Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogika - projektování v MŠ 1 (KPA / MSPK1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPA / MSPK1 - Pedagogika - projektování v MŠ 1, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Studující na základě svých dosavadních zkušeností zejména z hospitačně asistentské praxe, za pomoci vyučujícího, formuluje pedagogický problém, který vyjadřuje v průběhu pedagogické praxe diagnostikovanou skutečnost, jež má přímý vztah k dítěti v mateřské škole. Konzultuje záměry vlastního řešení pedagogického problému prostřednictvím edukační části pedagogického projektu. Pro edukační část formuluje záměr, stanovuje edukační cíle, navrhuje motivační námět, volí metody, vybírá prostředky. Edukační část pedagogického projektu respektuje RVP PV a je částí třítýdenního pedagogického projektu práce s dětmi. Může být východiskem pro tvorbu školních, třídních a individuálních vzdělávacích programů podle RVP PV. Při tvorbě se studující opírá o studium odborné literatury.Výsledek své přípravy studující prezentuje a obhajuje před ostatními studujícími a učitelem.Student/ka dále připravuje podmínky realizace vytvořeného pedagogického projektu - domlouvá si pedagogickou projektovou praxi na vybrané mateřské škole, seznámí vedení s požadavkem na umožnění realizace pedagogického projektu v praxi, vyjednává nutné podmínky pro jeho zdárné uskutečnění. Podmínkou absolvování předmětu je absolvování předmětu MSMET.

Získané způsobilosti

Samostatně promýšlí a navrhuje řešení pedagogického problému, projektuje edukační část pedagogického projektu, osvojuje si potřebnou odbornou teorii, zpracovává řešení pedagogického problému, plánuje a projektuje edukační část pedagogického projektu, odbornou teorii využívá, integruje. Umí zpracovat návrh řešení pedagogického problému. Pracuje samostatně, diskutuje, aplikuje. Analyzuje podmínky pro uskutečnění připraveného pedagogického projektu ve vybrané MŠ. Své řešení prezentuje v MŠ i ostatním studentům ve skupině.

Literatura

BURKOVIČOVÁ, R. Aktuální otázky preprimárního a primárního vzdělávání. Ostrava : PedF, 2010. ISBN 978-80-7368-771-7.Electronic learning support to individual thematic blocks (general part, education of talented pupil´s. Approbation Part 1, Part 2 approbation) + literature referred to in this study supports. PIKE, G., SELBY, D. Globální výchova. Praha : Grada, 1994. ISBN 80-85623-98-6.KOVALIKOVÁ, S. Integrovaná tématická výuka. Kroměříž : Spirála, 1990. ISBN 80-901873-1-5.HAVLÍNOVÁ, M. Jak měnit a rozvíjet vlastní školu. Praha : Strom, 1994. KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Teoretické a praktické problémy. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-167-3.WALTEROVÁ, E. Kurikulum. Proměny a trendy v mezinárodní perspektivě. Brno : MU, 1994. ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-070-7.MAŃÁK, J. Od školy tradiční ke škole tvořivé. In: Kolektiv autorů. Tvořivá škola. Brno : Paido, 1998. ISBN 80-85931-63-X.VYBÍRAL, M. Od zkušenosti k poznání. Plzeň : Pedagogické centrum, 1996. ISBN 80-7178-124-X.KANTORKOVÁ, H. Pedagogická tvořivost studentů učitelství. Ostrava : PdF, 2000. ISBN 80-7042-162-2.MAŃÁK, J. Pedagogické otázky tvořivosti. In: Kolektiv autorů. Tvořivost v práci učitele a žáka. Brno : Paido, 1996. BURKOVIČOVÁ, R. Pedagogické projektování a prezentace pedagogického projektu v učitelství pro mateřské školy. Ostrava : PedF OU, 2008. ISBN 978-80-7368-538-6.VALENTA, J. a kol. Pohledy - projektová metoda ve škole a za školou. Praha : Artama, 1993. ISBN 80-7068-066-0.LOKŠOVÁ, I., LOKŠA, J. Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost dětí ve škole. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-205-X.BURKOVIČOVÁ, R. Profesní činnosti učitelů mateřských škol a jejich výzkum. Ostrava: Pedaoggická fakulta OU, 2012. ISBN 978-80-7464-168-8.SKALKOVÁ, J. Projektové vyučování a jeho realizace. In: Komenský, č. 5/6. 1994. KAŠOVÁ, J. Projekty na základní škole. MAŇÁK, J. Rozvoj aktivity, samostatnosti a tvořivosti žáků. Brno : PdF MU, 1998. ISBN 80-210-1880-1.BEČVÁŘOVÁ, Z. Současná mateřská škola a její řízení. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-537-7.KAŠOVÁ, J. Škola trochu jinak. Projektové vyučování v teorii a praxi. Kroměříž : Iuventa, 1995. KRATOCHVÍLOVÁ, J. Teorie a praxe projektové výuky. Brno : PdF, 2006. KRATOCHVÍLOVÁ, J. Tvorba ŠVP - krok za krokem. Brno : PedF MU, 2006. BURKOVIČOVÁ, R. Výsledky pedagogického projektování v bakalářském studiu učitelství pro mateřské školy. Ostrava : PedF OU, 2009. ISBN 978-80-7368-730-4.SILBERMAN. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7478-124-X.

Požadavky

Samostatně promyslet, na základě dosavadních zkušeností z pedagogické praxe diagnostikovat a formulovat pedagogický problém (30b), nebo teoreticky formulovat pedagogický problém (10b),navrhovat řešení pedagogického problému projektováním edukační části pedagogického projektu - zpracovat a odevzdat písemně:uskutečnit vstupní odpovídající diagnostiku dětí se záznamem (10b)správně formulovat hlavní cíle, dílčí cíle i úkoly pro dítě (20b)připravit činnosti pro dítě v požadované struktuře (20b).Při zpracovávání řešení pedagogického problému i edukační části pedagogického projektu využít a integrovat potřebnou odbornou teorii (10b). Body Hodnocení 51 - 100 započteno0 - 50 nezapočteno

Garant

doc. PaedDr. Radmila Burkovičová, Ph.D.

Vyučující

doc. PaedDr. Radmila Burkovičová, Ph.D.PhDr. Bc. Karin FodorováMgr. Simona HendrychováMgr. Jana Navrátilovádoc. PaedDr. Radmila Burkovičová, Ph.D.PhDr. Bc. Karin FodorováMgr. Simona HendrychováMgr. Jana Navrátilová