Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Soudobé teorie vzdělávání (KPD / 2SOUT)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / 2SOUT - Soudobé teorie vzdělávání, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Vymezení pojmů teorie vzdělávání, strategie vzdělávání, technologie vzdělávání2. Paradigmatické rámce v současné pedagogice.3. Kategorizace teorií vzdělávání podle vybraných kritérií.4. Teorie vzdělávání spiritualistické.5. Teorie vzdělávání personalistické,6. Teorie vzdělávání kognitivně psychologické (konstruktivistické).7. Teorie vzdělávání technologické.8. Teorie vzdělávání sociokognitivní.9. Teorie vzdělávání sociální.10. Teorie vzdělávání akademické.11. Reformní pedagogika, alternativní vzdělávací teorie, jejich osobnosti a praktické uplatnění.12. Zkušenostní teorie učení, teorie a praxe formálního, neformálního a infornálního učení.13. Sebeřídící teorie vzdělávání, otevřené a distanční vzdělávání, vyučování orientované na žáka.

Získané způsobilosti

V tomto předmětu je výuka zaměřena tak, aby studenti: - rozlišili důvody a kritéria pro klasifikaci hlavních proudů soudobých teorií vzdělávání a důsledky klasifikací pro vzdělávací praxi, - dokázali definovat klíčová paradigmata jednotlivých proudů a znali jejich vědecké reprezentanty, resp. vědecké školy, - poznali a přijali výzvu teorií zdůrazňujících významnou roli učícího se subjektu v procesu vzdělávání.

Literatura

PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha : Portál, 2002. MALACH, J. Obecná didaktika pro učitelství odborných předmětů. Ostrava : PdF OU, 2002. ISBN 80-7042-235-1.MALACH, J. Pedagogika jako obecná teorie edukace. Ostrava: PdF OU, 2007. ISBN 978-80-7368-291-0.KWIECINSKI, Z., ŚLIWERSKI, B. Pedagogika. Podrecznik akademicki. 1. a 2. díl, 906 s. Warszawa: Wydawnictvo naukowe PWN, 2003. Bertrand, I. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. KALHOUS, Z. OBST, O. a kol. Školní didaktika. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X.JARVIS, P., HOLFORD, J., GRIFFIN,C. The theory and practise of learning. London : Kogan Page, 2003. ISBN 0-7494-3859-2.OKOŃ, W. Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. Warszawa : Wydawnictvo Akademickie "Źak", 2003. ISBN 83-86770-21-X.PRŮCHA, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha : Portál, 2004. Skalková, J. K soudobým proudům pedagogického myšlení. Praha: PÚ ČSAV, 1992. LONGWORTH, N. Lifelong Lerning in action. Transforming Education in the 21st Century. London : Kogan Page, 2003.

Požadavky

Student ve předmětu vypracuje hodnocenou seminární práci se strukturovaným zadáním, s jejímž obsahem seznámí ostatní studenty. Práce o rozsahu 10 normostran bude vyžadovat prostudování některých titulů povinné literatury a provedení průzkumu ve reálném vzdělávacím procesu nebo analýzu příslušné dokumentace.Písemná zkouška."Pokud student splní výše uvedené požadavky získá 30 bodů. Za zkoušku může získat 0-70 bodů (min. 36 bodů). Body za splněné požadavky a za zkoušku se sčítají. Výsledný počet bodů se převede na klasifikační stupeň podle platné směrnice rektora OU".100 - 91 bodů výborně 90 - 71 bodů velmi dobře 70 - 51 bodů dobře 50 - 0 bodů nevyhověl

Garant

doc. PhDr. Josef Malach, CSc.

Vyučující

doc. PhDr. Josef Malach, CSc.