Předmět Dram.umění v obsahu dramatické výchovy (KPA / 5VUV3)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPA / 5VUV3 - Dram.umění v obsahu dramatické výchovy, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1.Základní předpoklady dramatického jednání:psychosomatické dovednosti (práce s dechem, správné tvoření hlasu, držení těla, verbální a neverbální komunikace, psychofyzické jednání)herní dovednosti (dovednost vstupovat do role, vytvářet hereckou postavu lidskou i loutkovou a přirozeně a přesvědčivě za ni jednat, schopnost strukturovat herní a dramatické situace).sociálně komunikační dovednosti (komunikace v běžných životních situacích, v herních situacích a v situacích skupinové inscenační tvorby a její prezentace)2.Proces dramatické a inscenační tvorby:vyjadřování námětů a témat dramatickými situacemi a nacházení námětů a témat v dramatických situacíchpráce na postavě (charakter, motivace, vztahy)konflikt jako základ dramatické situace a jeho řešení jednáním postavpráce s časovou a příčinnou následností situací příběhuinscenační postupy3.Recepce a reflexe dramatického umění:základní stavební prvky dramatuzákladní dramatické žánry
Získané způsobilosti
1.Vysvětlí 3 základní procesy, vedoucí k výslednému divadelnímu tvaru (dramatický proces, proces inscenační tvorby, proces divadelní komunikace) 2.Objasní základní divadelní pojmy a inscenační postupy (situace, konflikt, zápletka, scénografie, režie, divák, herec, apod.) 3.Vlastními slovy vyjádří podstatu divadelní komunikace 4.Zvládne vytvořit situaci (cvičení, dramatickou hru) na základě podkladů z rámcově vzdělávacího plánu 5.Formuluje základní předpoklady pro dramatické jednání (Psychosomatické dovednosti, herní dovednosti, sociálně komunikační dovednosti)
Literatura
CREATIVE magazine The dramatist (scenario for the theater with children). MACKOVÁ, S. Dramatická výchova ve škole. Brno : Divadelní fakulta, 1995. ISBN 80-854291-6-0.nullnullVALENTA, J. Kapitoly z teorie výchovné dramatiky. Praha : ISV, 1995. ISBN 80-85866-06-0.VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha : Agentura STROM, 1997. ISBN 80-901954-1-5.DISMAN, M. Receptář dramatické výchovy. Praha: SPN, 1989. WAY, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha : ISV, 1996. ISBN 80-85866-16-1.MORGANOVÁ, N., SAXTONOVÁ, J. Vyučování dramatu: Hlava plná nápadů. Praha : Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2001. ISBN 80-901660-2-4.
Požadavky
Účast na výuce (75%), při rozvrhové kolizi nebo z jiných závažných (doložených) důvodů nesplnění požadované účasti po domluvě s vyučujícím - 50% účast ve výuce a náhrada v podobě úkolu na zadané téma souvisící se zameškanou výukou. V případě nesplnění požadované účasti z důvodu studijního pobytu v zahraničí pořádaného OU, plní student(ka) po dohodě s vyučujícím speciální úkol. 40Aktivní a tvůrčí práce studenta 60
Garant
Mgr. Jan Karaffa, Ph.D.
Vyučující
BcA. Mgr. Žaneta Káňová, Ph.D.