Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogika - pedagogické mapy (KPA / MSPMP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPA / MSPMP - Pedagogika - pedagogické mapy, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Pod odborným vedením se studující seznamují s metodou brainstormingu a jejím využitím v práci s dětmi. Koncept myšlenkové pojmové mapy studující vytváří za použití výsledků svého studia odborné literaturou a dalších dostupných materiálů v souladu s používanou odbornou terminologií a v kontinuitě řešení svého formulovaného pedagogického problému. Samostatně pracují s odbornou literaturou, rozvíjejí svou dovednost kompilace při práci s odborným textem a podílejí se na tvorbě teoretické části pedagogického projektu. Sestavují pojmovou mapu k edukační části pedagogického projektu podle vybraných kategorií.

Získané způsobilosti

Jednoznačně a jasně pojmenuje pedagogický problém v pedagogickém projektu ve vztahu k edukační realitě v konkrétních podmínkách dané mateřské školy. Využívá znalostí odborných předmětů při tvorbě myšlenkové pojmové mapy s přesahem do pedagogické praxe edukačního procesu mateřské školy. Získává zkušenosti s tvorbou pojmové myšlenkové mapy a metodou brainstormingu a jejího využití při práci s dětmi. Orientuje se v odborné pedagogické terminologii oboru s přesahem do ostatních vědních oborů. Rozvíjí dovednost kompilace při práci s odborným textem. Formuluje a prezentuje své návrhy řešení pedagogického problému v otázkách teoretického východiska z odborné literatury a dostupných materiálů. Dokáže formulovat otázku pro konkrétní pomoc oborového didaktika.

Literatura

All of the literature of the subjects BPK1 and BPK2. BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Diagnostika dítěte předškolního věku - Co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno : Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-1829-0.KOLLÁRIKOVÁ, Z., PUPALA, B. Předškolní a primární pedagogika. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-585-7.FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-966-6.

Požadavky

Vytvořit myšlenkovou pojmovou mapu řešení pedagogického problému v pedagogickém projektu (50b). Zpracovat teoretickou část pedagogického projektu prostřednictvím práce s odbornou literaturou a dostupnými materiály dle zadaných kritérií (30b). Využívat odborné způsobilosti při tvorbě edukační části pedagogického projektu při řešení pedagogického problému. Vypracovat pojmovou mapu k edukační části pedagogického projektu podle vybraných kategorií (20b).Body Hodnocení 51 - 100 započteno0 - 50 nezapočteno

Garant

doc. PaedDr. Radmila Burkovičová, Ph.D.

Vyučující

doc. PaedDr. Radmila Burkovičová, Ph.D.doc. PaedDr. Radmila Burkovičová, Ph.D.PhDr. Bc. Karin FodorováMgr. Simona HendrychováMgr. Jana Navrátilová