Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Primární a preprimární pedagogika (KPA / 3PPPG)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPA / 3PPPG - Primární a preprimární pedagogika, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Obsah:1. Předmět pedagogiky předškolního věku, postavení ve struktuře pedagogických disciplín a participujících oborů2. Koncepce předškolní výchovy v závislosti na společenských podmínkách, proměny preprimárního vzdělávání3. Rozvoj osobnosti dítěte v podmínkách participace rodiny a MŠ. Saturace potřeb dítěte v rodině a MŠ4. Pojetí dítěte ve výchovných koncepcích5. Dimenze edukační reality předškolního věku. Kategorie cílů předškolního vzdělávání, kurikulum předškolního vzdělávání6. Institucionalizovaná předškolní výchova a její cílové zaměření7. Školní zralost a připravenost jako most mezi rodinou mateřskou a základní školou.8. Pojetí, smysl a základní orientace soudobého primárního vzdělávání. Proměny primárního vzdělávání po r. 19899. Žák primární školy. Učitel primární školy10. Metody a formy práce, prostředí primární školy, malotřídní škola.11. Vzdělávací programy primární školy (kurikulum primární školy)

Získané způsobilosti

Student dokáže vymezit základní cíle, úkoly a poslání preprimární a primární školy Dokáže popsat specifické faktory podílející se na rozvoji osobnosti dítěte a pochopit jejich význam při formování člověka Dokáže popsat proměny preprimárního a primárního vzdělávání po roce 1989 v soudobém i historickém kontextu Orientuje se v soudobém pojetí výchovy a vzdělání, znalost kurikulárních dokumentů (RVP ZV a PV, ŠVP MŠ a ZŠ)

Literatura

ČAPKOVÁ, D. Dějiny teorie a praxe výchovy dětí předškolního věku do konce 18. století. Praha: SPN, 1991. HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-888-0.ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-544-X.SPILKOVÁ, V. Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7178-942-9.KOLLÁRIKOVÁ, Z., PUPALA, B. Předškolní a primární pedagogika. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-585-7.OPRAVILOVÁ, E., KROPÁČKOVÁ, J. Studijní texty k předškolní pedagogice s úvodem do pedagogiky. Praha : PF UK, 2005. DOSTÁL, A., OPRAVILOVÁ, E. Úvod do předškolní pedagogiky. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1988.

Požadavky

Aktivní účast na přednáškách a seminářích (0-40b.)Student vypracuje případovou studii žáka předškolního, resp. mladšího školního věku a odevzdá ji vyučujícímu předmětu nejpozději v zápočtovém týdnu semestru. Student ve své práci navrhne možnosti pedagogické intervence v podmínkách mateřské/primární školy. (0-60b.)Bodová tabulka pro hodnocení91-100 A - 1 (1) - započteno81-90 B - 2+ (2)- započteno71-80 C - 2- (2) - započteno61-70 D - 3+ (3) - započteno51 - 60 E - 3- (3) -započteno0-50 F, FX - 4 (4) - nezapočtenoVysvětlení:A-FX = Hodnocení (šestistupňová klasifikační stupnice)1, 2+,2-,3+,3-, 4 = Zkouška (šestistupňová klasifikační stupnice)1,2,3,4 = Zkouška OU (čtyřstupňová klasifikační stupnice)Zápočet - započteno X nezapočteno

Garant

doc. PaedDr. Radmila Burkovičová, Ph.D.

Vyučující

doc. PaedDr. Radmila Burkovičová, Ph.D.