Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogické problémy školní praxe 2 (KPA / 55OB2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPA / 55OB2 - Pedagogické problémy školní praxe 2, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Všechny semináře jsou věnovány individuálním prezentacím a skupinovým konzultacím k přípravě následujících učebních úloh, které se vztahují k Reflexi řešení pedagogického problému ke SZZ z pedagogiky.A. Pedagogický problém a jeho řešení po projektové praxi:1. Jaká byla výsledná formulace pedagogického problému, a ke kterému okruhu SZZ byla přiřazena?2. Jaký seznam zvolené odborné literatury k řešení teoretického pedagogického problému byl použit?3. Jaké bylo výsledné uspořádání hlavních myšlenek ke zpracování pedagogického problému a pro jeho pozorování v praxi v pojmové mapě?4. Které diagnostické metody a postupů pro sledování a řešení pedagogického problému jste si zvolili? Jaké výsledky jste zjistily?5. Jaké jsou výsledky řešení pedagogického problému v podmínkách souvislé projektové pedagogické praxe?5.1. Můžete zformulovat odpověď na problémovou otázku?5.2. O které výsledky diagnostických postupů použitých v situacích praxe svou odpověď opíráte?5.3. Které pojmy z pojmové mapy a s jakým významem jste si vybrali z odborné literatury pro vlastní argumenty?5.4. Můžete vybrat příklad z pedagogické projektové praxe a popsat situaci, která vás vedla k teoretické odpovědi na problémovou otázku?5.5. Můžete vybrat ukázky výsledků žákovských učebních činností z projektové praxe, které dokumentují, jak jste dospěli k řešení pedagogického problému?5.6. Jaké je vaše hodnocení podmínek projektové praxe z hlediska řešení pedagogického problému5.7. Můžete popsat změny pedagogického projektu, které jste museli během praxe provést a vyhodnotit důsledky pro řešení pedagogického problému vzhledem k původnímu plánu?6. Závěry pro vlastní praxi do budoucna

Získané způsobilosti

2.fáze realizační MRVAV-schopnost reflektovat reálné podmínky školské praxe k realizaci výzkumného šetření, korigovat připravený harmonogram, modifikovat metodiku výzkumu-dovednost zvolit adekvátní formu průběžného zaznamenávání údajů (protokol o případu, pozorovací arch, záznamový arch z rozhovoru atp.) -sebereflektovat sociální vnímavost, komunikativní zdatnost při použití zvolených výzkumných technik-uvědomit si subjektivní citlivost zjišťovaných osobních údajů, respektovat nároky na důvěrnost3.fáze reflektivní MRVAV-dovednost objektivně, výstižně a přehledně analyzovat a interpretovat výzkumná data s ohledem na řešený pedagogický problém, graficky přehledně a srozumitelně data zpracovat -výstižně formulovat závěry, odborně je argumentovat ve srovnání s využitými teoretickými zdroji-dovednost prezentovat výstupy na semináři

Literatura

Individuální vzhledem k řešenému pedagogickému problému.

Požadavky

Písemné zpracování Ukázkového portfolia: 1. Jaké jsou výsledky řešení pedagogického problému v podmínkách souvislé projektové pedagogické praxe?1.1. Jaké jsou výsledky v praxi realizovaného diagnostického a výzkumného šetření? (věcná analýza a výstižná interpretace zjištěných údajů) 1.2. Můžete zformulovat odpověď na problémovou otázku?1.3. Které pojmy z pojmové mapy a z teoretického konspektu a s jakým významem jste si vybrali z odborné literatury pro vlastní argumenty? 1.4. Můžete vybrat příklad z pedagogické projektové praxe a popsat situaci, která vás vedla k teoretické odpovědi na problémovou otázku? 1.5. Můžete vybrat ukázky výsledků žákovských učebních činností z projektové praxe(nebo závěrečné profesní praxe), které dokumentují, jak jste dospěli k řešení pedagogického problému?1.6. Jaké je vaše hodnocení podmínek souvislé projektové a závěrečné profesní praxe z hlediska řešení pedagogického problému?2. Závěry pro vlastní praxi do budoucna Požadavky k udělení zápočtu:Písemní zpracování výše uvedených úloh FORMA odevzdání:- e-mailem POUZE z vašich přidělených studentských adres (...@student.osu.cz)- vyučujícímu v době konzultačních hodin- sekretářce katedry KPA TERMÍNY: 30.1. daného akademického rokuTermíny zápočtů nebudou vypsány elektronicky. Zápočty vám budou do elektronických indexů vloženy po splnění požadavků. V případě konání SZZ v lednu odevzdání 10.12. daného akademického roku.Studenti, doporučuji vám odevzdávat zadané písemné zpracování s dostatečným časovým předstihem pro případ potřebného dílčího dopracování. Písemné hodnocení odevzdané práce, prosím, čekejte nejdříve po 14 dnech od odevzdání (v případě mé neplánované nepřítomnosti - nemoc apod. se termín posouvá)Individuální konzultaci k celému písemnému zpracování (nebo jeho podstatné části) využívejte rovněž nejdříve 14 dnů PO ODEVZDÁNÍ. (v případě dlouhodobější nepřítomnosti vyučujícího -nemoc apod.- se termín posouvá). Ke konzultaci si přineste tištěnou verzi vaší práce s hodnotícími poznámkami vyučujícího. V případě dílčích otázek a problémů jsem vám samozřejmě k dispozici v uvedených konzultačních hodinách. E-mailem bude možné konzultovat POUZE budete-li využívat přidělené studentské adresy (nemohu řešit problémy www rozhraní související s nemožností odeslat odpověď na vaši soukromou e-mailovou adresu). Odpověď, prosím, čekejte do 14 dnů.

Garant

prof. PhDr. Hana Lukášová, CSc.

Vyučující

Mgr. Alena Seberová, Ph.D.prof. PhDr. Hana Lukášová, CSc.