Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Školní drama (KPA / 55SDR)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPA / 55SDR - Školní drama, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Drama in education "drama ve výchově a vzdělávání".Brian Way: Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací.Dorothy Heathcoteová: drama jako prostředek učení, typy vedení dramatu.Jonathan Neelands: využití konvencí ve strukturování dramatu.Drama v kontextu s principy dramatického umění a divadla a jejich funkce v dramatické výchově.Vymezení školního dramatu - situace, dramatická situace, konflikt, role, základní principy učení - prožitek, imaginace, autentičnost, zkušenost, aktivní sociálně-umělecké učení, osobnostní a sociální rozvoj, akce - jednání - čin:volba metod a technikrozvoj osobnostně - sociální prostřednictvím strukturovaných dramatických situacírozvíjení dovedností přirozeně jednat ve hře v roli, improvizovat, vést dramatický dialogrozvíjení imaginace, fantazie, obrazotvornosti a divergentního myšlenírozvoj schopností k řešení konfliktů a k následným skupinovým reflexímhodnocení školního dramatu jako systému směřujícímu k učenírozvíjení dovedností k vystavění a realizaci školního dramatu.

Získané způsobilosti

Orientuje se v základních principech dramatické výhovy a v postupech dramatu a divadla, které používá při plánování struktury školního dramatu. Prezentuje ve skupině teorii i přípravu a realizaci ke školnímu dramatu. Reflektuje získanou zkušenost se školním dramatem po realizaci mikrovyučování svého i ostatních.

Literatura

ULRYCHOVÁ, I. Adam v nesnázích. In: Tvořivá dramatika XVI, č. 1/05. ULRYCHOVÁ, I. Čaroděj a jeho učeň. In: Tvořivá dramtika XVI, č. 2/05. časopis TVOŘIVÁ DRAMATIKA. Artama (scénáře pro divadlo s dětmi). MLEJNEK, J. Dětská tvořivá hra. Praha : IPOS, 1997. ISBN 80-7068-104-7.ULRYCHOVÁ, I. Drama a příběh - 3. Plánování dramatu. In: Tvořivá dramatika XV, č.3/04. MACKOVÁ, S. Dramatická výchova ve škole. Brno : Divadelní fakulta JAMU, 1995. ISBN 80-854291-6-0.MACHKOVÁ, E. Improvizace s příběhem v angloamerickém dramatu. Praha : DAMU, 1996. VALENTA, J. Kapitoly z teorie výchovné dramatiky. Praha : IVS, 1995. ISBN 80-85866-06-4.KŘIVOHLAVÝ, J. Konflikty mezi lidmi. Praha : Portál, 2002. MACHKOVÁ, E. Metodika dramatické výchovy. Praha : Artama, 1992. ISBN 80-7068-041-5.VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha : Agentura STROM, 1997. ISBN 80-901954-1-5.MARUŠÁK, R. Práce s literárním textem prostředky dramatické výchovy: In:Tvořivá dramatika XII, č.2/01. PESESCHKIAN, N. Příběhy jako klíč k dětské duši. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-275-0.DISMAN, M. Receptář dramatické výchovy. Praha : SPN, 1989. WAY, B. Rozvíjení osobnosti dramatickou improvizací. Praha : ISV, 1996. ISBN 80-85866-16-1.PERKNER, S., HYVNAR, J. Řeč dramatu (Umění vnímat umění), I. Divadlo a rozhlas. Praha : Horizont, 1987. SVOZILOVÁ, D. Strukturovaná dramatická hra v kontextu dramatické výchovy. In:Tvořivá dramatika XI, č. 3/00. SVOZILOVÁ, D. Tajný deník Adriana Molea. In: Tvořivá dramtika XIII, č.3/02. BLÁHOVÁ, K. Uvedení do systému školní dramatiky. Praha : Artama, 1996. ISBN 80-7068-070-9.MACHKOVÁ, E. Úvod do studia dramatické výchovy. Praha, 1998. DELONGOVÁ, J., MACKOVÁ, S., SVOZILOVÁ, D. Vezměte do ruky knihu. 2. vyd. Brno : Moravec, 1993. ISBN 80-900804-7-2.MACHKOVÁ, E. Volba literární látky pro dramatickou výchovu aneb Hledání dramatičnosti. Praha : AMU, 2004. ISBN 80-7331-013-9.KOŤÁTKOVÁ, S. a kol. Vybrané kapitoly z teorie dramatické výchovy. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-718475-6-9.MORGANOVÁ, N., SAXTONOVÁ, J. Vyučování dramatu: Hlava plná nápadů. Praha : Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2001. ISBN 80-901660-2-4.

Požadavky

1.Reflektovat získanou zkušenost se školním dramatem na základě aktivní účasti a vlastních prožitků. (0-50 bodů)2.Prezentovat (ústně i písemně) zkušenosti se školním dramatem a jeho aplikací v praxi. (0-50 bodů)Písemné práce odevzdat týden před zápočtem na e-mail vyučujícího.

Garant

Mgr. Jan Karaffa, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Kateřina Keprtová