Předmět Pedagogika preprimárního vzdělávání 1 (KPA / BPG1)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPA / BPG1 - Pedagogika preprimárního vzdělávání 1, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1.Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2020.2.Profil absolventa studijního oboru Učitelství pro mateřské školy.3.Soustava základních pedagogických pojmů.4.Výchova jako proces.5.Činitelé edukace dítěte v preprimárním věku.6.Formy edukace.7.Funkce edukace.8.Obecné cíle vzdělávání. Vztah cílů a hodnot v edukaci dítěte v preprimárním věku.9.Podmínky edukace - dědičnost, prostředí v edukaci.10.Prostředky v edukaci.11.Metody výchovného působení v preprimárním věku.12.Výchovné zásady, zákonitosti výchovy.13.Obsah výchovy.14.Pedagogika a její struktura.15.Vzdělávací soustava, její rozvoj a optimalizace.Preprimární edukace a základní legislativa:16.Úmluva o právech dítěte.17.Zákon č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon).18.Vyhláška ze dne 21. května 2012, kterou se mění vyhláška č. 14/2005 Sb., o předškolním vzdělávání, ve znění vyhlášky č. 43/2006 Sb.19.Postavení rodiny [podle zákona č.89/ 2012 (občanský zákoník)].Rozsah a obsahové zaměření individuálních prací studentů:Jméno, příjmení, studijní čísloUčitelství pro mateřské školy - prezenční forma vzděláváníKPA/BPG11. (týden) Prostudujte časopis se zaměřením k edukaci dítěte v preprimárním věku, vyberte jeden článek a proveďte jeho resumé.2. Pokuste vyjádřit, vypsat své zážitky a dojmy z některého dne či akce v mateřské škole, kdo "neabsolvoval" MŠ, tak v 1. třídě.3. Charakterizujte vliv dospělého (některého z učitelů, příbuzných, rodičů?) na Váš výběr studia učitelství. Popř. vypište důvody, které Vás směrovaly ke studiu učitelství.4. Zkuste charakterizovat Vaši výchovu v rodině v předškolním věku.5. Popište, do kterých činností a proč jste se v mateřské škole nejraději zapojovali? S čím, jak a ve kterém místě jste si nejraději v MŠ či doma hráli? V případě, že jste do MŠ nechodili, co jste v předškolním období nejraději dělali?6. Vyhledejte v odborné literatuře Vámi dosud nepoznanou společenskou hru, uveďte autora a název publikace, pravidla hry, nutné prostředky k použití, popište herní postup.7.Vyjádřete svou vizi sebeuplatnění po skončení studia.Individuální práce odevzdat na sekretariát katedry do 1. 12. kalendářního roku.
Získané způsobilosti
Zná pedagogické pojmy v rozsahu probírané látky a chápe jejich význam. Orientuje se v základní legislativě vztahující se k edukaci dítěte v preprimárním věku. Dokáže sebereflektovat svou edukační historii v obsahu požadovaných individuálních prací. Dokáže spolupracovat s ostatními studenty/kami při plnění úkolu. Zpracuje seminární práci podle požadavků a slovně ji prezentuje. Používá ke studiu doporučenou odbornou pedagogickou literaturu.
Literatura
" Vyhláška ze dne 21. května 2012, kterou se mění vyhláška č. 14/2005 Sb., o předškolním vzdělávání, ve znění vyhlášky č. 43/2006 Sb. Časopisy: Informatorium 3-8, Predškolská výchova, Děti a my, Učitelské noviny. KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ et.al. Člověk - prostředí - výchova. Brno: Paido,, 2001. ISBN 80-7315-004-2.European Unit of EURYDICE. Předškolní výchova a primární vzdělávání v zemích Evropské Unie. Praha : UIVV, 1996. ISBN 80-211-0237-3.PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-170-3.KOLEKTIV AUTORŮ. Pedagogika I. Ostrava: PdF OU, 1993. ISBN 80-7042-066-9.KOLEKTIV AUTORŮ. Pedagogika III. Ostrava : PdF OU, 1996. ISBN 80-7042-101-0.MATĚJČEK, Z. Po dobrém nebo po zlém?. Praha: Portál, 1994. ISBN 80-7178-138-X.BRUCEOVÁ, T. Předškolní výchova. Praha : Portál, 1996. ISBN 80-7178-068-5.PRŮCHA, J. Přehled pedagogiky. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-399-4.MATĚJČEK, Z. Rodiče a děti. Praha : Avicenum, 1986. Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2020. http://www.ceskaskola.cz/2014/07/strategii-vzdelavaci-politiky-ceske.html. MALACH, J. Školní pedagogika. Ostrava : PdF OU, 2002. ISBN 80-7042-255-6.DELORS, J. Učení je skryté bohatství. (Vzdělávání pro 21. století). Praha : Phare, 1997. Úmluva o právech dítěte. BURKOVIČOVÁ, R. Vstup do otázek vědy o výchově. (distanční text). Ostrava : PdF, 2002. JŮVA, V. Základy pedagogiky. Brno : Paido, 1997. ISBN 80-85931-39-7.Zákon č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon). Zákon č.89/ 2012 (občanský zákoník) - postavení rodiny.
Požadavky
Studující jsou hodnoceni podle součtu bodů:Body Hodnocení 91 - 100 A 81 - 90 B 71 - 80 C 61 - 70 D 51 - 60 E 0 - 50 F Kvalitní vypracování jednotlivých písemných úkolů (až 20b).Požadavky pro absolvování zkoušky: Obsahově správné (až 10b), strukturované (až 10b), obsahově vyčerpávající (až 20b) odpovědi na zadané otázky. Otázky vycházejí z uvedeného přehledu probírané látky. Celkem 80bPodmínky pro splnění požadavků k ukončení předmětu budou se studenty odjíždějícími na mobilitu do zahraničí dohodnuty individuálně.
Garant
doc. PaedDr. Radmila Burkovičová, Ph.D.