Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Projekty divadlo a škola 2 (KPA / 55PD2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPA / 55PD2 - Projekty divadlo a škola 2, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Kritéria vhodné předlohy pro divadelní tvar a položení základních otázek k vlastnímu projektu2. Prezentace a výběr vhodné literární předlohy a počáteční hledání odpovědí na položené otázky.2. - 6. Analýza vybraného literárního textu, jeho kvalit a možností vzhledem k převodu do divadelního jazyka. Úkol: rozčlenit text na jednotlivé situace.4. - 9. Hledání a nalezení prostředků divadelního jazyka ke sdělení zvoleného tématu. Vypracování scénosledu budoucího divadelního tvaru.10. Návrh dramaturgicko-režijní koncepce.11.-12. Recepce, reflexe a sebereflexe výsledných prezentací, ale i během celého tvůrčího projektuProhloubení učiva DV pro 1. stupeň ZŠ:ZÁKLADNÍ PŘEDPOKLADY DRAMATICKÉHO JEDNÁNÍpsychosomatické dovednosti-práce s dechem, správné tvoření hlasu, držení těla, verbální a neverbální komunikaceherní dovednosti - vstup do role, jevištní postavasociálně komunikační dovednosti-spolupráce, komunikace v běžných životních situacích, v herních situacích a v situacích skupinové inscenační tvorby, prezentace, reflexe a hodnoceníPROCES DRAMATICKÉ A INSCENAČNÍ TVORBYnáměty a témata v dramatických situacích-jejich nalézání a vyjadřovánítypová postava - směřování k její hlubší charakteristice; činoherní i loutkářské prostředkydramatická situace, příběh - řazení situací v časové následnostiinscenační prostředky a postupy - jevištní tvar na základě improvizované situace a minipříběhu; předneskomunikace s divákem - prezentace, sebereflexeRECEPCE A REFLEXE DRAMATICKÉHO UMĚNÍzákladní stavební prvky dramatu - situace, postava, konfliktsoučasná dramatická umění a média-divadelní, filmová, televizní, rozhlasová a multimediální tvorbazákladní divadelní druhy - činohra, zpěvohra, loutkové divadlo, pohybové a taneční divadlo

Získané způsobilosti

- vybere námět nebo literární předlohu vhodnou pro divadelní tvar s dětmi ve vztahu k věku dětí, výstupům ŠVP- analyzuje kvality předlohy, najde téma, základní situaci- vytvoří dramaturgicko- režijní koncepci pro divadelní tvar, najde základní divadelní prostředky sdělování- spolupracuje s ostatními- vybere metody, které jsou vhodné pro prozkoumávání předlohy při práci s dětmi- pojmenuje výstupy ze ŠVP, které se prací na divadelním tvaru naplňují

Literatura

SLAVÍK, M. Cesta k divadelnímu tvaru s dětským souborem. Praha : IPOS, Artama, 1996. ISBN 80-7068-094-6.časopis TVOŘIVÁ DRAMATIKA. Artama (scénáře pro divadlo s dětmi). MLEJNEK, J. Dětská tvořivá hra. Praha: IPOS, 1997. ISBN 80-7068-104-7.MACHKOVÁ, E. Dětské divadlo. Praha : Albatros, 1976. VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha : Agentura STROM, 1997. ISBN 80-901954-1-5.On-line katalogy knihoven. RICHTER, L. Praktická dramaturgie v kostce. Praha : Společenství pro pěstování divadla pro děti a mládež DOBRÉ DIVADLO DĚTEM, 2003. ISBN 80-902975-1-X.PALARČÍKOVÁ, A. Tygr v oku aneb o tvorbě inscenace s dětmi a mládeží. Praha : Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2001. ISBN 80-901660-5-9.MACHKOVÁ,E. Volba literární látky pro dramatickou výchovu aneb Hledání dramatičnosti. Praha : AMU, 2004. ISBN 80-7331-013-9.

Požadavky

Aktivní podíl na přípravě inscenace ve spolupráci s ostatními ve skupině. Seminární práce zaměřená na tvorbu dramatizace a inscenace v primární škole.

Garant

Mgr. Jan Karaffa, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Jan Karaffa, Ph.D.Mgr. Jan Karaffa, Ph.D.