Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Projekt - předmětové didaktiky (KPA / MSOD)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPA / MSOD - Projekt - předmětové didaktiky, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

S předmětovým didaktikem studenti mohou konzultovat své otázky při dopracovávání závěrečné podoby pedagogického projektu.Pod odborným vedením se studenti seznamují s metodou brainstormingu a jejího využití v při práci s dětmi. Při práci s odbornou literaturou a dostupnými materiály studenti vytváří koncept myšlenkové pojmové mapy v souladu s používanou odbornou terminologií a v kontinuitě na vlastní edukační proces současné mateřské školy při řešení svého stanoveného pedagogického problému. Samostatně pracují s odbornou literaturou, rozvíjejí svou dovednost kompilace při práci s odborným textem a podílejí se na tvorbě teoretické části pedagogického projektu.Studenti mají možnost využít odborného vedení a odborné pomoci při řešení edukační části pedagogického projektu v dané tematické oblasti a tak získat hlubší vhled do řešení pedagogického problému.Podmínkou je absolvování předmětu MSPK1.

Získané způsobilosti

Jednoznačně a jasně pojmenuje pedagogický problém v pedagogickém projektu ve vztahu k edukační realitě v konkrétních podmínkách dané mateřské školy. Využívá znalostí odborných předmětů při tvorbě myšlenkové pojmové mapy s přesahem do pedagogické praxe edukačního procesu mateřské školy. Získává zkušenosti s tvorbou pojmové myšlenkové mapy a metodou brainstormingu a jejího využití při práci s dětmi. Orientuje se v odborné pedagogické terminologii oboru s přesahem do ostatních vědních oborů. Rozvíjí dovednost kompilace při práci s odborným textem. Formuluje a prezentuje své návrhy řešení pedagogického problému v otázkách teoretického východiska z odborné literatury a dostupných materiálů. Dokáže formulovat otázku pro konkrétní pomoc oborového didaktika.

Literatura

BURKOVIČOVÁ, R. Aktuální otázky preprimárního a primárního vzdělávání. Ostrava : PedF, 2010. ISBN 978-80-7368-771-7.BEDNÁŘOVÁ, J. ŠMARDOVÁ, V. Diagnostika dítěte předškolního věku - Co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno : Computer Press, 1.vyd., 2008. ISBN 978-80-251-1829-0.KOLLÁRIKOVÁ, Z.; PUPALA, B. Předškolní a primární pedagogika. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-585-7.FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-966-6.veškerá literatura z předmětů MSPK1 a MSPK2. BURKOVIČOVÁ, R. Výsledky pedagogického projektování v bakalářském studiu učitelství pro mateřské školy. Ostrava : PedF OU, 2009. ISBN 978-80-7368-730-4.

Požadavky

Jednoznačně a jasně pojmenovat problém v projektu v pedagogickém projektu ve vztahu k edukační realitě v konkrétních podmínkách dané mateřské školy, formulovat otázku pro konkrétní pomoc oborového didaktika. Vytvořit myšlenkovou pojmovou řešení pedagogického problému v pedagogickém projektu. Zpracovat teoretickou část pedagogického projektu prostřednictvím práce s odbornou literaturou a dostupnými materiály dle zadaných kritérií předmětového didaktika. Využívat odborné způsobilosti při tvorbě edukační části pedagogického projektu při řešení pedagogického problému.Podmínky a splnění požadavků k uznání disciplíny pro studenty na mobilitách (Erasmus) budou dle dohody s jednotlivým studentem.

Garant

doc. PaedDr. Radmila Burkovičová, Ph.D.