Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Andragogika (KPD / 2ANDG)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / 2ANDG - Andragogika, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Politika a strategie celoživotního učení. Strategické nadnárodní/národní dokumenty. Trendypro 21. století.2. Vzdělávání dospělých (dále VD) a andragogika v historickém vývoji u nás a v zahraničí.3. Andragogika jako vědní disciplína. Předmět, metodologické základy a základní kategoriesystému a subsystémů andragogiky.4. Dospělí účastníci edukace a učení - docilita, zjišťování potřeb.5. Vzdělavatelé dospělých - kompetence lektorů.6. Cíle, obsah a formy (prezenční, distanční vzdělávání, open-systém) VD.7. Specifické metody VD, androdidaktické principy.8. Didaktická technika, informační a komunikační technologie a pomůcky v edukaci dospělých.9. Projektování vzdělávacích akcí pro dospělé.10. Institucionalizace VD.11. Diagnostika, výzkum, poradenství a marketing ve VD.12. Vzdělávání dospělých v produktivním věku v oblasti školní, profesní, kulturní, forenzní, apod.13. Vzdělávání seniorů.

Získané způsobilosti

- způsobilost pracovat s primární a sekundární literaturou (i v cizím jazyku) včetně strategických materiálů - v souvislosti zejména se simulací prognózování edukačního vývoje. - schopnost orientace v pojmech, které se vztahují k analýze odborného textu; - schopnosti určit základní znaky a podstatu odborného textu; způsobilost argumentovat- schopnost kriticky interpretovat jednotlivé složky odborného textu- schopnost citovat, odkazovat tak, aby to odpovídalo soudobé citační normě a etice oboru- schopnost formulovat a veřejně na semináři prezentovat - způsobilost připravit písemnou analýzu vybraného odborného textu, včetně námětů na prognostickou simulaci

Literatura

MALACH, J. Andragogika. Ostrava : PdF OU, 2003. ISBN 80-7042-936-4.BENEŠ, M. Andragogika - teoretické základy. 216 s. Praha : Eurolex Bohemia, 2003. ISBN 80-86432-23-8.Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje výchovně vzdělávací soustavy MSK. Ostrava: MSK, 2003. http://www.kr-moravskoslezsky.cz. http://www.mpsv.cz. http://www.msmt.cz. Memorandum o celoživotním učení Evropské komise. Praha : MŠMT, 2000. Národní program rozvoje vzdělávání v ČR - Bílá Kniha. Praha: MŠMT, 2001. Sborník z teoretického semináře k pojetí andragogiky 26. a 27.04.1993. s. 70 - 74. Olomouc: UPO, 1994. Strategie celoživotního učení ČR. Praha: MŠMT, 2007. Strategie rozvoje lidských zdrojů pro ČR. 72 s. Praha : ÚV ČR, 2003. ISBN 80-86734-02-1.KALNICKÝ, J. Systémová andragogika. Ostrava : PdF OU, Repronis, 2007. ISBN 978-80-7368-489.PETŘKOVÁ, A. Vzdělávací aktivity třetího věku, dluh andragogiky. In Andragogika. Sborník z teoretického semináře k pojetí andragogiky 26. a 27.04.1993. s. 70-74. Olomouc:UPO, 1994. Závěry Mezinárodní konference UNESCO o vzdělávání dospělých v Hamburku. Praha: MŠMT, 1998. Zprávy o plnění Lisabonského procesu. Praha: MŠMT, 2004. Kalnický, J. Actual Aims of distance Education in the CSFR. In Epistolo Didaktika. The European Journal of Distance Education. s. 51-53. Arnhem: ESCE, 1991. KALNICKÝ, J. Adult Education Experience in the CSFR. In Adult Education and the social Exchange with Special Empasis to the Role of Adult Education by Reduction of the Unemployment. s. 132-139. Bělehrad : Council of Europe, Beograd University, 1990. KALNICKÝ, J. Aktuálnosť celoživotného vzdelávania, s.26-28. Národná osveta 2/1994, 1994. KALNICKÝ, J. Andragogika. Genéza teórie a vzdelávania dospelých - samostatného vedného odboru. Národná osveta. 7/1994. s. 24-25. 1994. TITMUS, C. J. (ed.). Lifelong Education for Adults. An International Handbook. 590 s. Oxford, NY, etc.: Pergamon Press, 1989. ISBN 0-80-030851-1.Jůva, V. Mimoškolská výchova a vzdělavánie dospelých. Bratislava, 1984. LIVEČKA, E., KUBÁLEK, J. Podniková pedagogika. 335 s. Praha : SPN, 1978. MUŽÍK J. Profesní vzdělávání dospělých. 188 s. Praha: Codex Bohemia, 1999. ISBN 80-85963-93-0.KALNICKÝ , J. Progresívna andragogika. Androdidaktika. Bratislava, 1994. ISBN 80-7121-062-5.JUNGER Z.; PÁNEK J. Sústava výchovy a vzdelávánia pracovníkov. 140 s. Bratislava: Práca, 1977. KALNICKÝ J. V čom Baťa predbehol dobu. Osvetová práca. 11/1990 s.14-15. Prokopenko, j., Kubr, m. a kol. Vzdělávání a rozvoj manažerů. Praha, 1996. TRNKA, T. Základy lidové výchovy. Praha, 1934.

Požadavky

Systematické zvládnutí studia základní literatury.Zpracování seminární práce (na zadané téma) a její prezentace v semináři - projekt vzdělávací akce v profesní/kulturní oblasti fiktivní instituce (podle zadání základních dat vyučujícím) - se zdůvodněním - v rozsahu 10 normo stran -první část pro udělení zápočtu. Druhá část - orientační test k ověření zvládnutí probírané látky. Kritériem pro úspěšné vykonání - hranice min. 50% úspěšnosti odpovědí. Pokud student náležitě splní všechny požadavky udělení zápočtu, získá 100 bodů. Výsledný počet bodů se převede na klasifikační stupeň podle platné směrnice rektora OU.100 - 51 bodů započteno 50 - 0 bodů nezapočteno

Garant

doc. PhDr. Josef Malach, CSc.

Vyučující

Mgr. Milan Chmura, Ph.D.