Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Srovnávací pedagogika a dějiny (KPA / 5SPD)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPA / 5SPD - Srovnávací pedagogika a dějiny, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Úvod do studia srovnávací pedagogiky (seznámení s tématy, semestrálními úkoly,domluva podmínek k zápočtu, seznam doporučené a rozšiřující literatury)Vzdělání a Evropa-evropská dimenze ve vzdělávání-evropské dokumenty o vzdělávání-žák a jeho příprava na život ve sjednocené EvropěTeorie školského systémuznaky školských systémů jako kritéria jejich srovnávánítypologie školských systémů (klasický model v Německu, model s oddálenou diferenciací ve Francii, jednotná škola ve Švédsku, školský systém ČR)Úvod do studia reformních a alternativních pedagogických směrůvýznam reformní pedagogiky a alternativního hnutípodstata kritiky "staré školy" a hlavní myšlenky hnutí "nové výchovy"komparace vybraných pedagogických směrů ve vztahu k transformaci české školyživot a dílo autora (stručně, informativně)hlavní rysy, základní myšlenky daného pedagogického systémuodraz ve výchovné a vzdělávací praxiorganizace školního životaplánování a organizace vyučovánívýznam pro současnou českou školuModerní francouzská škola a Freinetova metoda vyučováníPedagogický systém Marie MontessoriWaldorfské školy a pedagogická koncepce Rudolfa SteineraJenský plán Petera PetersenaDaltonský plánZačít spoluZdravá školaHodnocení semestru, zápočty

Získané způsobilosti

Kompetence profesní sebereflexe komparativního myšlení a historického kontextu pedagogického pojetí dítěte v roli žáka, procesů výchovy a vzdělávání.- Deklarativní znalosti alternativních pedagogických směrů především 20 století - děl a osobností.- Procesuální znalosti odpovídající na otázky jaké rozdíly jsou v jednotlivých porovnávaných přístupech. - Kontextuální znalosti v dovednosti psát seminární práci komparativního typu.- Vyvodit důsledky pro dnešní přístupy

Literatura

RÝDL, K. Alternativní pedagogické hnutí v současné společnosti. Brno : Marek Zeman, 1994. SVOBODOVÁ, J., JŮVA, V. Alternativní školy. Brno: Paido, 1995. PRŮCHA, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha : Portál, 2004. Cesta k učící se společnosti. Bílá kniha ve vzdělávání a odborné přípravě. Praha : ÚIV, 1997. VÁCLAVÍK, V. Cesta ke svobodné škole. Hradec Králové: Gaudeamus, 1995. České vzdělání a Evropa (Strategie rozvoje lidských zdrojů při vstupu do EU). Praha : Phare, 1999. nullWalterová, E. a kol. Objevujeme Evropu. Praha : PdF UK, 1997. Lukášová, H. Selected chapters from alternative pedagogy. ISBN 978-80-7368-617-8.VÁŇOVÁ, M. Teoretické a metodologické otázky srovnávací otázky srovnávací pedagogiky. Praha : PdF UK, 1998. DELORS, J. Učení je skryté bohatství. (Vzdělávání pro 21. století). Praha : Phare, 1997. Kantorková, H. Vybrané otázky z alternativního pojetí výchovy, vzdělávání a školy. In Pedagogika III. Ostrava : PdF OU, 1996. Průcha, J. Vzdělávání a školství ve světě. Praha : Portál, 1999.

Požadavky

aktivní účast na seminářích, průběžná příprava - 0-50 bodů studium doporučené literatury a pramenů A PREZENTACE V POWER POINTU 0-25 bodů na seminářivčasné odevzdávání seminárních úkolů v seminární práci ke zkoušce 0-25 bodůBodová tabulka pro hodnocení91-100 A - 1 (1) - započteno81-90 B - 2+ (2)- započteno71-80 C - 2- (2) - započteno61-70 D - 3+ (3) - započteno51 - 60 E - 3- (3) -započteno0-50 F, FX - 4 (4) - nezapočtenoVysvětlení:A-FX = Hodnocení (šestistupňová klasifikační stupnice)1, 2+,2-,3+,3-, 4 = Zkouška (šestistupňová klasifikační stupnice)1,2,3,4 = Zkouška OU (čtyřstupňová klasifikační stupnice)Zápočet - započteno X nezapočteno

Garant

doc. PaedDr. Radmila Burkovičová, Ph.D.

Vyučující

doc. PaedDr. Radmila Burkovičová, Ph.D.BcA. Mgr. Žaneta Káňová, Ph.D.