Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Program podpory zdraví v MŠ (KPA / BPPZ)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPA / BPPZ - Program podpory zdraví v MŠ, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Tematický plán jednotlivých seminářů:1. Seznámení s organizací, průběhem, požadavky k zápočtu povinně volitelného předmětu.2. RVP PV a Kurikulum podpory zdraví v MŠ PZ.3. Kurikulum podpory zdraví v MŠ: filosofie, principy MŠ PZ.4. Zásady podpory zdraví MŠ PZ5. Formální kurikulum MŠ PZ.6. Postup plánování Třídního kurikula MŠ PZ.7. Systém a konstrukce plánování Třídního kurikula MŠ PZ.8. Zjištění stávající úrovně, rozhodování, plánování edukačního procesu MŠ PZ.9. Příprava a organizování edukačního procesu MŠ PZ.10. Realizace edukačního procesu MŠ PZ.11. Evaluace edukačního procesu MŠ PZ.12. Prožitkové učení, hra, spontánní činnosti MŠ PZ.13. Participativní formy, metody výuky dětí v MŠ PZ.14. Prezentace plánu Třídního kurikula MŠ PZ.Seminární práce:Ke 12. zásadám podpory zdraví v MŠ vypracovat své vlastní podněty, návrhy: 1.prostředky k jejich naplnění, 2.přínos , 3.rizika a překážky - proč se záměry nedaří.

Získané způsobilosti

Student dokáže pracovat s Kurikulem podpory zdraví v MŠ v celém jeho holistickém pojetí, orientuje se v Kurikulu podpory zdraví v MŠ. Vyvozuje, z jakých filosofických základů vychází, uplatňuje principy a zásady pojetí zdraví dítěte při plánování. Získá dovednost, jak rozvíjet aktivní, samostatné učení dětí, hledá možnosti, jak u dětí rozvíjet zájem o sebeučení. Student/ka získá dovednost samostatně plánovat edukační práci v integrovaných tematických blocích dle Kurikula podpory zdraví v MŠ. Student/ka aplikuje poznatky z pedagogických, psychologických disciplín i své vlastní zkušenosti z praxe.

Literatura

PRŮCHA, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-977-1.HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-888-0.KOVALÍKOVÁ, S. Integrovaná tematická výuka. Praha : Spirála, 1995. ISBN 80-901873-0-7.HAVLÍNOVÁ, M., VENCÁLKOVÁ, E. Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole. Praha : Portál, 2006. ISBN 80-7367-061-5.www.vuppraha.czKOPŘIVA, P. Naše mateřská škola na cestě ke zdraví. Kroměříž : Spirála, 1996. ISBN 80-901873-2-3.nullGRECMANOVÁ, H. et. al. Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Olomouc : Hanex, 2000. ISBN 80-85783-28-2.KOLLÁRIKOVÁ, Z., PUPALA, B. Předškolní a primární pedagogika. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-585-7.www.vuppraha.czŘEZÁČ, J. Sociální psychologie. Brno: Paido, 1999. ISBN 80-85931-46-6.KREJČÍ, M. Týdny zdraví ve škole. České Budějovice : Ediční středisko PF JU České Budějovice, 2001. ISBN 80-7040-507-4.nullHAVLÍNOVÁ, M. a kol. Zdravá mateřská škola. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-383-8.

Požadavky

Hodnocení: 50 bodů - aktivní účast na seminářích 20 bodů - zpracovat krátkodobý plán: Týdenní tématický plán MŠ PZ dle požadavku po formální a obsahové stránce.10 bodů - dodržení požadavku formální a obsahové stránky20 bodů - prezentace plánu: Týdenní tématický plán MŠ PZ.0 - 50 bodů - nezapočteno51 - 100 bodů - započtenoPodmínky pro splnění požadavků k ukončení předmětu budou se studenty odjíždějícími na mobilitu do zahraničí dohodnuty individuálně.

Garant

doc. PaedDr. Radmila Burkovičová, Ph.D.