Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Média - obsahy, publika, účinky (KOV / MDOPU)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KOV / MDOPU - Média - obsahy, publika, účinky, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Masová média a jejich role v moderní a pozdně moderní společnosti2. Produkce mediálních obsahů - určování agendy, zpravodajské hodnoty3. Percepce mediálních obsahů - komunikační modely, proměny teoretického pohledu na průběh masové komunikace4. Typologie publik - masové publikum, aktivní publika, rozptýlená publika5. Masová média a politická komunikace6. Média v ČR

Získané způsobilosti

Po absolvování kurzu student:- rozumí mediální komunikaci a kontextu její produkce a percepce- pracuje samostatně- kriticky pracuje se studijními materiály- diskutuje- získává základní přehled v oblasti studia médií- demonstruje zadaná témata formou prezentace na semináři

Literatura

McQuail, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Prha: Portál, 1999. Vladyka, Milan. 2002. "Určování agendy (Agenda Setting)." Revue pro média č. 3.: Média a politika. Jirák, Jan - Köpplová, Barbara. 2003. Média a společnost. Praha: Portál. Kolašínová, Hana. 2004. "Aktivní publikum." In Revue pro média č. 10: Mediální publika. Morley, David. 2004. "Domácí souvislosti: rámec rodinného sledování televize ve Velké Británii." In Revue pro média č. 10: Mediální publika. Šmikmátor, Jan. 2004. "Kódování/Dekódování." In Revue pro média č. 10: Mediální publika. Metyková, Monika. 2004. "Prameny akademického výskumu mediálneho publika." In Revue pro média č. 10: Mediální publika. Soldátová, Lucia. 2004. "Publikum." In Revue pro média č. 10: Mediální publika. Sýkora, Jiří. 2004. "Rozptýlené publikum." In Revue pro média č. 10: Mediální publika. Krsek, Ivo. 2004. "Uses and Gratifications." In Revue pro média č. 10: Mediální publika. Numerato, Dino. 2004. "Jak aktivní je aktivní publikum?" In Revue pro média č. 10: Mediální publika. Reifová, Irena a kol. 2004. Slovník mediální komunikace. Praha: Portál. Volek, Jaromír - Jirák, Jan - Köpplová, Barbora. 2006. "Mediální studia: východiska a výzvy." Pp. 8-20 in Mediální studia 1(1). Meyrowitz, Joshua. 2006. Všude a nikde: vliv elektronických médií na sociální chování. Praha: Karolinum. Trampota, Tomáš. 2006. Zpravodajství. Praha: Portál.

Požadavky

1. Aktivní účast na semináři (hodnoceno 20 body)2. Seznámení se základní literaturou (hodnoceno 30 body)3. Vypracování jednoho praktického úkolu dle zvoleného tématu a jeho praktická prezentace v PowerPointu (hodnoceno 50 body)51 - 100 bodů - započteno0 - 50 bodů - nezapočteno

Garant

Mgr. Pavel Kapoun

Vyučující

Mgr. Pavel KapounMgr. Pavel Kapoun