Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Hlavní směry dramatické výchovy (KPA / 5VUV2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPA / 5VUV2 - Hlavní směry dramatické výchovy, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Úvod, plán na semestr, podmínky k zápočtu2. Směr dramatické výchovy- playmaking. Charakteristika, metody, způsoby vedení , struktura hodiny.3. Směr dramatické výchovy - theatre games. Struktura hodiny, způsoby vedení, typické metody.4. Samostatná práce - volba literární předlohy pro dramatickou hru5.Směr dramatikcé výchovy - drama in education. Vztah ke kurikulu, charkkteristika směru, specifické metody a vedení hodiny (učitel v roli)6.Samostatná práce - příprava ped. výstupu - (viz plán 5PPK2). využití zkušenosti z dramatikcé výchovy při přípravě ped. výstupu.7- 8. pedagogický výstup - ZŠ9.Oblasti RVP - očekávané výstupy, klíčové kompetence a možnosti jednotlivých směrů dramatické výchovy k jejich naplnění10.Plánování hodiny dramatické výchovy, cíle, obsah a metody, struktura , hodnocení11. Samostatná práce v trojicích - vytvoření plánu na čtvrtletí pro konkrétní ročník na 1. st. ZŠ12. Reflexe výuky , zápočet

Získané způsobilosti

1.Rozlišuje základní vymezení hlavních směrů dramatické výchovy (playmaking, theatregames a drama in education). 2.Osvojuje si další kompetence učit dramatickou výchovu v primárním vzdělávání. 3.Vypracuje a prezentuje střednědobý plán (měsíc - čtvrtletí) pro hodiny dramatické výchovy na základě RVP. Zadá a vede jednoduchou dramatickou aktivitu ve skupině dětí ml. šk. věku. V plánu aplikuje znalosti a dovednosti ze tří hlavní směrů na základě odborné literatury. 4.Aktivně se účastní činností a tím dále zlepšuje své interakční a komunikační kompetence. 5.Jedná spontánně a pohotově, rozvíjí nápady partnera a tím prohlubuje své kompetence pro improvizaci. 6.Vstupuje do modelových dramatických situací a učí se hledat jejich řešení.

Literatura

CREATIVE magazine Playwright. ULRYCHOVÁ,I. Drama a příběh : tvorba scénáře příběhového dramatu v dramatické výchově. MACKOVÁ,S. Dramatická výchova. Brno, DiFa, 2004. MARUŠÁK,R. Dramatikcá výchova v kurikulu současné školy. VALENTA,J. Hraní rolí ve výchově a vzdělávání. Praha,IVS, 1995. ISBN 80-85866-06-4.MACHKOVÁ, E. Jak se učí dramatická výchova. Didaktika dramatické výchovy. Praha : AMU, 2004. ISBN 80-7331-021-X.RICHTER,L. Literatura, divadlo a my. VALENTA,J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha, Agentura Strom, 1997. ISBN 80-85866-06-4.CISOVSKÁ,H a kol. Rozvoj klíčových kompetencí dranmatikcou výchovou a jejich evaluace. WAY,B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha , ISV, 1996. ISBN 80-85866-16-1.VALENTA,J. Teorie výchovné dramatiky. Praha:ISV, 1995. BLÁHOVÁ,K. Uvedení do systému školní dramatiky. MACHKOVÁ, E. Úvod do studia dramatické výchovy. Praha, 1998. ISBN 80-7068-103-9.MACHKOVÁ,E. Volba literární látky pro dramatikcou výchovu aneb Hledání dramatičnosti. KOŤÁTKOVÁ,S a kol. Vybrané kapitoly z dramatikcé výchovy. KOŤÁTKOVÁ, S. a kol. Vybrané kapitoly z teorie dramatické výchovy. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-718475-6-9.MORGANOVÁ- SAXTONOVÁ. Vyučování dramatu . Hlava plná nápadů.

Požadavky

Účast na výuce (75%), při rozvrhové kolizi nebo z jiných závažných (doložených) důvodů nesplnění požadované účasti po domluvě s vyučujícím - 50% účast ve výuce a náhrada v podobě úkolu na zadané téma souvisící se zameškanou výukou. V případě nesplnění požadované účasti z důvodu studijního pobytu v zahraničí pořádaného OU, plní student(ka) po dohodě s vyučujícím speciální úkol. 40Vypracovat návrh jedné vyučovací hodiny dramatikcé výchovy pro konkrétní ročník na 1. st. ZŠ 30 (samostatně). Uvést prostudovanou literaturu (nejméně 3 knihy ze seznamu )Vypracovat střednědobý (měsíc - čtvrtletí) na základě RVP (ve trojicích). 10Zařadit jednoduchou dramatickou aktivitu do pedagogického výstupu z předmětu 5PPK2 20

Garant

Mgr. Jan Karaffa, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Hana Cisovská, Ph.D.BcA. Mgr. Žaneta Káňová, Ph.D.