Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Průběžná profesní praxe1 (KPD / 2PXP1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / 2PXP1 - Průběžná profesní praxe1, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Cíle výuky a učební úlohy.2. Motivace ve výuce pedagogiky.3. Strategie výuky - metody a organizační formy výuky.4. Materiálně-didaktické prostředky se zaměřením na využití didaktické techniky.5. Hodnocení ve výuce pedagogiky.

Získané způsobilosti

Student získá:- dovednost identifikovat základní didaktické kategorie ve výuce,- schopnost posoudit vhodnost užití jednotlivých didaktických prvků ve výuce (cíle, metody, organizační formy výuky, materiální didaktické prostředky, učební úlohy aj.),- dokáže vytvořit didaktickou analýzu učiva tematického celku,- dokáže navrhnout strukturu vlastní hodiny,

Literatura

KOLÁŘ, Z. ŠIKULOVÁ, R. Hodnocení žáků. Praha : Grada Publishing, 2009. GROMNICA, R. Kapitoly z pedagogiky pro střední školy. Ostrava : Montanex, 2010. ISBN 978-80-722-5326-5.ŠVEC,V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno : Masarykova univerzita, 1998. ISBN 80-210-1937-9.VETEŠKA, J., TURECKIOVÁ, M. Kompetence ve vzdělávání. Praha : Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-1770-8.ŠŤÁVA, J. Pedagogická praxe budoucích učitelů na PdF MU v Brně. Bratislava : Pedagogické spektrum 3/4, 2004. ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty (alternativní vyučovací hodiny teoreticky i prakticky). Hradec Králové : Gaudeamus, 2002. PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe: průvodce pro současné studenty a budoucí učitele. Olomouc : UP, 1998. VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. a kol. Pedagogika pro učitele. Praha : Grada, 2010. MAREŠ, J., SLAVÍK, J., SVATOŠ, T., ŠVEC, V. Učitelovo pojetí výuky. Brno : MU, 1996. ISBN 80-210-1444-X.ŠTURMA, J. Didaktika pedagogiky. Hradec Králové : Gaudeamus, 1993. PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 2002. SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha : Grada, 2007. ISBN 80-85866-33-1.ŠIMONÍK, O. Oborové didaktiky a pedagogická praxe. In Oborové didaktiky v pregraduálním učitelském studiu. [CD ROM]. Brno : MU, 2004. NELEŠOVSKÁ, A. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Praha : Grada, 2005. ISBN 80-247-0738-1.KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. Sekundární škola. Praha : Portál, 2002. MALACH, J. Základy didaktiky. Ostrava : Ostravská univerzita, 2003.

Požadavky

Student se aktivně účastní každé hodiny náslechové praxe. V průběhu semestru vypracuje analýzy 5 vyučovacích hodin pedagogiky na SŠ a VOŠ (příp. ZŠ) a na základě prostudování příslušného tématu podle zadání úkolu.Předmět nelze absolvovat během zahraničního studijního pobytu.Pokud student náležitě splní všechny požadavky udělení zápočtu, získá 100 bodů. Výsledný počet bodů se převede na klasifikační stupeň podle platné směrnice rektora OU.100 - 51 bodů započteno 50 - 0 bodů nezapočteno

Garant

Mgr. Iva Červenková, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Iva Červenková, Ph.D.Mgr. Nikola Sklenářová, Ph.D.