Předmět Průběžná profesní praxe 2 (KPD / 2PRX2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / 2PRX2 - Průběžná profesní praxe 2, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Studenti dle pokynů vedoucího praxe absolvují průběžnou pedagogickou praxi na stanovených středních školách.
Získané způsobilosti
- schopnost analyzovat výukovou jednotku,- dovednost samostatně naplánovat výukovou hodinu,- schopnost provést didaktickou analýzu učiva,- schopnost reflexe a sebereflexe,- komunikativní a diagnostické schopnosti,- dovednost aplikovat základní didaktické kategorie ve výuce (vytyčit cíl, schopnost motivovat, užít vhodnou metodu a organizační formu, vytvářet prostředí pro kreativitu, využívat materiální didaktické prostředky a vytvořit učební úlohy).
Literatura
ŠVEC,V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno: Masarykova univerzita, 1998. ISBN 80-210-1937-9.ŠVEC, V. (ed.). Od implicitních teorií výuky k implicitním pedagogickým znalostem. Brno : Paido, 2005. ŠŤÁVA, J. Pedagogická praxe budoucích učitelů na PdF MU v Brně. Pedagogické spektrum 3/4, 2004, s. 58-62. Bratrislava, 2004. Čapek R. Pedagogická praxe pro studenty (alternativní vyučovací hodiny teoreticky i prakticky). Hradec Králové: Gaudeamus, 2002. PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe: průvodce pro současné studenty a budoucí učitele. Olomouc : UP, 1998. MAREŠ,J., SLAVÍK,J., SVATOŠ,T., ŠVEC,V. Učitelovo pojetí výuky. Brno: MU, 1996. ISBN 80-210-1444-X.VALIŠOVÁ, A., SINGULE, F., VALENTA, J. Didaktika pedagogiky. Praha : SPN, 1990. ŠTURMA, J. Didaktika pedagogiky. Hradec Králové : Gaudeamus, 1993. PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1997. SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha : Grada, 2007. ISBN 80-85866-33-1.ŠIMONÍK, O. Oborové didaktiky a pedagogická praxe. In Oborové didaktiky v pregraduálním učitelském studiu. [CD ROM]. Brno : MU, 2004. KURELOVÁ, M., aj. Pedagogika II. Ostrava: PdF OU, 1999. ISBN 80-7042-156-8.KALHOUS, Z. OBST, O. a kol. Školní didaktika. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X.MALACH, J. Základy didaktiky. Ostrava : Ostravská univerzita, 2003.
Požadavky
Student se aktivně účastní každé hodiny náslechové praxe. Studenti, kteří danou vyučovací hodinu vedou, si připraví projekt vyučovací hodiny, který před její realizací konzultují s učitelem pedagogiky na SŠ (VOŠ) a s oborovým didaktikem. Ostatní studenti hospitují ve výuce a z každé absolvované hodiny vypracují hospitační záznamy na základě pokynů vyučujícího.Pokud student náležitě splní všechny požadavky udělení zápočtu, získá 100 bodů. Výsledný počet bodů se převede na klasifikační stupeň podle platné směrnice rektora OU.100 - 51 bodů započteno 50 - 0 bodů nezapočteno
Garant
Mgr. Iva Červenková, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Zuzana Sikorová, Ph.D.Mgr. Nikola Sklenářová, Ph.D.