Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Strukturování dramatu 2 (KPA / MSDR2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPA / MSDR2 - Strukturování dramatu 2, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Příprava, realizace a hodnocení školního dramatu v praktických příkladechCecily O'Neill: prétext - koncept jako východisko k dramatuMorganová - Saxtonová - otázky pro plánování dramatu a vytváření jeho struktury a pro přípravu učitele v roli2.Prohloubení ve vymezování školního dramatu - situace, dramatická situace, konflikt, role, základní principy učení - prožitek, imaginace, autentičnost, zkušenost, aktivní sociálně-umělecké učení, osobnostní a sociální rozvoj, akce - jednání - čin.3.Volba metod a technik4.Rozvoj osobnostně - sociální prostřednictvím strukturovaných dramatických situací5.Rozvíjení dovedností přirozeně jednat ve hře v roli, improvizovat, vést dramatický dialog6.Rozvíjení imaginace, fantazie, obrazotvornosti a divergentního myšlení7.Rozvoj schopností k řešení konfliktů a k následným skupinovým reflexím8.Hodnocení školního dramatu jako systému směřujícímu k učení9.Rozvíjení dovedností k vystavění a realizaci školního dramatu

Získané způsobilosti

Prohloubení orientace v základních principech a postupech dramatu a divadla při plánování struktury dramatu v MŠ. Písemně i ústně ve skupině prezentuje další zkušenosti se školním dramatem a jeho aplikací ve vlastní praxi. Reflektuje získanou zkušenost se školním dramatem po realizaci mikrovyučování.

Literatura

Časopis TVOŘIVÁ DRAMATIKA, Artama. MLEJNEK, J. Dětská tvořivá hra. Praha : IPOS, 1997. ISBN 80-7068-104-7.HOŘÍNEK, Z. Drama, divadlo, divák. Brno . JAMU, 1991. MACKOVÁ, S. Dramatická výchova ve škole. Brno : Divadelní fakulta, 1995. ISBN 80-854291-6-0.MACHKOVÁ, E. Improvizace s příběhem v angloamerickém dramatu. Praha : DAMU, 1996. VALENTA, J. Kapitoly z teorie výchovné dramatiky. Praha : IVS, 1995. ISBN 80-85866-06-4.KŘIVOHLAVÝ, J. Konflikty mezi lidmi. Praha : Portál, 2002. VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha : Agentura STROM, 1997. RICHTER, L. Praktická dramaturgie v kostce. Praha : Společenství pro pěstování divadla pro děti a mládež DOBRÉ DIVADLO DĚTEM, 2003. ISBN 80-902975-1-X.PESESCHKIAN, N. Přiběhy jako klíč k dětské duši. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-275-0.DISMAN, M. Receptář dramatické výchovy. 2. vyd. Praha : SPN, 1989. WAY, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha : ISV, 1996. PERKNER, S., HYVNAR, J. Řeč dramatu (Umění vnímat umění), I. Divadlo a rozhlas. Praha : Horizont, 1987. ACKROYDOVÁ, J. Schéma plánování hry (pracovní materiál ze semináře "Učitel v roli" DS, Ú/O 1996). MACHKOVÁ, E. Strukturovaná dramatická hra v kontextu dramatické výchovy. In: Tvořivá dramatika XI, č. 3/00. NEELANDS, J. Strukturování dramatické práce. (interní pracovní materiál pro seminaristy Dětské scény 1995). BLÁHOVÁ, K. Uvedení do systému školní dramatiky. Praha : Artama, 1996. DELONGOVÁ, J., MACKOVÁ, S., SVOZILOVÁ, D. Vezmětě do ruky knihu. Brno : Moravec, 1993. ISBN 80-900804-7-2.KOŤÁTKOVÁ, S. a kol. Vybrané kapitoly z teorie dramatické výchovy. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-718475-6-9.MORGANOVÁ, N., SAXTONOVÁ, J. Vyučování dramatu : Hlava plná nápadů. Praha : Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2001. ISBN 80-901660-2-4.

Požadavky

Reflektovat získanou zkušenost se školním dramatem na základě aktivní účasti a vlastních prožitků. (0-30 bodů)Prezentovat zkušenosti se školním dramatem, jeho aplikací v MŠ i s dokumentací konkrétních výsledků učení dětí. (0-70 bodů)Termín pro odevzdání úkolů je 14 dnů před zápočtem. Zaslat na e-mail vyučujícího.

Garant

Mgr. Jan Karaffa, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Jan Karaffa, Ph.D.Mgr. Jan Karaffa, Ph.D.