Předmět Pedagogika - projektování v MŠ 2 (KPA / MSPK2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPA / MSPK2 - Pedagogika - projektování v MŠ 2, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Hodnocení, evaluace a jejich význam pro práci učitele(ky). Sebereflexe, sebehodnocení. Evaluace procesu reálného vzdělávání dítěte, vzdělávacího výsledku prostřednictvím zrealizovaného pedagogického projektu.Návazně na praxi ve vybrané mateřské škole dochází ke konzultaci k výsledkům uvedení pedagogického projektu v praxi. V seminářích individuálně za přítomnosti ostatních je studující veden k posouzení, vlastnímu hodnocení řešení svého formulovaného pedagogického problému v pedagogickém projektu a k vyvozování teoretických závěrů pro svou následnou praxi z hlediska vytvoření příležitostí k prožitkům dětí, k jejich učení, z hlediska možností vytváření kompetencí dětí, naplňování cílů RVP PV, metod, forem, prostředků a z hlediska vlastních využitých možností v roli učitele(ky) MŠ.Ve vzájemné součinnosti mohou i ostatní navrhovat řešení studujícím předkládaných otázek. Jsou tak v přímé komunikaci jak mezi sebou, tak s vyučujícím při průběžném hodnocení vlastní práce i práce ostatních vedeni k rozvoji svého kritického pedagogického myšlení.Studující pak zpracovávají výsledky hodnocení a projekt dopracovávají ke státní závěrečné bakalářské zkoušce za poskytnuté možnosti dalších individuálních konzultací s vyučujícím. Projekt evaluovat písemně.
Získané způsobilosti
Konzultuje výsledky uvedení pedagogického projektu ve vlastní pedagogické činnosti s dětmi preprimárního věku a navrhuje vlastní řešení. Dokáže posoudit, sebereflektovat, evaluovat vlastní dřívě připravený a realizovaný pedagogický projekt, hodnotit vlastní realizované pedagogické činnosti, vyvozuje závěry k dalšímu teoretickému studiu i pro svou pedagogickou praxi. Hodnotí pedagogickou činnost ostatních. Navrhuje řešení i ostatním studujícím. Diskutuje a používá své kritické pedagogické myšlení. Pojmenuje analýzované problémy z uvedení vlastního pedagogického projektu v pedagogické praxi. Syntetizuje výsledky hodnocení.
Literatura
BURKOVIČOVÁ, R. Aktuální otázky preprimárního a primárního vzdělávání. Ostrava : PedF, 2010. ISBN 978-80-7368-771-7.Manuál k Rámcovému programu pro předškolní vzdělávání. BEČVÁŘOVÁ, Z. Metodické listy. Praha : RAABE. PRŮCHA, J. Pedagogická evaluace. Brno : MU, 1996. ISBN 80-210-1333-8.KANTORKOVÁ, H. Pedagogická tvořivost studentů učitelství. Ostrava : PdF, 2000. ISBN 80-7042-162-2.OPRAVILOVÁ, E. Pojetí, smysl a základní orientace předškolní výchovy. In Předškolní a primární pedagogika. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-585-7.Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. BEČVÁŘOVÁ, Z. Současná mateřská škola a její řízení. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-537-7.the literature of the subject MSPK1. kol. autorů. Vedení mateřské školy. Praha : RAABE. BURKOVIČOVÁ, R. Výsledky pedagogického projektování v bakalářském studiu učitelství pro mateřské školy. Ostrava : PedF OU, 2009. ISBN 978-80-7368-730-4.
Požadavky
Aktivní prezentace výsledků realizace pedagogického projektu v pedagogické činnosti. Uskutečnit sebereflexi, sebehodnocení (30b)a evaluaci (30b) vlastního, dříve připraveného pedagogického projektu, a řešení formulovaného pedagogického problému v něm studentem, ve vazbě na realizaci ve vlastní pedagogické činnosti (20b)a na budoucí projektování další pedagogické činnosti (20b).Body Hodnocení 51 - 100 započteno0 - 50 nezapočteno
Garant
doc. PaedDr. Radmila Burkovičová, Ph.D.
Vyučující
doc. PaedDr. Radmila Burkovičová, Ph.D.PhDr. Bc. Karin FodorováMgr. Simona HendrychováMgr. Jana Navrátilovádoc. PaedDr. Radmila Burkovičová, Ph.D.