Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Průběžná pedagogická praxe v MŠ (KPA / BPPP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPA / BPPP - Průběžná pedagogická praxe v MŠ, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Úvodní seznámení s průběhem a požadavky na realizaci pedagogické praxe - v učebně. Pořídit si na úvodní výuku výtisk RVP PV a Manuál k RVP PV. Návštěva MŠ a seznámení se s prostředím, se ŠVP, TP.2. - 11.Vždy jeden student po zpracování přípravy tuto nejprve konzultuje s vyučujícím, pak s kooperující učitelkou na fakultní MŠ, následně seznamuje ostatní studující s náplní své pedagogické činnosti s dětmi v diskusním kruhu v semináři. Podle potřeby opakovaná individuální konzultace s vyučujícím. Přímá individuální pedagogická činnost každého studenta, ostatní provádějí pozorování a písemný záznam dle pokynů vyučujícího. Individuální bezprostřední sebereflexe a sebehodnocení, následně zpracovaná písemně. Reflexe a sebehodnocení pozorovaného v diskusním kruhu s ostatními studenty v semináři. Dokumentace výstupu - vzájemným natáčením kamerou.13. Závěrečné shrnutí a vyhodnocení.

Získané způsobilosti

Dokáže transformovat RVP PV do své pedagogické činnosti a do spolupráce s dítětem preprimárního věku. Průběžně vytváří portfolio podle zadaných požadavků. Sebereflektuje výsledky své pedagogické činnosti s dětmi, reflektuje výsledky pedagogické činnosti ostatních. Vytváří si profesní kompetence.

Literatura

BOUROVÁ, M. Evaluace a hodnocení v mateřské škole. Nový Bydžov : ATRE, 2002. www.vuppraha.czSmolíková, K. Pedagogické hodnocení v pojetí RVP PV. Praha : VÚP, 2007. ISBN 978-80-87000-10-6.BURKOVIČOVÁ, R. Přípravné vzdělávání učitelů mateřských škol. Ostrava : PdF OU, 2006. ISBN 80-7368-239-7.RAABE periodicky. www.vuppraha.czBOUROVÁ, M. Rámcový vzdělávácí program v praxi mateřských škol. Nový Bydžov : ATREE, 2001. STOČEK, M. Rukověť ředitelky mateřské školy. Praha : ATRE, 2000. BEČVÁŘOVÁ, Z. Současná mateřská škola a její řízení. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-537-7.Ústava, Listina základních práv a svobod, Deklarace lidských práv, Charta rodičů, Zákoník práce, Občanský zákoník, Metodický návod k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci č.j. 10 007/1998-26.Nařízení vlády 68/1997 ve znění usnesení vlády 684/1999 o míře vyučovací povinnosti. Pokyn ministra MŠMT k poskytování OOPP- MŠMT č.j. 15997/95-42 Pokyn MŠMT Č č.j. 10062/98-22 k zápisu do prvních tříd. Pokyn MŠMT ČR č.j. 19 720/96-10/3 o řízení a kontrole požární ochrany Pracovní řád pro zaměstnance škola školských zařízení MŠMT ČR č.j. 14 269/2001-26 Úmluva o právech dítěte - zákon č. 104/1991 Sb. Vedení mateřské školy - Vydavatelství a nakladatelství RAABE periodicky Vyhláška 310/95 ve znění 167/97 a 314/99 o FKSP Vyhláška č.110/ 74 o registraci pracovních úrazů. Vyhláška MŠMT CR 303/1996 o školách v přírodě Vyhláška MŠMT ČR 61/1985 v platném znění o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků. Vyhláška MŠMT ČR č. 35/1992 Sb. o mateřských školách. Vyhláška MŠMT ČR č. 357/1997 o školní inspekci. Vyhláška MZ ČR č. 56/97 ve znění 183/2000 Sb. o preventivních prohlídkách. Zákon 91/1998 o rodině. Zákon č.359 /2001 o předškolním, základním, středním, středním odborném a jiném vzdělávání a o změně některých zákonů ( školský zákon). Zákon č. 250/2000 Sb. o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů. Zákon MZ č.j. 258/2000 o ochraně veřejného zdraví. STOČEK, M. Rukověť ředitelky mateřské školy. Praha: ATRE, 2000. &, &. www.csir.czwww.csir.czZákon o rodině č. 94/1963, dodatky, novely. JOUZA, L. Zákoník práce s komentářem. Praha : Polygon, 2004.

Požadavky

Průběžně vytvářet portfolio, jehož součásti bude:10 bodů - záznam vlastních otázek, postřehnutých pedagogických problémů 20 bodů - písemná pedagogická příprava pro vlastní výstup podle požadavků, prokázání schopnosti transformovat RVP PV do své pedagogické činnosti a do spolupráce s dítětem preprimárního věku20 bodů - bezprostřední sebereflexe a sebehodnocení svého individuálního pedagogického výstupu v semináři, písemná sebereflexe a sebehodnocení vlastního výstupuVyhotovené portfolio studující předá vyučujícímu k ohodnocení20 bodů - každá studující bude realizovat individuální pedagogický výstup podle rozpisu termínů za přítomnosti ostatních studentů, bez této aktivity není možné zápočet zadat, ani v případě jinak získaných 51 bodů 20 bodů - účast ve všech seminářích a průběžné pedagogické praxi.10 bodů - záznam pozorování z každého dne praxe v didaktických kategoriíchZapočteno51 - 100 bodůNezapočteno0-50 bodů Podmínky pro splnění požadavků k ukončení předmětu budou se studenty odjíždějícími na mobilitu do zahraničí dohodnuty individuálně.

Garant

doc. PaedDr. Radmila Burkovičová, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Alexandra Tomášová