Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Terapie loutkou (KPA / TERLO)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPA / TERLO - Terapie loutkou, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Přehled probírané látky :1. Praktická ukázka dílny "Terapie loutkou" a její rozbor2. Definování pojmu loutka, předmět, materiál3. Vztah terapie loutkou a dramatické výchovy, divadelního umění4. Způsoby vedení dílny tohoto typu, úskalí a možnosti5. Praktická práce a tvorba s materiálem, předmětem, loutkou6. Tvořivé způsoby sestavování terapeutických dílen pro klienty7. Zdroje inspirace pro tvořivou práci s lidmi s postiženímKontakt: MgA. Hana Galetková, mob. 732305966, nebo email: hag25@seznam.cz, hana.galetkova@seznam.cz

Literatura

časopis LOUTKÁŘ. MLEJNEK, J. Dětská tvořivá hra. Praha : IPOS, 1997. ISBN 80-7068-104-7.VALENTA, M. Dramaterapie. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-586-5.MACKOVÁ, S. Dramatická výchova. Brno : Difa JAMU, 1995. ISBN 80-85429-93-4.DVOŘÁK, J. Herectví s loutkou. Praha : IPS. ISBN 80-7068-069-5.HILLMAN, J. Klíče k duši. Praha: Portál, 2000. MACHKOVÁ, E. Metodika dramatické výchovy. Zásobník her a improvizací. Praha: Artama, 1992. ISBN 80-7068-041-5.RICHTER, L. Od předmětu k loutce, od loutky k divadlu. Praha : IPOS Artama. ISBN 80-7068-097-0.RICHTER, L. Pohádka.. Praha: Společenství pro pěstování divaldal pro děti a mládež, 2004. ISBN 80-902975-2-8.PESESCHKIAN, N. Přiběhy jako klíč k dětské duši. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-275-0.WAY, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha : ISV, 1996. ISBN 80-85866-16-1.TOMÁNEK, A. Scénický prostor současného loutkového divadla. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1984. ISBN 17-277-85.HELDOVÁ, J. V říši obrazotvornosti. Praha: Albatros, 1977. MORGANOVÁ, N., SAXTONOVÁ, J. Vyučování dramatu : Hlava plná nápadů. Praha : Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2001. ISBN 80-901660-2-4.ŠICKOVÁ-FABRICI, J. Základy arteterapie. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-616-0.

Požadavky

Požadavky na studenta : " Aktivní účast v seminářích (0-40bodů) " Účast na dílně Terapie loutkou v některé ze speciálních škol či zařízení (dle domluvy s pedagogem) (0-40 bodů)" K zápočtu nutno vypracovat vlastní tematickou přípravu terapeutické dílny nebo krátké zhodnocení zhlédnuté dílny Terapie loutkou - tzv. malá seminární práce (Rozsah 1 A4 strana v bodech. Příprava musí obsahovat téma dílny, jakým klientům je dílna určena, počet klientů, určení typu loutek, předmětů, materiálu a použití rekvizit, délka dílny a nejméně v 15-ti bodech zapsat průběh připravované dílny. Bod znamená stručná věta, ze které je jasná situace, aktivita, hra. Zhodnocení musí obsahovat počet klientů, délku dílny, krátký popis průběhu dílny) (0-20bodů)" Termín odevzdání práce - týden před termínem udělení zápočtu. Jinak po domluvě s pedagogem v rámci konzultačních hodin pedagoga. Požadavky na studenty studující v rámci programu Erasmus v zahraničí:Jelikož je předmět založen z 50-ti procent prakticky a studenti se účastní otevřené hodiny Terapie loutkou v ústavu, studenti studující v zahraničí by pro udělení kreditů museli doložit absolvování shodného předmětu v zahraničí nebo podobného typu (dramaterapie, terapie s loutkou, arteterapie) a vypracovat vlastní tematickou přípravu dílny, kterou by bylo možné zaslat emailem viz výše Požadavky na studenta.Pro studenty s negarantovaným rozvrhem (pokud dojde k časové kolizi předmětů):Předmět je zaměřen prakticky a student si jej může svobodně zvolit. Proto nevyhovuje-li studentovi časový rozvrh předmětu a nemůže-li být účasten na přednáškách, nebude mu udělen zápočet. Předmět nelze studovat distančně.

Garant

Mgr. Jan Karaffa, Ph.D.

Vyučující

MgA. Hana Volkmerová