Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Dramatická výchova - hlavní proudy (KPA / BDRV)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPA / BDRV - Dramatická výchova - hlavní proudy, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Cíle dramatické výchovy, drama, dramatické umění, proces a produkt v dramatické výchově v kontextu jejího vývoje.2. Playmaking - "hraní her" Winifred Wardové, volba příběhů, improvizované hraní příběhů, skupinové hraní příběhů.3. Haní her" Winifred Wardové, volba příběhů, improvizované hraní příběhů, skupinové hraní příběhů.4. Theatre game's and improvisation for theatre "herecké hry" - Viola Spolinová: vazba k divadlu, způsoby vedení hereckých her, vymezení daných okolností.5. Drama in education "drama ve výchově a vzdělávání".6. Brian Way: Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací.7. Dorothy Heatcoteová: drama jako prostředek učení, typy vedení dramatu.8. Vývoj jednotlivých směrů dramatické výchovy jako inspirace pro získávání zkušeností k dalšímu hledání vlastní cesty výuky dramatické výchovy.9.-11. Příprava, realizace a hodnocení dramaticko-výchovné aktivity inspirované některým ze směrů.

Získané způsobilosti

Rozlišuje základní vymezení hlavních směrů dramatické výchovy (playmaking, theatregames a drama in education). Osvojuje si další kompetence učit dramatickou výchovu v primárním vzdělávání. Vypracuje a prezentuje střednědobý plán (měsíc - čtvrtletí) pro hodiny dramatické výchovy na základě RVP. V plánu aplikuje znalosti a dovednosti ze tří hlavní směrů na základě odborné literatury. ? Aktivně se účastní činností a tím dále zlepšuje své interakční a komunikační kompetence. Jedná spontánně a pohotově, rozvíjí nápady partnera a tím prohlubuje své kompetence pro improvizaci. Vstupuje do modelových dramatických situací a učí se hledat jejich řešení.

Literatura

časopis Tvořivá dramatika. MLEJNEK, J. Dětská tvořivá hra. Praha : IPOS, 1997. ISBN 80-7068-104-7.MACHKOKVÁ, E. Drama v anglické škole. Praha : Artama, 1991. ISBN 80-706802-9-6.MACKOVÁ, S. Dramatická výchova ve škole. Brno : Divadelní fakulta, 1995. ISBN 80-854291-6-0.VALENTA, J. Kapitoly z teorie výchovné dramatiky. Praha : ISV, 1995. ISBN 80-85866-06-0.MACHKOVÁ, E. Metodika dramatické výchovy. Praha : Artama, 1992. ISBN 80-7068-041-5.VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha : Agentura STROM, 1997. ISBN 80-901954-1-5.DISMAN, M. Receptář dramatické výchovy. 2. vyd. Praha : SPN, 1989. WAY, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha : ISV, 1996. ISBN 80-85866-16-1.ACKROYDOVÁ, J. Schéma plánování hry (pracovní materiál ze semináře "Učitel v roli" DS, Ú/O 1996). NEELANDS, J. Strukturování dramatické práce. (interní pracovní materiál pro seminaristy Dětské scény 1995). BLÁHOVÁ, K. Uvedení do systému školní dramatiky. Praha : Artama, 1996. ISBN 80-7068-070-9.MACHKOVÁ, E. Úvod do studia dramatické výchovy. Praha, 1998. ISBN 80-7068-103-9.DELONGOVÁ, J., MACKOVÁ, S., SVOZILOVÁ, D. Vezměte do ruky knihu. 2. vyd. Brno : Moravec, 1993. ISBN 80-900804-7-2.KOŤÁTKOVÁ, S. a kol. Vybrané kapitoly z teorie dramatické výchovy. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-718475-6-9.MACHKOVÁ, E. Základy dramatické výchovy. Praha : SPN, 1980.

Požadavky

Aktivní účast v seminářích a při vytváření aplikací činností pro děti v Mš. (0-20 bodů)Připravit a realizovat lekci dramatické výchovy v rámci studijní skupiny inspirovanou jednotlivými směry DV. (0-20 bodů)Písemně vypracovat plán aktivit DV na základě RVP PV a znalosti a dovednosti ze tří hlavních směrů. (0-40 bodů)Návštěva divadelního představení a jeho písemná reflexe ve vztahu k práci s dětmi v Mš. (0-20 bodů)Termín pro odevzdání úkolů je den výuky v zápočtovém týdnu.Zaslat na e-mail vyučujícího.

Garant

Mgr. Jan Karaffa, Ph.D.