Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět SZZ - Pedagogika preprimár. vzdělávání (KPA / MSSZ1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPA / MSSZ1 - SZZ - Pedagogika preprimár. vzdělávání, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Pedagogika, její struktura, předmět, základní pedagogické kategorie. Základní dokumenty společnosti o výchově a vzdělávání dítěte.2. Pojetí dítěte, dětství, jeho výchova a vzdělávání v historii.3. Osobnost dítěte ve věku do nástupu do povinného vzdělávání, jeho vzdělávací potřeby a možnosti na konci uvedeného období. Otázka školní zralosti a připravenosti dítěte ke vstupu do primárního vzdělávání.4. Pojetí učitelky při práci s dětmi, úloha sebereflexe.5. Kompetence, kompetence učitelky, role učitelky.6. Vzdělávání v současné společnosti, pojetí vzdělávání učitelky dítěte v preprimáním věku.7. Rodina, význam, její odpovědnost, povinnost k dítěti. Úloha státu.8. Charakteristika, úkoly, význam, místo instituce MŠ ve vzdělávání dítěte v preprimárním věku.9. Východiska současné preprimární pedagogiky, charakteristika preprimárního vzdělávání, trendy.10. Osobnostně humanisticky a sociálně orientovaná dimenze současného modelu vzdělávání dítěte v preprimárním věku. Specifika vzdělávání dítěte.11. Teorie kurikula pro preprimární vzdělávání. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání - pojetí, cíle, hlavní principy, klíčové kompetence dítěte. Vzdělávací oblasti, podmínky vzdělávání.12. Pedagogické projektování v MŠ, sebereflexe a evaluace vlastní tvořivosti a edukace dítěte.13. Teorie, vývoj, dělení hry, význam hry. Hra jako diagnostický prostředek.14. Materiálně didaktické prostředky, jejich funkce. Podmínky vzdělávání dítěte v MŠ.15. Učení se dítěte v preprimárním věku, význam motivace. Využití úlohy v učení se dítěte.16. Metody vzdělávání dítěte v MŠ.17. Organizační formy v MŠ. Kooperativní vzdělávání.18. Aspekty přípravy čtení, psaní a rozvoje logického myšlení.19. Osobnost J. A. Komenského dnešku. Informatorium školy mateřské.20. Česká škola, pedagogika a její osobnosti do konce 19. stol.21. Česká škola, pedagogika a její osobnosti ve 20. stol.22. Výchova a vzdělávání dítěte předškolního věku do konce 19. stol.23. Výchova a vzdělávání dítěte předškolního věku ve 20. stol.24. Vývoj vzdělávání pěstounek a učitelek mateřských škol v českých zemích.25. České programy pro vzdělávání a výchovu dítěte předškolního věku v historii.26. Předškolní výchova a vzdělávání ve světě v minulosti a v současnosti.27. Problematika řízení školského subjektu pro dítě ve věku do nástupu do povinného vzdělávání. Spoluúčast rodičů. Evaluace procesu vzdělávání v MŠ.28. Alternativní modely práce s dítětem, alternativní vzdělávání.

Získané způsobilosti

Student/ka zná teorii z oblasti preprimární pedagogiky a umí ji prezentovat v propojení na získané zkušenosti z pedagogické praxe. K vyjadřování používá pedagogickou terminologii.

Literatura

To prepare. students will use its discretion any scientific literature that was recommended in the subjects of pedagogy in the course of study.

Požadavky

Student/ka se osobně dostaví k vykonání ústní zkoušky a svou znalost teorie z oblasti preprimární pedagogiky prezentuje v propojení se získanými zkušenostmi z pedagogické praxe před ustavenou komisí.

Garant

doc. PaedDr. Radmila Burkovičová, Ph.D.