Předmět Mediální výchova na základní škole (KOV / MEDVY)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KOV / MEDVY - Mediální výchova na základní škole, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Teoretický exkurz:1. Mediální gramotnost a mediální výchova2. Mediální výchova v kurikulární reformě (průřezové téma RVP ZV, tvorba ŠVP)3. Aktuální vzdělávací projekty zaměřené na mediální výchovuPraktická část: (v semináři bude prezentováno metodické uchopení následujících témat)4. Masová média a jejich vliv5. Fenomén televize6. Zpravodajství7. Stereotypy v médiích8. Regulace a autoregulace médií9. Média a zábava10. Média a politika11. Média a marketing12. Reklama
Získané způsobilosti
Po absolvování předmětu student:- charakterizuje pojmy mediální gramotnost a mediální výchova- popíše hlavní principy mediální výchovy jakožto průřezového tématu RVP ZV- kriticky pracuje s informacemi nejrůznějšího typu- orientuje se v současné mediální produkci- je schopen rozvíjet reproduktivní a produktivní činnosti žáků- vytváří metodické pracovní listy pro výuku- pracuje v týmu
Literatura
LABISCHOVÁ, D.:. Didaktika mediální výchovy. 121 s. Ostrava: PdF OU, 2011. ISBN 978-80-7464-026-1.FRANK, T. - JIRÁSKOVÁ, V. K mediální výchově. Mediální výchova a komunikační strategie v teorii a praxi. Praha : SPHV, 2008. NIKLESOVÁ, E. Teorie a východiska současné mediální výchovy. PdF JU v Českých Budějovicích, 2007. JIRÁK, J., MIČIENKA, M. Základy mediální výchovy. POLÁKOVÁ, E. Efektivní sociálně.mediální komunikace. Ostrava : Ostravská univerzita 2008. JIRÁK, J. - KÖPPLOVÁ, B. Média a společnost. Praha: Portál, 2003. ROTH, J.:. Mediální výchova v Čechách. Tutor, 2005.
Požadavky
1. Aktivní účast na semináři (povoleny dvě absence, další případnou nepřítomnost nutno omluvit s uvedením závažného důvodu).(hodnoceno 20 body)2. Aktivní příprava na výuku dle pokynů (např. zajištění denního tisku, sledování televizního zpravodajství, reklamy apod.) (hodnoceno 30 body)3. Vypracování jednoho praktického úkolu (výběr z následujících):a) prezentace zvoleného tématu mediální výchovy v PowerPointu určená pro žáky ZŠ (cca 20 min - 12 až 15 snímků s využitím vizuálních prvků) (hodnoceno 50 body)b) sestavení pracovního listu k vybrané učební aktivitě s danou tematikou (2-3 normostrany) s vymezením cíle, klíčových slov, zvolených vyučovacích forem, prostředků a organizačních podmínek (např. kritéria rozdělení do skupin) 51 - 100 bodů - započteno0 - 50 bodů - nezapočtenoUznání předmětu v návaznosti na zahraniční studijní pobyty studentů OU: předmět může být uznán za adekvátní předmět úspěšně absolvovaný na zahraniční VŠ.
Garant
PhDr. Denisa Labischová, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Denisa Labischová, Ph.D.