Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Preprimární pedagogika (KPA / NPED)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPA / NPED - Preprimární pedagogika, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Teoretické a praktické poznávání, místo poznávání a vědění v učitelství. Modely a přístupy ke vzdělávání dětí předškolního a raného školního věku.2. Hra a její význam v rozvoji dítěte.3. Školní zralost a připravenost. Vstup dítěte do školy z hlediska školní připravenosti.4. Přípravná třída, cíl, program, realizace, význam. Strategie boje proti sociálnímu vyloučení v oblasti školství. Diverzita a diferenciace ve vzdělávání v MŠ a v přípravné třídě.5. Diagnostikování a hodnocení dítěte. Přechod z MŠ do ZŠ, pojetí, smysl, orientace základního vzdělávání. Efektivní kurikulum pro rozvoj dítěte.6. Proměny učitelství, pojetí učitele. Konstrukt kompetence učitele. Teoretická východiska činností učitelky MŠ.7. Pedagogické projektování. Evaluace, reflexe a sebereflexe v MŠ.8. Charakteristika rozvoje dítěte raného věku v závislosti na jeho vývoji. Potřeby, sociální interakce dítěte raného věku.9. Vývoj poznávacích procesů dětí do tří let. Rozvíjení pohybových a manipulačních dovedností dítěte raného věku.10. Citová výchova dítěte raného věku a její význam. Rozvíjení dítěte do 3 let v rodině výchovnými a vzdělávacími podněty.11. Institucionální péče a další formy péče o nejmenší děti. Výchova dětí do 3 let v kojeneckých ústavech a dětských domovech.12. Raná péče o dítě se speciálními vzdělávacími potřebami.13. Rozvíjení dítěte raného věku prostřednictvím herních činností.14. Rozvíjení sluchového vnímání a jazykových schopností a dovedností dětí raného věku.15. Funkce pedagoga a profesní příprava pedagogických pracovníků zaměřená na výchovu a vzdělávání dětí raného a preprimárního věku.16. Identifikace dětství (vývojové, sociálně-historické paradigma dětství). Dítě a dětství v dějinách lidstva (dítě a dětství v archaické společnosti, v tradičních typech společnosti).17. Rozvoj dítěte předškolního věku vzhledem k jeho osobnostním dimenzím.18. Dětské prožívání, ohroženost dětství, formující očekávání, tvořivé konstruování, zlomová období v rozvoji dítěte jako faktory dětského rozvoje, význam rozvojových úkolů.19. Dítě v rodině a jeho rozvoj. Rituály v životě dítěte jako faktory ovlivňující rozvoj dítěte.20. Nadané dítě. Kritéria nadání, druhy nadání, modely, koncepce, výzkumy, vyhledávání a identifikace nadaných dětí, rozvíjení dítěte.21. Dítě týrané, zanedbané v současné společnosti a možnosti jeho rozvoje.

Literatura

Studující se připraví studiem literatury uvedené u předmětů: NPVO, NRP, NPC, NRD, NPP, NZV, NPP, NVDSP, NDV, NPD, NSPP, NSPOD, NSM.

Garant

doc. PaedDr. Radmila Burkovičová, Ph.D.