Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Základy pedagogického výzkumu (KPA / 3PDVY)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPA / 3PDVY - Základy pedagogického výzkumu, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Úvod do studia pedagogické metodologieSeznámení s programem výuky, tématy, semestrálními úkoly, domluva podmínek k zápočtu, seznam doporučené a rozšiřující literatury ke studiuVolba tématu a tvorba diplomové prácepříprava či zadání odborné rešeršemožnosti mentálního mapování v přípravě struktury teoretické části prácepráce s odborným textem (normy bibliografických citací)Pedagogický výzkumvýzkumný projekt a jeho struktura (typy výzkumů, výzkumné strategie)cíle,otázky a úkoly výzkumuformulace výzkumného problému a problémových otázekhypotézy v pedagogickém výzkumuMetody pedagogického výzkumukvantitativní a kvalitativní metodologie v pedagogickém výzkumustrategie volby výzkumných metodreliabilita a validita výzkumných metodPedagogické pozorováníRozhovor (Interwiew) v pedagogickém výzkumuDotazníkRatingové metodyDidaktické testyPsychosociální klima a jeho měřeníSociometrieExperimentProjektivní metodyMetody školní etnografieMetody analýzy a interpretace výzkumných datgrafické zpracování analýzovaných datpřílohové části diplomových pracíformální úprava textupříprava obhajoby

Získané způsobilosti

teoretická znalost a porozumění základním pojmům pedagogické metodologie; specifikům učitelského výzkumu akčního, evaluačního typu a jejich významu v učitelské profesi-dovednost navrhnout projekt výzkumu (formulovat výzkumný problém a problémovou otázku; cíle, otázky a úkoly výzkumného šetření (popř.hypotézy), zvolit relevantní výzkumné metody pro sběr, analýzu a interpretaci dat, určit jejich druhy, určit základní vzorek výzkumu a jeho výběr, navrhnout průběh šetření, sebraná data analyzovat, interpretovat a diskutovat závěry)-dovednost písemně zpracovat a v semináři prezentovat výše popsaný projekt výzkumu (ve vztahu k diplomové práci), reflektovat jeho realizovatelnost v podmínkách školské praxe

Literatura

MAŇÁK, J. a kol. Kapitoly z metodologie pedagogiky. brno, 1994. GAVORA, P. Kvalitativní výzkum v pedagogice. In: Výchova a vzdělávání, 1, 1990-91, č. 8, s.170-172. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6.DITTRICH, P. Pedagogicko-psychologická diagnostika. Praha : H+H, 1993. HRABAL,V. Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka. Praha, 1986. PRŮCHA, J. Pedagogický výzkum. Uvedení do teorie a praxe. Praha : Karolinum, 1995. ISBN 80-7184-369-8.GAVORA, P. Výzkumné metody v pedagogice. Brno : Paido, 1996. ISBN 80-85931-15-X.PELIKÁN,J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů.1.vyd. Praha:Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-569.KERLINGER, F., N. Základy výzkumu chování. Praha: Academia, 1972. CHRÁSKA, M. Základy výzkumu v pedagogice. Olomouc : VUP, 1998. ISBN 80-7067-798-8.

Požadavky

aktivní účast na seminářích, průběžné studium doporučené literatury a pramenů,včasné odevzdávání seminárních prací (zápočtový týden daného akademického roku; náhradní termín: jeden týden před termínem ústní zkoušky)

Garant

prof. PhDr. Hana Lukášová, CSc.

Vyučující

Mgr. Alena Seberová, Ph.D.