Předmět Tvorba škol. vzděl.programu a vzděl.mat. (KOV / SVPVM)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KOV / SVPVM - Tvorba škol. vzděl.programu a vzděl.mat., Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Postavení OV v kurikulární reformě2. RVP ZV3. Klíčové kompetence výchovy k občanství4. Průřezová témata RVP ZV5. Tvorba ŠVP - vzdělávací oblast Člověk a společnost, komparace konkrétních ŠVP ZV6. Význam ŠVP, základní charakteristika, výhody a nevýhody, cílová skupina7. Přípravná fáze ŠVP: motivace, seznámení s RVP ZV, analýza podmínek školy, plán tvorby ŠVP8. Vlastní tvorba ŠVP: identifikační údaje, charakteristika školy, charakteristika školního vzdělávacího programu9. Učební plán, učební osnovy10. Začlenění průřezových témat do ŠVP11. Vzdělávací obsah12. Hodnocení a evaluace13. Tvorba výukových materiálů
Získané způsobilosti
Po absolvování kurzu student:- vymezí hlavní principy kurikulární reformy a postavení výchovy k občanství v RVP ZV- charakterizuje klíčové kompetence a průřezová témata RVP ZV- analyzuje a hodnotí ŠVP vybrané základní školy- vytváří dílčí část ŠVP - výchova k občanství - diskutuje a pracuje při tvorbě dílčí části ŠVP v týmu - připravuje, prezentuje a obhajuje svou dílčí část ŠVP před seminární skupinou- rozvíjí komunikativní dovednosti - popíše stukturu metodického pracovního listu pro výuku OV- vytváří metodické pracovní listy
Literatura
JIRÁSKOVÁ, V. Multikulturní výchova. Předsudky a stereotypy. SPHV, praha 2006. HRACHOVCOVÁ, M, - Horská, V. - Zouhar, J. Pomáháme při tvorbě Školního vzdělávácího programu - vzdělávací obor Výchova k občanství. Praha 2007. Praha : MŠMT, 2001. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. VÚP, Praha 2005. KRATOCHVÍLOVÁ, J. Tvorba ŠVP - krok za krokem. Brno, 2006. STANĚK, A. Výchova k občanství a evropanství. Olomouc 2007. STANĚK, A., MEZIHORÁK, F. Výchova k občanství pro 21.století. Praha 2008. Čapek, R. - Lorencovič, J. - Ševčíková, V. Čítanka textů k rámcově vzdělávacímu orgramu pro základní vzdělávání. PedF OU, Ostrava 2008. DOPITA, M. a kol. občan ve 21.století - kompetence výchovy k občanství. bratislava : Rada Európy, 2003. DOPITA, M. - STANĚK, A. RVP v praxi učitele výchovy k občanství - se zaměřením na potírání rasové a národnostní nesnášenlivosti. Univerzita Palackého, Olomouc, 2005.
Požadavky
1. Aktivní účast na semináři (povoleny dvě absence, další případnou nepřítomnost nutno omluvit s uvedením závažného důvodu). (hodnoceno 10 body)2. Aktivní příprava na výuku dle pokynů.3. Analýza a hodnocení ŠVP vybrané základní školy (příp. víceletého gymnázia) - vzdělávací oblast Člověk a společnost (hodnoceno 20 body)4. Vytvoření dílčí části ŠVP - výchova k občanství (skupinová práce) (hodnoceno 30 body)5. Sestavení metodického pracovního listu k vybranému tématu probíranému na semináři - 2-3 normostrany s vymezením cíle, klíčových slov, zvolených vyučovacích forem, prostředků a organizačních podmínek (např. kritéria rozdělení do skupin) (hodnoceno 40 body)91 - 100 bodů - A - 181 - 90 bodů - B - 1,571 - 80 bodů - C - 261 - 70 bodů - D - 2,551 - 60 bodů - E - 30 - 50 bodů - F - 4