Předmět Školní divadlo 2 (KPA / 55SD2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPA / 55SD2 - Školní divadlo 2, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Základní předpoklady dramatického jednání:psychosomatické dovednosti (práce s dechem, správné tvoření hlasu, držení těla, verbální a neverbální komunikace, psychofyzické jednání)herní dovednosti (dovednost vstupovat do role, vytvářet hereckou postavu lidskou i loutkovou a přirozeně a přesvědčivě za ni jednat, schopnost strukturovat herní a dramatické situace)sociálně komunikační dovednosti (komunikace v běžných životních situacích, v herních situacích a v situacích skupinové inscenační tvorby a její prezentace)Proces dramatické a inscenační tvorby:vyjadřování námětů a témat dramatickými situacemi a nacházení námětů a témat v dramatických situacíchpráce na postavě (charakter, motivace, vztahy)konflikt jako základ dramatické situace a jeho řešení jednáním postavpráce s časovou a příčinnou následností situací příběhuinscenační postupy (dramaturgie, režie, herecká práce, scénografie, scénická hudba a zvuk)komunikace s divákemRecepce a reflexe dramatického umění:základní stavební prvky dramatuzákladní dramatické žánryvýrazné osobnosti českého a světového divadlasoučasná dramatická umění a média (divadelní, filmová, televizní, rozhlasová a multimediální tvorba)
Získané způsobilosti
- vybere námět nebo literární předlohu vhodnou pro divadelní tvar s dětmi ve vztahu k věku dětí, výstupům ŠVP- analyzuje kvality předlohy, najde téma, základní situaci- vytvoří dramaturgicko- režijní koncepci pro divadelní tvar, najde základní divadelní prostředky sdělování- spolupracuje s ostatními- vybere metody, které jsou vhodné pro prozkoumávání předlohy při práci s dětmi- pojmenuje výstupy ze ŠVP, které se prací na divadelním tvaru naplňují
Literatura
SLAVÍK, M. Cesta k divadelnímu tvaru s dětským souborem. Praha : IPOS, Artama, 1996. ISBN 80-7068-094-6.časopis TVOŘIVÁ DRAMATIKA. Artama (scénáře pro divadlo s dětmi). MLEJNEK, J. Dětská tvořivá hra. Praha : IPOS, 1997. ISBN 80-7068-104-7.MACHKOVÁ, E. Dětské divadlo. Praha : Albatros, 1976. VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha : Agentura STROM, 1997. ISBN 80-901954-1-5.RICHTER, L. Praktická dramaturgie v kostce. Praha : Společenství pro pěstování divadla pro děti a mládež DOBRÉ DIVADLO DĚTEM, 2003. ISBN 80-902975-1-X.PALARČÍKOVÁ, A. Tygr v oku aneb o tvorbě inscenace s dětmi a mládeží. Praha : Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2001. ISBN 80-901660-5-9.MACHKOVÁ, E. Volba literární látky pro dramatickou výchovu aneb Hledání dramatičnosti. Praha : AMU, 2004. ISBN 80-7331-013-9.
Požadavky
Aktivní podíl na přípravě inscenace ve spolupráci s ostatními ve skupině. Seminární práce zaměřená na tvorbu dramatizace a inscenace v primární škole. Termín pro odevzdání úkolů je 14 dnů před zápočtem. Zaslat na e-mail: jan.karaffa@osu.cz
Garant
Mgr. Jan Karaffa, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Jan Karaffa, Ph.D.Mgr. Jan Karaffa, Ph.D.