Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Primární pedagogika 6 (KPA / 5P6)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPA / 5P6 - Primární pedagogika 6, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Úvod do studiaprogramově-obsahový průběh semestru, domluva podmínek k zápočtuProměny školy - možnosti a meze inovacíAktivizující výukové metody (kladení otázek, mentální mapování, problémovéučení a výuka, kooperativní učení a výukaCo je pedagogické projektování, projektové vyučování, Integrovaná tematickávýukaSmysl a význam projektového vyučováníOrganizace a typy projektůPlánování výukových projektů, fáze tvorby, realizace a vyhodnoceníTýmová tvorba výukového projektu studenty v seminářiTéma projektu, klíčové učivo, výukové cíle, motivaceVýukové metody, organizační formy, tvorba učebních úloh zvoleného výukovéhoprojektuPodmínky k realizaci, možnosti hodnoceníHodnocení semestru, zápočty

Získané způsobilosti

- teoretická znalost a porozumění teoretickým východiskům projektového vyučování, pragmatické pedagogiky,významu principů integrovaného vyučování v primární škole s důrazem na procesy a podmínky učiní dítěte ml.šk.věku- dovednost kritické reflexe současné kurikulární reformy ve vztahu k integraci obsahu prim.vzdělávání- dovednost aplikovat teoretické znalosti a porozumění ve skupinové přípravě projektu integrované tematické výuky nebo výukového projektu pro vybraný ročník primární školy- dovednost písemně zpracovat a v semináři prezentovat výše popsaný projekt, reflektovat jeho realizovatelnost v podmínkách školské praxe - dovednost pracovat ve skupinách

Literatura

KOVALÍKOVÁ,S. Integrovaná tématická vyuka. Kroměříž, Spirála, 1995. ISBN 80-901873-1-7.HAVLÍNOVÁ, M. Jak měnit a rozvíjet vlastní školu. Praha : Strom, 1994. VYBÍRAL, M. Od zkušenosti k poznání. Plzeň : Pedagogické centrum, 1996. ISBN 80-7178-124-X.VALENTA, J. a kol. Pohledy-projektová metoda ve škole a za školou. Praha : Artama, 1993. SKALKOVÁ, J. Projektové vyučování a jeho realizace. 1994. KAŠOVÁ, J. Škola trochu jinak. Projektové vyučování v teorii a praxi. Kroměříž : Iuventa, 1995. FISCHER, R. Učíme děti myslet. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7176-120-7.

Požadavky

-aktivní účast na seminářích, průběžná příprava - studium doporučené literatury a pramenů, včasné odevzdávání seminárních úkolů- termín skupinové prezentace výukového projektu (podle dohody harmonogramu ve výuce)- termín odevzdání písemné verze skupinového výukového projektu: zápočtový týden daného akademického roku

Garant

Mgr. Alena Seberová, Ph.D.