Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Souvislá profesní praxe 3 (KPD / 2PXP3)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / 2PXP3 - Souvislá profesní praxe 3, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Studenti vykonávají praxi v souladu s harmonogramem praxí stanoveným na PdF OU a v průběhu svých výstupů se řídí pokyny vedoucího praxe. Zároveň je předpokládáno, že student v součinnosti s Referátem praxí PdF OU naplní nezbytné administrativní úkony, které s výkonem praxe souvisejí. Předpokládá se, že student dodrží pravidla bezpečnosti práce a že bude pracovat v souladu s profesní etikou.

Získané způsobilosti

Student získá:- dovednost aplikovat základní didaktické kategorie ve výuce (vytyčit cíl, schopnost motivovat, užít vhodnou metodu a organizační formu, vytvářet prostředí pro kreativitu, využívat materiální didaktické prostředky a vytvořit učební úlohy).- dovednost analyzovat výukový proces,- dovednost projektovat výuku,- dovednost didakticky analyzovat učivo,- jazykové a komunikativní schopnosti,- dovednost organizovat a řídit práci ve třídě,- schopnost vytvářet aktivizující a kooperující učební prostředí,- diagnostické dovednosti,- schopnost sebereflexe,- je kompetentní k motivačním, komunikačním, prezentačním, organizačním a hodnotícím výukovým činnostem.

Literatura

KOLÁŘ, Z. ŠIKULOVÁ, R. Hodnocení žáků. Praha : Grada Publishing, 2009. GROMNICA, R. Kapitoly z pedagogiky pro střední školy. Ostrava : Montanex, 2010. ISBN 978-80-722-5326-5.ŠVEC, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno : Masarykova univerzita, 1998. ISBN 80-210-1937-9.VETEŠKA, J., TURECKIOVÁ, M. Kompetence ve vzdělávání. Praha : Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-1770-8.ŠVEC, V. (ed.). Od implicitních teorií výuky k implicitním pedagogickým znalostem. Brno : Paido, 2005. ŠŤÁVA, J. Pedagogická praxe budoucích učitelů na PdF MU v Brně. Bratislava : Pedagogické spektrum 3/4, 2004. ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty (alternativní vyučovací hodiny teoreticky i prakticky). Hradec Králové : Gaudeamus, 2002. PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe: průvodce pro současné studenty a budoucí učitele. Olomouc : UP, 1998. VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. a kol. Pedagogika pro učitele. Praha : Grada, 2010. MAREŠ, J., SLAVÍK, J., SVATOŠ, T., ŠVEC, V. Učitelovo pojetí výuky. Brno : MU, 1996. ISBN 80-210-1444-X.ŠTURMA, J. Didaktika pedagogiky. Hradec Králové : Gaudeamus, 1993. PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-427-4.SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha : Grada, 2007. ISBN 80-85866-33-1.ŠIMONÍK, O. Oborové didaktiky a pedagogická praxe. In Oborové didaktiky v pregraduálním učitelském studiu. [CD ROM]. Brno : MU, 2004. NELEŠOVSKÁ, A. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Praha : Grada, 2005. ISBN 80-247-0738-1.KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. Sekundární škola. Praha : Portál, 2002. MALACH, J. Základy didaktiky. Ostrava : Ostravská univerzita, 2003.

Požadavky

Student předloží portfolio, jehož součástí budou protokoly z hospitovaných hodin, písemně zpracované přípravy všech vyučovaných hodin, textové materiály připravené pro výuku (např. vlastní testy, učební pomůcky apod.) nebo související s další činností studenta na praxi, písemná sebereflexe souvislé praxe.Předmět nelze absolvovat během zahraničního studijního pobytu.Pokud student náležitě splní všechny požadavky udělení zápočtu, získá 100 bodů. Výsledný počet bodů se převede na klasifikační stupeň podle platné směrnice rektora OU.100 - 51 bodů započteno 50 - 0 bodů nezapočteno

Garant

Mgr. Iva Červenková, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Iva Červenková, Ph.D.Mgr. Nikola Sklenářová, Ph.D.