Předmět Dramatická výchova ve vyučování 2 (KPA / 55DV2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPA / 55DV2 - Dramatická výchova ve vyučování 2, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Klíčové kompetence - jejich analýza a vývoj na základě diagnostiky žáků a odborné literatury a zařazovaní vhodných metod a postupů dramatické výchovy do vyučování.Kompetence k učení - umožnit žákům poznávat smysl a cíl učení a rozvíjet pozitivní vztah k učení.Kompetence k řešení problémů - vytvářet podmínky k vnímání nejrůznějších problémových situacích, k objevování různých variant řešení problémů a k samostatnému řešení problémů.Kompetence komunikativní - poskytovat příležitosti k formulování a vyjadřování myšlenek a názorů a využívání získaných komunikativních dovednosti k vytváření vztahů k plnohodnotnému soužití s ostatními lidmi.Kompetence sociální a personální - nabízet aktivity pro účinnou spolupráci ve skupině a učení se vytváření pravidel pro práci v týmu.Kompetence občanské - respektovat přesvědčení druhých lidí, vcítit se do situací ostatních lidí, rozhodovat se zodpovědně podle dané situace, projevovat pozitivní postoj k uměleckým dílům.Kompetence pracovní - využívat znalosti a zkušenosti získané v jednotlivých vzdělávacích oblastech v zájmu vlastního rozvoje i své přípravy na budoucnost.Výběr vhodných předmětů, průřezových témat podle záměrů integrace, projektu s dramatickou výchovou nebo s využitím jejich metod a technik.Metody a techniky dramatické výchovy a jejich možnosti v plánování výuky nebo projektů napříč předměty v primárním vzdělávání.Plánování a řízení metod a technik dramatické výchovy ve výuce, při tvorbě projektů - pravidla a komunikace důležité oblasti zkušeností žáků.Reflexe a sebereflexe procesu učení s využitím dramatické výchovy ve vyučování - plánování procesu (téma, námět, cíle, výstupy, klíčové kompetence, obsah učiva, metody a techniky, organizace a postupy) a jejich didaktická analýza.Hodnocení - reflexe a sebereflexe žáků i učitele, zjišťování a ověřování kvality výsledků učení žáků, různé způsoby hodnocení: verbální, pohybové, písemné; společné, ve skupinkách, jednotlivě atd.
Získané způsobilosti
Zná a charakterizuje základní metody dramatické výchovy. Vysvětlí pojmy klíčové kompetence, vzdělávací oblasti, projekt. Uvede konkrétní příklady využití dramatické výchovy nebo jejich základních metod ve vyučování.
Literatura
Marušák, R. Dramatická výchova v kurikulu současné školy. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-73687-472-.VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-1865-1.CISOVSKÁ, H., GALETKOVÁ, H., KARAFFA, J., KÁŇOVÁ, Ž. Rozvoj klíčových kompetencí dramatickou výchovou a jejich evaluace. Ostrava : PdF OU, 2010. ISBN 978-80-7368-879-0.časopis TVOŘIVÁ DRAMATIKA. Artama. ULRYCHOVÁ,I. Drama a příběh : tvorba scénáře příběhového dramatu v dramatické výchově. Praha : AMU, 2007. ISBN 978-80-7331-096-7.Macková, S. Dramatická výchova. Brno : JAMU, 2004. ISBN 80-85429-93-4.MACHKOVÁ, E. Jak se učí dramatická výchova. Praha: AMU, 2007. ISBN 978-80-7331-089-9.BELZ, H., SIEGRIEST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-479-6.On-line katalogy knihoven. MORGANOVÁ, N., SAXTONOVÁ, J. Vyučování dramatu : Hlava plná nápadů. Praha : Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2001. ISBN 80-901660-2-4.
Požadavky
Aktivní účast ve výuce, příprava a realizace vyučovacího bloku (miniprojektu) s využitím dramatické výchovy ve vyučování. (0-50 bodů) Vypracování zprávy o sledování vývoje vybraných klíčových kompetencí, zvládání učiva, efektivitě použitých metod, technik, postupů a popisu konkrétních výsledků žáků. (0-50 bodů)Náležitosti písemné zprávy:-název práce, jméno, název studijního oboru, předmětu, ročník, semestr, seznam použité literatury (viz. citační norma);-předmět, ročník, cíle, výstupy, učivo, popis konkrétních výsledků učení žáků podložený důkazy (foto, video, zvukový záznam aj.).Termín odevzdání: týden před termínem zápočtu na e-mail vyučujícího.
Garant
Mgr. Jan Karaffa, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Jan Karaffa, Ph.D.