Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Průběžná profesní praxe 2 (KPD / 2PXP2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / 2PXP2 - Průběžná profesní praxe 2, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Studenti dle pokynů vedoucího praxe a v souladu s harmonogramem studijních povinností PdF OU absolvují průběžnou pedagogickou praxi na stanovených středních školách. Studenti se aktivně účastní výukového procesu v roli vyučujícího, ale zároveň v dalších hodinách působí jako pozorovatelé. Vzájemná diskuse o sledovaných/prezentovaných didaktických jevech se stává platformou pro rozvoj a formování studentova pojetí výuky.Tematický rámec vlastních výstupů je v kompetenci učitele pedagogiky, u kterého studenti praxi vykonávají, a je přizpůsoben kurikulárním požadavkům hospitované instituce a rovněž individuálním potřebám žáků.

Získané způsobilosti

Student získá:- znalost základních kurikulárních školních dokumentů,- dovednost analyzovat výukovou jednotku,- dovednost samostatně naplánovat výukovou hodinu,- dovednost provést didaktickou analýzu učiva,- schopnost reflexe a sebereflexe,- komunikativní a diagnostické dovednosti,- dovednost aplikovat základní didaktické kategorie ve výuce (vytyčit cíl, schopnost motivovat, užít vhodnou metodu a organizační formu, vytvářet prostředí pro kreativitu, využívat materiální didaktické prostředky a vytvořit učební úlohy),- je kompetentní k motivačním, komunikačním, prezentačním, organizačním a hodnotícím výukovým činnostem.

Literatura

KOLÁŘ, Z. ŠIKULOVÁ, R. Hodnocení žáků. Praha : Grada Publishing, 2009. GROMNICA, R. Kapitoly z pedagogiky pro střední školy. Ostrava : Montanex, 2010. ISBN 978-80-722-5326-5.ŠVEC, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno : Masarykova univerzita, 1998. ISBN 80-210-1937-9.VETEŠKA, J., TURECKIOVÁ, M. Kompetence ve vzdělávání. Praha : Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-1770-8.ŠVEC, V. (ed.). Od implicitních teorií výuky k implicitním pedagogickým znalostem. Brno : Paido, 2005. ŠŤÁVA, J. Pedagogická praxe budoucích učitelů na PdF MU v Brně. Bratislava : Pedagogické spektrum 3/4, 2004. ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty (alternativní vyučovací hodiny teoreticky i prakticky). Hradec Králové : Gaudeamus, 2002. PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe: průvodce pro současné studenty a budoucí učitele. Olomouc : UP, 1998. VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. a kol. Pedagogika pro učitele. Praha : Grada, 2010. MAREŠ, J., SLAVÍK, J., SVATOŠ, T., ŠVEC, V. Učitelovo pojetí výuky. Brno : MU, 1996. ISBN 80-210-1444-X.ŠTURMA, J. Didaktika pedagogiky. Hradec Králové : Gaudeamus, 1993. PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-427-4.SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha : Grada, 2007. ISBN 80-85866-33-1.ŠIMONÍK, O. Oborové didaktiky a pedagogická praxe. In Oborové didaktiky v pregraduálním učitelském studiu. [CD ROM]. Brno : MU, 2004. NELEŠOVSKÁ, A. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Praha : Grada, 2005. ISBN 80-247-0738-1.KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. Sekundární škola. Praha : Portál, 2002. MALACH, J. Základy didaktiky. Ostrava : Ostravská univerzita, 2003.

Požadavky

Student se aktivně účastní každé hodiny náslechové praxe. Studenti, kteří danou vyučovací hodinu vedou, si připraví projekt vyučovací hodiny, který před její realizací konzultují s daným učitelem předmětu Pedagogika na SŠ (VOŠ) a s oborovým didaktikem. Ostatní studenti hospitují ve výuce a z každé absolvované hodiny vypracují hospitační záznamy na základě pokynů vyučujícího.Předmět nelze absolvovat během zahraničního studijního pobytu.Pokud student náležitě splní všechny požadavky udělení zápočtu, získá 100 bodů. Výsledný počet bodů se převede na klasifikační stupeň podle platné směrnice rektora OU.100 - 51 bodů započteno 50 - 0 bodů nezapočteno

Garant

Mgr. Iva Červenková, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Bc. Martina Rozsypalová