Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Environmentální vzdělávání a výchova (KPA / 55EVV)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPA / 55EVV - Environmentální vzdělávání a výchova, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

12.2.2014Požadavky k absolvování předmětu, osobní reflexe studenta k EVV (dotazník environmentální gramotnost a pojmová mapa) - OSOBNÍ SETKÁNÍ S EVVÚvod do EVV. Základní pojmy. Filozofická východiska. Člověk a příroda. -PROČ SE TÍM ZABÝVAT?16.4.2014Ekosystém jako funkční organismus - CO TO VLASTNĚ JE?Ekohry a další praktické činnosti - inspirace pro výuku na 1.stupni ZŠ - JAK TO PŘEDAT DĚTEM?Environmentální výchova v kurikulárních dokumentech a možnosti uchopení EV v edukaci - JAK TO MOHU UCHOPIT?

Získané způsobilosti

- uvědomí si svůj vztah k přírodě, k životními prostředí- vnímá hodnotu života - chápe význam EV pro život člověka a umí jej popsat vlastními slovy- orientuje se v základních pojmech EV (ekosystém, ekologie, environmentální, udržitelný rozvoj, přírodní zdroje, ochrana přírodních zdrojů, biodiverzita, krajina ...)- zná vybrané ekologické organizace působící v místním regionu - zná metody práce v environmentální výchově a umí je prakticky použít- charakterizuje postavení EV v RVP, orientuje se v průřezovém tématu Environmentální výchova- dokáže pozorovat na vycházce do přírody, pokouší se aplikovat některé metody práce- písemně reflektuje vlastní výpravu do libovolně zvolené přírodní lokality a výpravu doloží vlastní fotodokumentací - orientuje se v internetových stránkách s environmentální tématikou, umí si takové stránky vyhledat- má základní přehled o legislativě vztahující se k EVV

Literatura

VINCÍKOVÁ, S. a kol. Environmentální výchova. Bratislava : Iuventa, 2003. KUNC, K. Environmentální vzdělání a výchova. Ostrava : VŠB TU, 1996. ISBN 80-7078-363-X.LORENZ, K. Osm smrtelných hříchů. Praha : Academia, 1990. MÁCHAL, A. Průvodce praktickou ekologickou výchovou. Brno : Rezekvítek, 2000. Státní program environmentáního vzdělávání, výchovy a osvěty v České republice. Praha : MŽP, 2000. ISBN 80-7212-151-0.HORKÁ, H. Teorie a metodika ekologické výchovy. brno, 1996. STORCH D. & MIHULKA S. Úvod do současné ekologie. Praha, 2000. ŠIMIK. O. Základy seznamování s přírodou a společností. Ostrava, 2007. ISBN 978-80-7368-490-7.KOHÁK, E. Zelená svatozář. Praha : SLON, 2002. ISBN 80-85850-86-9.

Požadavky

Odevzdání 4 vyplněných dotazníků a pojmové mapy. Absolvování vlastní výpravy do vybraného ekosystému a její odborná reflexe Fotografická dokumentace přírodnin na zvolené trase. Podrobné požadavky0. strana - název předmětu, jméno studenta (identifikační údaje)Název práce (místo výpravy) 1. - 2. stranaa) popis místa výpravy (co to je za místo, kde leží, čím je zlváštní), b) odborný popis ekosystému, který je charakteristický pro místo výpravy (0-10b.)3. strana - mapa výpravy s vyznačením jednotlivých stanovišť (0-5b.)4. strana - určení a ZDOKUMENTOVÁNÍ faktorů abiotických (0-10b.)a) záznam počasí v den výpravyb) voda, vodní zdrojec) stav ovzduší - určit dle nejbližší měřící stanice z internetu (v den výpravy)d) půda - určit druh a typ, popsat její vlastnosti5. -6. strana (dle potřeby) - určení a ZDOKUMENTOVÁNÍ faktorů biotických a) nafotit / zdokumentovat 15 - 40 přírodnin (rostliny, živočichové, neživé přírodniny) - pokusit se určit jejich rodové a druhové jméno (0-30b.)7. strana - zmapovat a ZDOKUMENTOVAT antropogenní vlivyNafotit/popsat 5 - 15 zásahů člověka do krajiny. Popsat, zda jsou negativní či pozitivní. (0-15b.)8. - 9. strana - didaktická částNa zvolené trase vybrat 3 - 10 stanovišť a na těchto stanovištích připravit ke každému stanovišti jednu aktivitu pro děti - druh aktivity je na vás. Aktivita musí být zcela praktická a musí být připravená tak, aby šla dle popisu bez problémů provést. (tzn. popis aktivity - postup, pravidla apod., potřebné pomůcky (0-25b.)10. strana - vlastní reflexe výpravy (0-5b.)Zhodnoťe přínost výpravy pro vás osobně (ať již pozitivně, či negativně).Pomocné otázky k reflexi: Jak se vám daný úkol prováděl? Co vás na výpravě nejvíce překvapilo? Co bylo nepříjëmné? Co vás bavilo? Co jste se naučili?Co bylo obtížné? Pokud jste již na daném místě byli dříve, jak se změnil váš pohled na toto místo?Řádkování jednoduché, velikost základního písma 12.DATUM PREZENTACE BUDE DOMLUVENO NA POČÁTKU SEMESTRU.Verzi ve wordu nebo pdf odeslat nejpozději do 9.5.2014 na email vyučujícího: ondrej.simik@osu.czBodové hodnocení:Bodová tabulka pro hodnocení91-100 A - 1 (1) - započteno81-90 B - 2+ (2)- započteno71-80 C - 2- (2) - započteno61-70 D - 3+ (3) - započteno51 - 60 E - 3- (3) -započteno0-50 F, FX - 4 (4) - nezapočtenoVysvětlení:A-FX = Hodnocení (šestistupňová klasifikační stupnice)1, 2+,2-,3+,3-, 4 = Zkouška (šestistupňová klasifikační stupnice)1,2,3,4 = Zkouška OU (čtyřstupňová klasifikační stupnice)Zápočet - započteno X nezapočteno

Garant

Mgr. Ondřej Šimik, PhD.

Vyučující

Mgr. Ondřej Šimik, PhD.