Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Průběžná profesní praxe 1 (KPD / 2PRX1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / 2PRX1 - Průběžná profesní praxe 1, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Cíle výuky.2. Učební úlohy.3. Metody výuky.4. Organizační formy a materiálně-didaktické prostředky.5. Motivace ve výuce pedagogiky.6. Hodnocení ve výuce pedagogiky.

Získané způsobilosti

- schopnosti identifikovat základní didaktické kategorie ve výuce,- schopnost posoudit vhodnost užití jednotlivých didaktických prvků ve výuce (cíle, metody, organizační formy výuky, materiální didaktické prostředky, učební úlohy aj.),- dokáže vytvořit didaktickou analýzu učiva tematického celku,- dokáže navrhnout strukturu vlastní hodiny.

Literatura

ŠVEC,V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno: Masarykova univerzita, 1998. ISBN 80-210-1937-9.ŠVEC, V. (ed.). Od implicitních teorií výuky k implicitním pedagogickým znalostem. Brno : Paido, 2005. ŠŤÁVA, J. Pedagogická praxe budoucích učitelů na PdF MU v Brně. Pedagogické spektrum 3/4, 2004, s. 58-62. Bratrislava, 2004. Čapek R. Pedagogická praxe pro studenty (alternativní vyučovací hodiny teoreticky i prakticky). Hradec Králové: Gaudeamus, 2002. PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe: průvodce pro současné studenty a budoucí učitele. Olomouc : UP, 1998. MAREŠ,J., SLAVÍK,J., SVATOŠ,T., ŠVEC,V. Učitelovo pojetí výuky. Brno: MU, 1996. ISBN 80-210-1444-X.VALIŠOVÁ, A., SINGULE, F., VALENTA, J. Didaktika pedagogiky. Praha : SPN, 1990. ŠTURMA, J. Didaktika pedagogiky. Hradec Králové : Gaudeamus, 1993. Petty, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 1997. SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha : Grada, 2007. ISBN 80-85866-33-1.ŠIMONÍK, O. Oborové didaktiky a pedagogická praxe. In Oborové didaktiky v pregraduálním učitelském studiu. [CD ROM]. Brno : MU, 2004. KURELOVÁ, M. a kol. Pedagogika II. Kapitoly z obecné didaktiky. Ostrava : PdF OU, 1999. KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. Sekundární škola. Praha : Portál, 2002. MALACH, J. Základy didaktiky. Ostrava : Ostravská univerzita, 2003.

Požadavky

Student se aktivně účastní každé hodiny náslechové praxe. V průběhu semestru vypracuje analýzy 5 vyučovacích hodin na základě protokolů z vlastního pozorování v hodinách pedagogiky na SŠ a VOŠ (příp. ZŠ) a na základě prostudování příslušného tématu podle zadání úkolu.Pokud student náležitě splní všechny požadavky udělení zápočtu, získá 100 bodů. Výsledný počet bodů se převede na klasifikační stupeň podle platné směrnice rektora OU.100 - 51 bodů započteno 50 - 0 bodů nezapočteno

Garant

Mgr. Iva Červenková, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Nikola Sklenářová, Ph.D.