Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Praxe dramatické výchovy s didaktikou 2 (KPA / 55DI2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPA / 55DI2 - Praxe dramatické výchovy s didaktikou 2, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Příprava ročního plánu na řízení (vedení) výuky DV a práce s osnovami DV - cíle, obsahy, témata, náměty, metody, diagnostika dětí, OSR dětí i učitele, pravidla a komunikace).2. Plánování a řízení (vedení) výuky DV - cíle, obsahy, témata, náměty, metody, osobnostní a sociální rozvoj dětí i učitele, pravidla a komunikace důležité oblasti zkušeností dítěte, sebehodnocení dítěte.3. Osobnost dítěte mladšího školního věku v DV a její psychický a somatický vývoj podporovaný postupy dramatického umění.4. Aktuální oblasti zkušeností dětí - jejich analýza na základě diagnostiky dětí, osnov DV a odborné i jiné literatury.5. DV v primární škole jako samostatný předmět, metody v jiných předmětech a naplňování průřezových témat - výhody a úskalí jednotlivých uplatnění.6. Možností, které nabízí DV k rozvíjení klíčových kompetencí (personální a sociální, učení, komunikace, řešení problémů, občanské a pracovní).7. Osobnost učitele v DV - jeho předpoklady, schopnosti a dovednosti, znalosti, zkušenosti, seberozvíjení a další vzdělávání.8. Reflexe a sebereflexe z hodin DV - kombinace učení a pozorování výuky DV: zápis činnosti učitele a dětí v časovém harmonogramu, písemné vypracování protokolu s doplněním sledovaných jevů a jejich následná analýza (rozbor).9. Hodnocení - reflexe a sebereflexe dětí i učitele, zjišťování a ověřování kvality učení, různé způsoby hodnocení: verbální, pohybové, písemné; společné, ve skupinkách, jednotlivě atd.

Získané způsobilosti

Aplikuje a prohlubuje znalosti a dovednosti i z jiných předmětů k osobnosti dítěte mladšího školního věku a k didaktice v úkolech zaměřených na praxi. Naplánuje, realizuje a zhodnotí 10 vyučovacích hodin dramatické výchovy. Kriticky nahlíží na přípravu ostatních studentů ve skupině při společných konzultacích praxe. Ověřuje a koriguje své hypotézy o praxi (např. na činnosti učitele a žáka, naplňování cílů, zpracování učiva, komunikaci, uplatnění vybraných metod atd.).

Literatura

MACKOVÁ, S. Dramatická výchova. Brno : JAMU, 2004. ISBN 80-85429-93-4.MACHKOVÁ, E. Improvizace s příběhem v angloamerickém dramatu. Praha : DAMU, 1996. ISBN 80-85883-16-3.MACHKOVÁ, E. Jak se učí dramatická výchova. Didaktika dramatické výchovy. Praha : AMU, 2004. ISBN 80-7331-021-X.MORGANOVÁ, N., SAXTONOVÁ, J. Vyučování dramatu : Hlava plná nápadů. Praha : Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2001. ISBN 80-901660-2-4.časopis TVOŘIVÁ DRAMATIKA. Artama (scénáře pro divadlo s dětmi). ŠTEMBERGOVÁ-KRATOCHVÍLOVÁ, Š. Metodika mluvní výchovy dětí. Praha : Sdružení pro tvořivou dramatiku, 1994. ISBN 80-901660-1-6.KARAFFA, J. Umění dialogu v dramatických hrách a improvizacích. Ostrava: Tribun, 2009. ISBN 978-80-7368-733-5.www.drama.czwww.vuppraha.cz

Požadavky

1. Prezentovat zkušenosti s vyučováním dramatické výchovy ve skupině. (0-10 bodů)2. Upravit roční plán na základě RVP a ŠVP a předchozích zkušeností z výuky, vypracovat 10 příprav na výuku i s popisem konkrétních výsledků učení žáků ve vztahu k činnostem učitele a dětí a vzhledem k cíli, obsahu učiva, tématu, námětu, metodám a procesu sociálně-uměleckého učení. (0-10 bodů)3. Výuka 10 vyučovacích hodin dramatické výchovy nebo její uplatnění jako metody v jiném předmětu. Doporučena je spolupráce ve skupinách (max. po 3). (0-50 bodů)4. Obhájit u zápočtu vlastní pojetí dramatické výchovy v současné škole, tzn. plán, realizaci, výstupy reflexi i hodnocení - evaluaci procesu učení žáků (zaznamenání konkrétních a prokazatelných výsledků). (0-30 bodů)Odevzdání úkolů týden před termínem zápočtu. Zaslat na e-mail vyučujícího.Udělení zápočtu je podmíněno včasným zajištěním a zpětným odevzdáním smluvní dokumentace pro výkon praxe.

Garant

Mgr. Jan Karaffa, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Jan Karaffa, Ph.D.Mgr. Jan Karaffa, Ph.D.