Předmět Alter. edukace a trendy v inovaci školy (KPA / NET)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPA / NET - Alter. edukace a trendy v inovaci školy, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
ObsahPojetí pedagogické kultury obratuPojetí Marie Montessori (1870-1952); Montessoriovská pedagogikaPojetí Célestina Freineta (1986-1966); Freintovská pedagogikaPojetí Petera Petersena (1884-1952); Pedagogika Jenského plánuPojetí Rudolfa Steinera (1861-1925); Waldorfská pedagogikaPojetí Johna Deweye (1859-1952); Pragmatická pedagogikaPojetí Alexandra Sutherlanda Neilla (1883-1973); Autoritativní pedagogikaPojetí Ekkeharda von Braunmühla, Huberta von Schönebecka, Alice Miller, Ivana Illicha, Johna Holta; Antipedagogika - postpedagogikaKvalita života dětí a pedagogika obratuJak může edukace ovlivňovat somatický růst a zrání?Jak můžeme výukou ovlivnit duševní rozvoj žáků?Jak je možné ovlivnit sociální rozvoj žáků v edukaci?Jaký může být dopad edukace na sebetvorbu žáků?Jaký vztah má edukace k duchovnímu rozvoji žáků?Závěrečné otázky z pedagogiky obratu
Získané způsobilosti
Studující se dokáže orientovat se v možnostech ovlivňování podmínek kvality života dětí v předškolním věku.
Literatura
LUKÁŠOVÁ, H. Cesty k pedagogice obratu. Ostrava: PdF OU, 2012. LUKAVSKÁ, E. Pozor, děti! (Didaktické otázky vyučování orientované na dítě). Plzeň: Dobrá voda, 2003. LUKÁŠOVÁ, H. (ed.), HELUS, Z., KRATOCHVÍLOVÁ, J., RÝDL, K., SPILKOVÁ, V., ZDRAŽIL, T. Proměny pojetí vzdělávání a školního hodnocení (Filozofická východiska a pedagogické souvislosti). Praha: AWŠ, 2012. MATULČÍKOVÁ, M. Reformno/pedagogické a alternatívné školy a ich prínos pre reformu školy. Bratislava: AG Musica Liturgica, 2007. PROKOP, J. Škola a společnost v kritických teoriích druhé poloviny 20. století. Praha: Karolinum, 2005.
Požadavky
Student vypracuje písemnou seminární práci, v níž prokáže hlubší znalost teorie alternativní pedagogiky a schopnost rozpoznat aplikace v praxi mateřské školy pro rozvoj všech kvalit života dětí - až 40 b.Zodpovězené strukturované (10b), věcně správné (10b), obsahově odpovídající (10b) dvě otázky u zkoušky. Body Hodnocení 91 - 100 A 81 - 90 B 71 - 80 C 61 - 70 D 51 - 60 E 0 - 50 F
Garant
prof. PhDr. Hana Lukášová, CSc.
Vyučující
prof. PhDr. Hana Lukášová, CSc.prof. PhDr. Hana Lukášová, CSc.