Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogika preprimárního vzdělávání 1 (KPA / MSPG1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPA / MSPG1 - Pedagogika preprimárního vzdělávání 1, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2020.2.Profil absolventa studijního oboru Učitelství pro mateřské školy.3.Soustava základních pedagogických pojmů.4.Výchova jako proces.5.Činitelé edukace dítěte v preprimárním věku.6.Formy edukace.7.Funkce edukace.8.Obecné cíle vzdělávání. Vztah cílů a hodnot v edukaci dítěte v preprimárním věku.9.Podmínky edukace - dědičnost, prostředí v edukaci.10.Prostředky v edukaci.11.Metody výchovného působení v preprimárním věku.12.Výchovné zásady, zákonitosti výchovy.13.Obsah výchovy.14.Pedagogika a její struktura.15.Vzdělávací soustava, její rozvoj a optimalizace.Preprimární edukace v základní legislativě:16. Úmluva o právech dítěte.17. Zákon č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon).18. Vyhláška ze dne 21. května 2012, kterou se mění vyhláška č. 14/2005 Sb., o předškolním vzdělávání, ve znění vyhlášky č. 43/2006 Sb.19. Postavení rodiny [podle zákona č.89/ 2012 (občanský zákoník)].Rozsah a obsahové zaměření individuálních prací studentů:Jméno, příjmení, studijní čísloUčitelství pro mateřské školy - kombinovaná forma vzděláváníKPA/MSPG11. (týden) Prostudujte časopis se zaměřením k edukaci dítěte v preprimárním věku, vyberte jeden článek a proveďte jeho resumé.2. Pokuste vyjádřit, vypsat své zážitky a dojmy z některého dne či akce v mateřské škole, kdo "neabsolvoval" MŠ, tak v 1. třídě.3. Charakterizujte vliv dospělého (některého z učitelů, příbuzných, rodičů?) na Váš výběr studia učitelství. Popř. vypište důvody, které Vás směrovaly ke studiu učitelství.4. Zkuste charakterizovat Vaši výchovu v rodině v předškolním věku.5. Popište, do kterých činností a proč jste se v mateřské škole nejraději zapojovali? S čím, jak a ve kterém místě jste si nejraději v MŠ či doma hráli? V případě, že jste do MŠ nechodili, co jste v předškolním období nejraději dělali?6. Vyhledejte v odborné literatuře Vámi dosud nepoznanou společenskou hru, uveďte autora a název publikace, pravidla hry, nutné prostředky k použití, popište herní postup.7. Vyjádřete svou vizi sebeuplatnění po skončení studia.Individuální práce odevzdat na sekretariát katedry do 1. 12. kalendářního roku.

Získané způsobilosti

Zná pedagogické pojmy v rozsahu probírané látky a chápe jejich význam. Orientuje se v základní legislativě vztahující se k edukaci dítěte v preprimárním věku. Dokáže sebereflektovat svou edukační historii v obsahu požadovaných individuálních prací. Dokáže spolupracovat s ostatními studenty/kami při plnění úkolu. Zpracuje seminární práci podle požadavků. Používá ke studiu doporučenou odbornou pedagogickou literaturu.

Literatura

" Vyhláška ze dne 21. května 2012, kterou se mění vyhláška č. 14/2005 Sb., o předškolním vzdělávání, ve znění vyhlášky č. 43/2006 Sb. KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ. Človek - prostředí - výchova. Brno: Paido,, 2001. ISBN 80-7315-004-2.European Unit of EURYDICE. Předškolní výchova a primární vzdělávání v zemích Evropské Unie. Praha : UIVV, 1996. ISBN 80-211-0237-3.PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha : Portál, 2005. KREJČÍ, V. Náčrt vývoje výchovy, školství a pedagogiky. Ostrava : PedF, 1972. MALACH, J. Obecná pedagogika. Ostrava : PdF OU, 2002. KOLEKTIV AUTORŮ. Pedagogika I. Ostrava : PdF OU, 1993. KOLEKTIV AUTORU. Pedagogika III. Ostrava: PdF OU, 1996. MONATOVÁ, L. Předškolní pedagogika. Praha: SPN, 1988. BRUCEOVÁ, T. Předškolní výchova. Praha : Portál, 1996. ISBN 80-7178-068-5.PRŮCHA. J. Přehled pedagogiky. Praha : Portál, 2009. ISBN ISBN 80-7178-399-.MATĚJČEK, Z. Rodiče a děti. Praha : Avicenum, 1986. Sborník 3. celostátní konference profesních organizací předškolní výchovy. Praha: Asociace předškolní výchovy, 2002. Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2020. http://www.ceskaskola.cz/2014/07/strategii-vzdelavaci-politiky-ceske.html. MALACH, J. Školní pedagogika. Ostrava : PdF OU, 2002. ISBN 80-7042-255-6.DELORS, J. Učení je skryté bohatství. (Vzdělávání pro 21. století). Praha : Phare, 1997. Úmluva o právech dítěte. BURKOVIČOVÁ, R. Vstup do otázek vědy o výchově. (distanční text). Ostrava : PdF, 2002. JŮVA, V. Základy pedagogiky. Brno : Paido, 1997. ISBN 80-85931-39-7.Zákon č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon). Zákon č.89/ 2012 (občanský zákoník) - postavení rodiny.

Požadavky

Studující jsou hodnoceni podle součtu bodů:Body Hodnocení 91 - 100 A 81 - 90 B 71 - 80 C 61 - 70 D 51 - 60 E 0 - 50 F Kvalitní vypracování jednotlivých písemných úkolů (až 20b).Požadavky pro absolvování zkoušky: Obsahově správné (až 10b), strukturované (až 10b), vyčerpávající (až 20b) odpovědi na zadané otázky. Otázky vycházejí z uvedeného přehledu probírané látky.Celkem 100b.

Garant

doc. PaedDr. Radmila Burkovičová, Ph.D.

Vyučující

doc. PaedDr. Radmila Burkovičová, Ph.D.doc. PaedDr. Radmila Burkovičová, Ph.D.