Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Andragogika (KPD / 2ANGO)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / 2ANGO - Andragogika, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Politika a strategie celoživotního učení. Strategické nadnárodní/národní dokumenty. Trendy pro 21. století. Materiály a závěry CONFINTEA VI. - Světového kongresu UNESCO o vzdělávání dospělých v Brazíli 2009.2. Vzdělávání dospělých (dále VD) a andragogika v historickém vývoji u nás a v zahraničí.3. Andragogika jako vědní disciplína. Předmět, metodologické základy a základní kategorie systému a subsystémů andragogiky. Výzkum v oblasti VD4. Dospělí účastníci edukace a učení - docilita, zjišťování potřeb.5. Vzdělavatelé dospělých - kompetence lektorů, tutorů a trenérů.6. Cíle, obsah a formy (prezenční, distanční a otevřené vzdělávání) VD.7. Androdidaktické principy, specifické metody VD.8. Informační a komunikační technologie a výukové pomůcky v edukaci dospělých.9. Projektování vzdělávacích akcí pro dospělé - procesy akreditace.10. Institucionalizace VD.11. Diagnostika, poradenství a marketing ve VD.12. Vzdělávání dospělých v produktivním věku v oblasti školní, profesní, kulturní, zájmové, forenzní, apod.13. Vzdělávání seniorů -funkce, zásady, metody a realizace.

Získané způsobilosti

Student získá:- znalosti o základní literatuře z oboru, o vývoji vzdělávání dospělých, o závěrech světového kongresu CONFINTEA VI. a klíčových pojmů, kterými andragogika operuje, - dovednosti analyzovat vzdělávací potřeby, vybrat vhodné metody a formy a technické prostředky pro vzdělávání a učení se dospělých jedinců, - kompetenci projektovat vzdělávací akce a vyhodnocovat jejich průběh

Literatura

BENEŠ, M. Andragogika. Praha : Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2580-2.MUŽÍK, J. Didaktika profesního vzdělávání dospělých. Plzeň : Fraus, 2005. ISBN 80-7238-220-9.Materiály CONFINTEA VI. Světového kongresu o vzdělávání dospělých UNESCO. Belém, 2009. MALACH, J., ZAPLETAL, B. Vybrané problémy andragogiky (distanční opora). Ostrava : PdF OU, 2005. ISBN 80-7368-043-2.PALÁN, Z., LANGR, T. Základy andragogiky. Praha : Univerzita J.A. Komenského, 2008. ISBN 978-80-86723-58-7.KNOWLES, M.S., HOLTON III, E.F., SWANSON, R.A. Edukacja doroslych. Warszava : Wydawnictwo Naukowe, 2009. ISBN 978-83-01-15659-6.DEMETRIO, D. Edukacja doroslych. In Śliwerski, B. (ed) Pedagogika - subdyscypliny wiedzy pedagogicznej. Gdańsk : Gdańskie wydawnictwo pedagogiczne, 2006. ISBN 83-7489-023-1.Memorandum o celoživotním učení Evropské komise. Praha : MŠMT, 2000. JANKOWSKI, D., PRZYSZCZYPKOWSKI, K., SKRZYPCZAK, J. Podstavy edukacji doroslych : zarys problematyki. Poznaň : Wydawnictwo Naukowe UAM, 2003. ISBN 83-232-0731-3.ALEXANDER, T. Andragogika. Radom-Kraków : Wyd. Naukowe Institutu Technologii eksploatacji, 2009. ISBN 978-83-7204-703-8.Andragogika, čtvrtletník pro rozvoj a vzdělávání dospělých. KALNICKÝ, J. Systémová andragogika. Ostrava : PdF OU, Repronis, 2007. ISBN 978-80-7368-489.PALÁN, Z. Výkladový slovník Lidské zdroje. Praha : Academia, 2002. ISBN 80-200-905-7.

Požadavky

Zpracování seminární práce v rozsahu 10 normostran (na zadané téma) a její prezentace v semináři v podobě projektu vzdělávací akce ve vybrané oblasti vzdělávání dospělých. Projekt bude zpracován v souladu s andragogickou teorií ve formě obvyklé pro přípravu žádosti o akreditaci vzdělávacího programu ve vybraném resortu.Pokud student náležitě splní všechny požadavky udělení zápočtu, získá 100 bodů. Výsledný počet bodů se převede na klasifikační stupeň podle platné směrnice rektora OU.100 - 51 bodů započteno 50 - 0 bodů nezapočteno

Garant

doc. PhDr. Josef Malach, CSc.

Vyučující

Mgr. Milan Chmura, Ph.D.doc. PhDr. Josef Malach, CSc.