Předmět Aktuální pedagogické otázky (KPA / MSAPO)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPA / MSAPO - Aktuální pedagogické otázky, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Aktuální otázky související se zaváděním Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání do praxe, stanovování cílů, integrace dětí handicapovaných, dětí jiných národnostních menšin, otázek vztahů učitelka - rodič, nových forem spolupráce. Problémy související s organizací sdružených subjektů MŠ, otázky pojmenovávající rozpory mezi Vyhláškou pro MŠ a edukační realitou, která učitelky v praxi aktuálně tíží. Studenti jsou spolutvůrci náplně obsahu předmětu.
Získané způsobilosti
Dokáže analyzovat, označit a pojmenovat konkrétní problém v současném školství v oblasti mateřských škol. Hodnotí situace ve vztahu k podmínkám vlastní mateřské školy. Popisuje problémy, formuluje a navrhuje vlastní řešení, reflektuje výsledky řešení, sebereflektuje vlastní přístupy k řešení.
Literatura
HAVLÍNOVÁ, M., VENCLÁKOVÁ, E. Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-383-3.Metodický návod k zajištění bezpečnosti a ochrany při práci č.j. 10007/1998-26. Nařízení vlády 68/1997 ve znění usnesení vlády 684/1999 o míře vyučovací povinnosti. KOPŘIVA, P. Naše mateřská škola na cestě ke zdraví. Kroměříž : Spirála, 1996. ISBN 80-901873-2-3.HELMINGOVÁ, H. Pedagogika M. Montessoriovej. Bratislava : SPN, 1996. ISBN 80-08-00218-6.Pokyn ministra MŠMT k poskytování OOPP-MŠMT č.j. 15997/95-42. Pokyn MŠMT č.j. 10062/98-22 k zápisu do prvních tříd. Pokyn MŠMT č.j. 19720/96-10/3 o řízení a kontrole požární ochrany. Pracovní řád pro zaměstnance škol a školských zařízení MŠMT ČR č.j. 14269/2001-26. BOUROVÁ, M. Rámcový vzdělávací program v praxi mateřských škol. Nový Bydžov : ATRE, 2001. STOČEK, M. Rukověť ředitelky mateřské školy. Praha : ATRE, 2000. BEČVÁŘOVÁ, Z. Současná mateřská škola a její řízení. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-537-7.BEČVÁŘOVÁ, Z. Současná mateřská škola a její řízení. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-537-7.MONTESSORI, M. Tajuplné dětství. Praha : SPS, 1998. ISBN 80-86189-00-7.Úmluva o právech dítěte - zákon č. 104/1991 Sb. Ústava ČR, Listina základních práv a svobod, Deklarace lidských práv, Zákoník práce, Občanský zákoník. VEDENÍ MATEŘSKÉ ŠKOLY - Vydavatelství a nakladatelství RAABE periodicky. Vyhláška č. 110/74 o registraci pracovních úrazů. novely. Vyhláška MŠMT ČR č. 14/2005 Sb. o mateřských školách, její novely. Vyhláška MŠMT ČR č. 357/1997 o školní inspekci, novely. Vyhláška MŠMT ČR 303/1996 o školách v přírodě. Vyhláška MŠMT ČR 61/1985 v platném znění o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, novely. Vyhláška MZ ČR č. 56/97 ve znění 183/2000 Sb. o preventivních prohlídkách. Vyhláška 310/95 ve znění 167/97 a 314/99 p FKSP, novely. STEINER, R. Výchova dítěte a metodika vyučování. Praha : Baltazar, 1993. ISBN 80-900307-9-3.GRUNELIUSOVÁ, E. M. Výchova v raném dětském věku. Praha : Baltazar, 1992. ISBN 80-900307-3-4.LIEVEGOED, B. C. J. Vývojové fáze dítěte. Praha : Baltazar, 1989. ISBN 80-900307-7-7.SOROS FOUNDATIONS. Začít spolu. Mezinárodní program předškolní výchovy. Praha : Open Society Fund Praha, 1995. Zákon č. 250/2000 Sb. o rozpočtových pravidlech uzemních rozpočtů, novely. Zákon č. 359/2001 o předškolním, základním, středním, středním odborném a jiném vdělávání a o změně některých zákonů (školský zákon). Zákon MZ č.j. 258/2000 o ochraně veřejného zdraví. Zákon o rodině č. 94/1963, dodatky, novely. JOUZA, L. Zákoník práce s komentářem. Praha : Polygon, 2004. HAVLÍNOVÁ, M. a kol. Zdravá mateřská škola. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-383-8.
Požadavky
zpracování seminární práce (10 b)1-2 strany textu (10 b), 3-4 strany textu (20 b) odevzdání v řádném termínu (10 b) téma týkající se problematiky předškolního vzdělávání (10 b) = celkem 50 b za zpracování seminární práce aktivní účast v diskuzi k předestřenému tématu (10 b)hledání různých řešení jednotlivých problémů (10 b) povinná účast ve výuce (30 b)= celkem 50 bStudenti budou hodnoceni podle součtu bodů (50 b za zpracování seminární práce + 30 b za účast ve výuce + 20 b za účast v diskuzi):100 - 51 bodů = započteno0 - 50 bodů = nezapočteno
Garant
doc. PaedDr. Radmila Burkovičová, Ph.D.
Vyučující
doc. PaedDr. Radmila Burkovičová, Ph.D.Mgr. Simona Hendrychovádoc. PaedDr. Radmila Burkovičová, Ph.D.