Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Základy element. učení o přírodě a spol. (KPA / 5EUPS)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPA / 5EUPS - Základy element. učení o přírodě a spol., Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. cvičení:Vyučovací předmět Prvouka a její postavení v kurikulu primárního vzdělávání- postavení v RVP ZV, úkoly, cíle, očekávané výstupy žákůUčivo prvouky pro 1. až 3. ročník ZŠ, problematika tvorby a obsahu ročních tematických plánů v daných ročnících. Role učebnic ve výuce.Práce s dětskými prekoncepty.2. cvičení:OKRUH ČLOVĚK A JEHO ZDRAVÍZdraví a jeho význam, faktory ovlivňující zdraví.Bezpečné chování.Základní pravidla silničního provozu.Mimořádné události a jejich řešení.PRAKTICKÁ ČINNOST: Didaktická hra k tématu zdraví3. cvičeníOKRUH MÍSTO, KDE ŽIJEME A LIDÉ A ČASObec, region jako platforma pro výuku.Elementární geografie a historie obce. Historické památky/události.PRAKTICKÁ ČINNOST: Stručné představení obce4. cvičeníOKRUH ROZMANITOST PŘÍRODYProměny v přírodě a jejich pozorování.Regionální přírodniny a jejich využití ve výuceJednoduché přírodovědné pokusy.PRAKTICKÁ ČINNOST: Připravit 1 přírodovědný pokus a předvést ho5. cvičeníOKRUH LIDÉ KOLEM NÁSRodina a její role v životě dítěte (žáka)Vánoce - jejich vznik a význam - křesťanské/sekulární vánocePRAKTICKÁ ČINNOST: Napéct cukroví, zjistit význam (původ) tradic, které se běžně dělají na Vánoce6. cvičeníKontrola zápočtových požadavků. Téma na přání studentů.

Získané způsobilosti

- Orientuje se v postavení vyučovacího předmětu Prvouka v soudobém kurikulu pro základní vzdělávání (RVP ZV)- Definuje cíle prvouky- Orientuje se v jednotlivých tematických oblastech vzdělávacího obsahu prvouky na počátku školní docházky - Dovede odlišovat přírodovědné učivo od společenskovědního a chápe jeho význam v prvouce- umí využívat didaktických her ve výuce- Využívá ve výuce různých aktivizačních a alternativních metod a forem práce - Pracovat s různými informačními materiály (internet, TV, rozhlas, časopisy, noviny)- Aplikuje teoretické poznatky a získané způsobilosti do praktické výuky- Umí připravit vyučovací hodinu /blok prvouky dle didaktických zásad - Rozumí různým přístupům ke koncipování učiva (např. fenologický, regionální)- Dokáže sestavit tematický plán pro výuku prvouky na základě zvoleného přístupu - Připraví a realizuje 1 vycházku do přírody, připraví a realizuje 1 výstup v praxi (hodina prvouky na ZŠ)

Literatura

MATĚJČEK, Z. Co děti nejvíce potřebují. Praha : Portál, 1995. ISBN 80-7178-058-8.PIKE, G., SELBY, D. Globální výchova. Praha : Grada, 1994. ISBN 80-85623-98-6.OPRAVILOVÁ, E. Rok v mateřské škole. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-847-3.RÝDL, K. Vybíráme školu pro své dítě. Praha : Grada, 1994. ISBN 80-7169-847-3.

Požadavky

Účast na seminářích (cvičeních) je nepovinná.Vypracování 4 úkolů:1. Úkol: Didaktická hra k tématu zdraví na 10 minut (dvojice až trojice)2. Úkol: Stručné představení obce (představení, jméno, znak, historická památka, zajímavost na 3 minuty (samostatně)3. Úkol: Připravit 1 přírodovědný pokus a předvést ho (samostatně)4. Úkol: Napéct trochu cukroví, zjistit význam (původ) tradic, které se běžně dělají na Vánoce (trojice)II. PŘIPRAVIT 5 DIDAKTICKÝCH KARETKe každému tematickému okruhu 1 kartu - Člověk a jeho zdraví (zdraví), Lidé a čas (historické téma) , Rozmanitost přírody (přírodovědné téma), Lidé kolem nás (aktuální dění, společnost), Místo, kde žijeme (geografie), viz také náměty k učivu v RVP ZVTERMÍN ODEVZDÁNÍ KARET: poslední seminář v semestru (možno i na flešce či podobném nosiči)nebo dříve emailem: ondrej.simik@osu.czBodová tabulka pro hodnocení91-100 A - 1 (1) - započteno81-90 B - 2+ (2)- započteno71-80 C - 2- (2) - započteno61-70 D - 3+ (3) - započteno51 - 60 E - 3- (3) -započteno0-50 F, FX - 4 (4) - nezapočteno

Garant

Mgr. Ondřej Šimik, PhD.

Vyučující

Mgr. Ondřej Šimik, PhD.