Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogika preprimárního vzdělávání 2 (KPA / MSPG2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPA / MSPG2 - Pedagogika preprimárního vzdělávání 2, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Východiska, trendy, charakteristika preprimárního vzdělávání. Podmínky, prostředky pro vzdělávání dítěte ve věku do nástupu do povinného vzdělávání. Hračky a vybavení mateřské školy, exteriéry. Hra v historii lidstva, charakteristika hry, vývoj hry z hlediska osobnosti dítěte. Dělení her, didaktická hra, optimální hrové podmínky, pedagogický přístup ke hře. Otázka osobnosti a úlohy učitelky v MŠ, její profesionalita a odpovědnost. Pojetí učitelky při práci s dětmi, takt, respekt k osobnosti dítěte, povinnosti podle RVP PV. Učení se dítěte v preprimárním věku. Učební úloha a její místo ve vzdělávání se dítěte. Místo a úloha instituce pro dítě v preprimárním věku. Metody a organizační formy edukace dítěte v prerimárním věku. Kompetence jako odborný pojem. Kompetence učitelky v MŠ.

Získané způsobilosti

Studující zná základní didaktické pojmy v kontextu probírané látky preprimární pedagogiky, RVP PV a instituce MŠ. Dokáže odbornými didaktickými pojmy označit sledované děje, aktivně didaktické pojmy používá. Orientuje se v problematice práce s dítětem v preprimáním věku v rozsahu probrané látky.

Literatura

OPRAVILOVÁ, E. Dítě si hraje a poznává svět. Praha : SPN, 1988. MIŠURCOVÁ, V., FIŠER, J., FIXL, V. Hra a hračka v životě dítěte. Praha : SPN, 1989. SUCHÁNKOVÁ, Eliška. Hra a její využití v předškolním vzdělávání. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0698-9.KOMENSKÝ, J. A. Informatorium školy mateřské. KOVALIKOVÁ, S. Integrovaná tématická výuka. Kroměříž : Spirála, 1990. ISBN 80-901873-1-5.DEISSLER. Každý začátek v mateřské škole je těžký. Praha : Portál, 1993. HAVLÍNOVÁ, M.& VENCLÁKOVÁ, E. Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-383-3.ŠMELOVÁ, E. Mateřská škola - Teorie a praxe I. Olomouc : UP, 2004. ŠMELOVÁ, E. Mateřská škola a její učitelé v podmínkách společenských změn. Teorie a praxe II. Olomouc : UP, 2006. PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha : Portál, 2005. BURKOVIČOVÁ,Radmila. Obtížnost profesních činností v učitelství pro mateřské školy. Ostrava: PedF OU, 2013. ISBN 978-80-7464-403-0.PŘÍHODA, V. Ontogeneze lidské psychiky. Praha: SPN, 1971. KOLEKTIV AUTORŮ. Pedagogika II. Ostrava : PdF OU, 1996. ISBN 80-7042-101-0.BURKOVIČOVÁ, Radmila. Profesní činnosti učitelů mateřských škola a jejich výzkum. Ostrava: PedF, 2012. ISBN 978-80-7464-168-8.KOLLÁRIKOVÁ, Z., PUPALA, B. Předškolní a primární pedagogika. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-585-7.ŠULOVÁ, L., ZAOCHE-G.CH. Předškolní dítě a jeho svět. Praha : UK Karolinum, 2003. ISBN 80-246-0752-2.BURKOVIČOVÁ, R. Přípravné vzdělávání učitelů mateřských škol. Ostrava : PdF OU, 2006. ISBN 80-7368-239-7.PIAGET, J. - INHELDEROVÁ, B. Psychologie dítěte. Praha: Portál, 1997. PIAGET, J. Psychologie dítěte. Praha : Portál, 1997. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. OPRAVILOVÁ, E. Rok v mateřské škole. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-847-3.MONTESSORI, M. Tajuplné dětství. Praha : SPN, 1998. ISBN 80-86189-00-7.CAIATIOVA, M., DLAČOVÁ, S., MÜLLEROVÁ, A. Volná hra. Praha : Portál, 1995. ISBN 80-7178-068-5.Začít spolu. Mezinárodní program předškolní výchovy. Praha : Open society fund, 1995. MALACH, J. Základy didaktiky. Ostrava : Ostravská univerzita, 2003.

Požadavky

91-100 bodů při ústní zkoušce argumentovat, obhájit, oponovat, kriticky posoudit - A81-90 bodů při ústní zkoušce vyvodit závěry, kategorizovat, modifikovat - B71-80 bodů při ústní zkoušce provést rozbor, rozhodnout, specifikovat, analyzovat - C61-70 bodů při ústní zkoušce aplikovat příklad z praxe, řešit pedagogické modelové situace, uspořádat souvislosti, používat odbornou didaktickou terminologii interpretovat, opravit, řešit zadaný příklad - D51-60 bodů při ústní zkoušce reprodukovat, definovat, vyjmenovat - E0-50 bodů F

Garant

doc. PaedDr. Radmila Burkovičová, Ph.D.

Vyučující

doc. PaedDr. Radmila Burkovičová, Ph.D.Mgr. Simona Hendrychovádoc. PaedDr. Radmila Burkovičová, Ph.D.