Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika čtení a psaní 1 (KPA / 5CPS1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPA / 5CPS1 - Didaktika čtení a psaní 1, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Ve svém obsahu semináře prezentují teoretická východiska proměny výuky počátečního čtení a psaní v etapě primárního vzdělávání. Představují historický aspekt vývoje metod výuky počátečního čtení a psaní. Podávají ucelenou reflexi pojetí počáteční čtenářské gramotnosti v komplexu gramotností jedince soudobé společnosti, definic a klasifikaci pojmů souvisejících s problematikou gramotnosti člověka.1. Školní zralost a školní připravenost dítěte před vstupem do povinného vzdělávání -požadavky současné školy, společnosti na počátku třetího tisíciletí2 . Historický aspekt výuky čtení- psaní:a) Metody prvopočátečního čtení v jejich historickém přehledu a jejich význam pro současného učiteleb) Metody prvopočátečního psaní v historickém přehledu a jejich význam pro současného učitele3. Proměny primárního vzdělávání ve výuce čtení - psaní - výuka čtení dnes -srovnávací aspekt - rozvoj počáteční čtenářské gramotnosti4. Gramotnost - gramotnost v kontextu gramotností člověka 21. století - teoretická východiska - definice, vymezení4. Pojetí čtenářské gramotnosti v RVP ZV - vzdělávací obor Jazyk a jazyková komunikace,cíle výuky čtení psaní - kompetence, očekávané výstupy žáka

Získané způsobilosti

Dokáže diagnostikovat školní zralost a připravenost dítěte před vstupem do povinného vzdělávání v průpravě pro rozvoj počáteční čtenářské gramotnosti, kriticky pracuje s didaktickým materiálem Student se orientuje v problematice začlenění počáteční čtenářské gramotnosti v kontextu gramotností člověka v kontextu předložených teoretických východisek Dokáže popsat proměny primárního vzdělávání po roce 1989 ve výuce počátečního čtení a psaní v soudobém a historickém kontextu Dokáže kriticky posoudit vhodnost didaktických materiálů k rozvoji počáteční čtenářské gramotnosti a popsat rozdíly mezi výukou počátečního čtení v gramotnostním pojetí a tzv. tradičním

Literatura

KŘIVÁNEK, Z., WILDOVÁ, R. Didaktika prvopočátečního čtení a psaní. Praha : PdF UK, 1998. ISBN 80-86039-55-2.RABUŠICOVÁ, M. Gramotnost : staré téma v novém pohledu. Brno : Masarykova univerzita, 2002. ISBN 80-210-2858-0.SPILKOVÁ, V. Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7178-942-9.

Požadavky

Požadavek: Body Aktivní účast na seminářích (0-30b.)Plnění dílčích korespondenčních úkolů (0-10b.)Vytvořit portfolio diagnostiky školní zralosti a připravenosti dítěte před vstupem do povinného vzdělávání (aktivity a činnosti použitelné u zápisu do 1. ročníku ZŠ ) (0-60b.)Bodová tabulka pro hodnocení91-100 A - 1 (1) - započteno81-90 B - 2+ (2)- započteno71-80 C - 2- (2) - započteno61-70 D - 3+ (3) - započteno51 - 60 E - 3- (3) -započteno0-50 F, FX - 4 (4) - nezapočtenoVysvětlení:A-FX = Hodnocení (šestistupňová klasifikační stupnice)1, 2+,2-,3+,3-, 4 = Zkouška (šestistupňová klasifikační stupnice)1,2,3,4 = Zkouška OU (čtyřstupňová klasifikační stupnice)Zápočet - započteno X nezapočteno

Garant

Mgr. Marie Švrčková, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Marie Švrčková, Ph.D.