Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Seminář z pedagogiky k SZZ (KPA / 5EM1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPA / 5EM1 - Seminář z pedagogiky k SZZ, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Poslední, reflektivní fáze práce s pedagogickým problémem je soustředěna na vypracování písemné reflexe řešení pedagogického problému. Student analyzuje a interpretuje získaná data, vyhodnocuje jejich význam s ohledem na řešený pedagogický problém. K dalším úkolům patří interpretace získaných dat s ohledem na výzkumný problém, student se pokouší integrovat výsledky vlastního zkoumání s teoretickými přístupy k řešení problému tak, jak je komunikuje odborná literatura, hledá příklady z pedagogické praxe, popisuje situace, vybírá ukázky z žákovských učebních činností, jimiž dokládá zjištěné výsledky a argumentuje formulované závěry. Student rovněž vyhodnocuje podmínky pro realizaci výzkumného šetření, jež mu souvislá pedagogická praxe poskytla. Student se dále připravuje na obhajobu pedagogického problému u Státní závěrečné zkoušky z pedagogiky.

Získané způsobilosti

-dovednost písemně zpracovat učební úlohy MRVAV do podoby Ukázkového portfolia (pedagogická část) obhajovaného u SZZ z pedagogiky-dovednost prezentovat výstupy na semináři-dovednost kriticky posoudit prezentované výstupy studentů na semináři-respektovat požadavky kladené na obhajobu pedagogické části Ukázkového portfolia u SZZ z pedagogiky, přizpůsobit jim vlastní přípravu

Literatura

MALČÍK, M., SEBEROVÁ, A. Autoevaluace školy - od teorie k praxi a výzkumu. Ostrava : PdF OU, 2010. ISBN 978-80-7368-759-5.Maňák, J. Švec, V. Cesty pedagogického výzkumu. Brno: MU, 2004. Individuální vzhledem k řešenému pedagogickému problému. Hendl, J. Kvalitativní výzkum. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. SEBEROVÁ, A. Profesní praxe v pregraduální přípravě učitelů 1. st.ZŠ. Ostrava: PdF OU, 2010. ISBN 978-80-7368-902-5. SEBEROVÁ, A., GÖBELOVÁ, T., DURČÁKOVÁ, H. Reflektivní pedagogická praxe pro studenty učitelství a začínající učitele. Ostrava: PdF OU, 2010. ISBN 978-80-7368-906-3. GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6.Chráska, M. Úvod do výzkumu v pedagogice. Skriptum PdF UP Olomouc, 2003. ISBN 80-244-0765-5.STRAUSS, A. CORBINOVÁ, J. Základy kvalitativního výzkumu : postupy a techniky metody zakotvené teorie. 1. vyd. Boskovice: Albert, 1999. ISBN 80-85834-60-X.KERLINGER, F. Základy výzkumu chování. Praha: Academia, 1972.

Požadavky

-pravidelné konzultace s vyučujícím- dopracování a odevzdání ukázkového portfolia k tvorbě a řešení pedagogického problému (podmiňující předmět 5ROB2)-termín odevzdání ukázkového portfolia: 20.2. daného akademického roku- Ve výjimečném případě nasazení předmětu do ZS a termínu SZZ v lednu daného akademického roku odevzdání sem.práce: 10.12. daného akademického roku.

Garant

Mgr. Alena Seberová, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Alena Seberová, Ph.D.