Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Školní drama (KPA / 5VSDR)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPA / 5VSDR - Školní drama, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Drama in education "drama ve výchově a vzdělávání".2.Brian Way: Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací.3.Dorothy Heathcoteová: drama jako prostředek učení, typy vedení dramatu.4.Jonathan Neelands: využití konvencí ve strukturování dramatu.5.Drama v kontextu s principy dramatického umění a divadla a jejich funkce v dramatické výchově.6.Vymezení školního dramatu - situace, dramatická situace, konflikt, role, základní principy učení - prožitek, imaginace, autentičnost, zkušenost, aktivní sociálně-umělecké učení, osobnostní a sociální rozvoj, akce - jednání - čin:7.Volba metod a technik8.Rozvoj osobnostně - sociální prostřednictvím strukturovaných dramatických situací9.Rozvíjení dovedností přirozeně jednat ve hře v roli, improvizovat, vést dramatický dialog10.Rozvíjení imaginace, fantazie, obrazotvornosti a divergentního myšlení11.Rozvoj schopností k řešení konfliktů a k následným skupinovým reflexím12.Hodnocení školního dramatu jako systému směřujícímu k učení13.Rozvíjení dovedností k vystavění a realizaci školního dramatu.

Získané způsobilosti

Orientuje se v základních principech dramatické výhovy a v postupech dramatu a divadla, které používá při plánování struktury školního dramatu. Prezentuje ve skupině teorii i přípravu a realizaci ke školnímu dramatu. Reflektuje získanou zkušenost se školním dramatem po realizaci mikrovyučování svého i ostatních.

Literatura

časopis TVOŘIVÁ DRAMATIKA. Artama (scénáře pro divadlo s dětmi). MACHKOVÁ, E. Improvizace s příběhem v angloamerickém dramatu. Praha : DAMU, 1996. DISMAN, M. Receptář dramatické výchovy. Praha : SPN, 1989. PERKNER, S., HYVNAR, J. Řeč dramatu (Umění vnímat umění), I. Divadlo a rozhlas. Praha : Horizont, 1987. DELONGOVÁ, J., MACKOVÁ, S., SVOZILOVÁ, D. Vezměte do ruky knihu. 2. vyd. Brno : Moravec, 1993. ISBN 80-900804-7-2.KOŤÁTKOVÁ, S. a kol. Vybrané kapitoly z teorie dramatické výchovy. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-718475-6-9.MORGANOVÁ, N., SAXTONOVÁ, J. Vyučování dramatu: Hlava plná nápadů. Praha : Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2001. ISBN 80-901660-2-4.

Požadavky

1.Reflektovat získanou zkušenost se školním dramatem na základě aktivní účasti a vlastních prožitků. (0-50 bodů)2.Prezentovat (ústně i písemně) zkušenosti se školním dramatem a jeho aplikací v praxi. (0-50 bodů)Písemné práce odevzdat týden před zápočtem na e-mail vyučujícího.

Garant

Mgr. Jan Karaffa, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Kateřina Keprtová