Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Základy přírodních věd s didaktikou I (KPA / 5PVD1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPA / 5PVD1 - Základy přírodních věd s didaktikou I, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

12.2.20141. přednáška:Přírodovědná gramotnost, smysl přírodovědného vzdělávání,Kurikulární dokumenty, Člověk a jeho svět. Historický exkurz - a co si z toho můžeme vzít? Výběr a strukturace učiva. Práce s pojmy.Vyučovací formy a metody v botanické části přírodovědy.1. cvičení: Teorie o vzniku života. Osobnost učitele a její vliv na žáka.26.2.20142. přednáška:Prekoncepce žáků a jejich využití v přírodovědném vzdělávání. Člověk a zdraví. Rozmanitost podmínek života na Zemi. Fytogeografické a zoogeografické oblasti.2. cvičení: Didaktické zpracování tématu Člověk a jeho zdraví - lidské tělo v didaktických činnostech.12.3.20143. přednáška: Život. Dělení organismů. Stavba těla rostlin.3. cvičení: Problematika sexuální výchovy na 1.stupni ZŠ - různé pohledy. Praktická analýza přírodovědných pojmů.26.3.20144. přednáška: Přehled hlavních a vybraných skupin rostlin (řasy, mechy, kapradiny, nahosemenné). Rostliny jednoděložné a dvouděložné. Houby.4. cvičení: Didaktické zpracování tématu Roslin v přírodovědě. Praktická zkoumání9.4.20145. Vyučovací formy a metody v zoologické části přírodovědy.Živočichové v učivu přírodovědy (dělení, bezobratlí). Živočichové v učivu přírodovědy (obratlovci - ryby, obojživelníci, plazi, ptáci, savci)5. cvičení: Didaktické zpracování tématu živočichové v přírodovědě.23.4.20146. přednáška: Dokončení témat z minulých přednášek. Prostor pro samostanou práci na zápočtových úkolech6. cvičení: Práce na zápočtových úkolech, možnosti konzultace7.5.2014Kontrola zápočtových požadavků - část na přednášce, část na cvičení.

Získané způsobilosti

umí popsat stavbu těla hlavních skupin živočichůovládá elementární morfologii rostlincharakterizuje podmínky a znaky životachápe význam přírody pro život člověkaorientuje se v populárně-naučné literatuře týkající se živé přírodyzaloží herbář (minimálně 50 druhů rostlin)umí poznat minimálně 50 druhů rostlinpozná nejméně 50 druhů živočichůumí určovat stromy a keře podle listů a pupenůzná zásady pěstování rostlin a chovu živočichů vypracuje pracovní listy k jednotlivým seminářůmumí připravit vyučovací hodinu/blok s přírodovědnou tématikou navštíví zoologickou zahradu a umí didakticky zpracovat blok výuky v ZOO

Literatura

PODROUŽEK, L. Didaktika prvouky a přírodovědy pro primární školu. Dobrá Voda : POLS, 2003. PODROUŽEK, L. Předměty o přírodě a společnosti v primární škole. Plzeň : ZČU, 1999. Časopis Komenský, Pedagogická orientace aj. VOSIČKOVÁ, J., FRANZOVÁ, M. Didaktika přírodovědné části prvouky a přírodovědy pro učitelství prvního stupně. Praha : PdF UK, 1998. KOVALÍKOVÁ,S. Integrovaná tématická vyuka. Kroměříž, Spirála, 1995. ISBN 80-901873-1-7.Rámcový vzdělávácí program základní vzdělávání. Dostupné z: http://www.vuppraha.cz/index.php?op=section sid=208. Současné učebnice (Prvouka pro 3. třídu, Přírodověda pro 4. a 5. třídu). PODROUŽEK, L. Úvod do didaktiky prvouky a přírodovědy pro primární školu. Dobrá Voda : POLS, 2004. nullKREJČA, J. a kol. Velká kniha rostlin, minerálů a zkamenělin. Bratislava : Príroda, 1993. KREJČA, J. a kol. Velká kniha živočichů - hmyz, ryby, obojživelníci, plazi, ptáci, savci. Bratislava : Príroda, 1993.

Požadavky

1a) Vypracování PODROBNÉ přípravy 1 vyučovací hodiny přírodovědy na KONKRÉTNÍ TÉMA. Téma upřesňujte ze vzdělávacího okruhu Rozmanitost přírody nebo Člověk a jeho zdraví1b) Zjištění představ žáků (minimálně 10 dětí) o vámi vybraném konkrétním tématu - možno formou pojmového mapování (každý žák vytváří vlastní mapu) nebo rozhovoru (rozhovor možno vést s dětmi i ve dvojících až trojicích)1c) Na základě údajů z pojmové mapy či rozhovoru revize - přepracování původní přípravy (1a) a stručný komentář (cca půl A4) - vaše reflexe, jak se měnila původní příprava. (0-70b.)PODROBNÉ ZADÁNÍ TOHOTO ÚKOLU JE NA PORTÁLE - V SEKCI MOJE STUDIUM - VÝUKA - SEMINÁRNÍ PRÁCE. Zde také jednotlivé části prací nahráváte - NEPOSÍLAT EMAILEM!!!! Termín pro splnění tohoto úkolu: 5.5.2015 nebo 30.6.20152) Sebereflexe budoucího učitele přírodovědy - vyplnění elektronického formuláře dle pokynů v něm - odkaz na formulář bude zaslán v průběhu semestru emailem. Termín vyplnění - nejlépe do 30.6.2015, nejpozději do konce srpna 2015. (0-30b.)NA CVIČENÍ JE TŘEBA MÍT PRACOVNÍ LIST, RESP. POMŮCKY K JEHO SPLNĚNÍ. Bodová tabulka pro hodnocení91-100 A - 1 (1) - započteno81-90 B - 2+ (2)- započteno71-80 C - 2- (2) - započteno61-70 D - 3+ (3) - započteno51 - 60 E - 3- (3) -započteno0-50 F, FX - 4 (4) - nezapočtenoVysvětlení:A-FX = Hodnocení (šestistupňová klasifikační stupnice)1, 2+,2-,3+,3-, 4 = Zkouška (šestistupňová klasifikační stupnice)1,2,3,4 = Zkouška OU (čtyřstupňová klasifikační stupnice)Zápočet - započteno X nezapočteno

Garant

Mgr. Ondřej Šimik, PhD.

Vyučující

Mgr. Ondřej Šimik, PhD.Mgr. Ondřej Šimik, PhD.