Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět SZZ - Psychologie pro obor Uč. pedag. (KPD / 2SZPS)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / 2SZPS - SZZ - Psychologie pro obor Uč. pedag., Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Aktuální verze rozpracovaných okruhů je publikovaná na Portálu OU:Pedagogická fakulta - Katedry - Katedra pedagogiky a andragogiky - Studium - Okruhy ke státním závěrečným zkouškám na KPD - "KPD/2SZPS - Psychologie pro obor Učitelství pedagogiky (NMgr.)"Základní tematické okruhy (psychologie):1. Psychologie v práci učitele2. Periodizace duševního vývoje3. Dítě v období mladšího školního věku4. Období dospívání5. Socializace osobnosti6. Jedinec v sociální skupině7. Člověk v sociálním kontaktu8. Komunikace9. Kognitivní procesy10. Psychologie učení11. Motivace ve výchovné a vzdělávací činnosti12. Emoce a učení13. Osobnost učitele14. Psychologie výchovy15. Psychologie zdraví

Získané způsobilosti

Zkouška je uzavřením navazujícího magisterského studia v oblasti pedagogiko-psychologické přípravy, dokládá zvládnutí požadovaných znalostí a osvojení dovedností v odpovídajícím rozsahu a kvalitě.

Literatura

ŘÍČAN, P., KREJČÍŘOVÁ, D. a kol. Dětská klinická psychologie. Praha : Grada Publishing, 2006. ŘÍČAN, P., KREJČÍŘOVÁ, D. a kol. Dětská klinická psychologie. 4. přeprac. a dopl. vyd. Praha : Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1049-8.LANGMEIER, J., BALCAR, K., SPITZ, J. Dětská psychoterapie, 3. vyd. Praha : Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-710-7.STERNBERG, R. L. Kognitivní psychologie. Praha : Portál, 2002. ŠIMÍČKOVÁ-ČÍŽKOVÁ, J. Osobnost a její rozvoj. Ostrava : Ostravská univerzita v Ostravě, 2008. ISBN 978-80-7368-620-8.ĎURIČ, L, GRÁC, J. ŠTEFANOVIČ, J. Pedagogická psychologie. Bratislava : Jaspis, 1998. DAŘÍLEK, P., KUSÁK, P. Pedagogická psychologie - A. Olomouc : PdF UP, 1998. DAŘÍLEK, P., KUSÁK, P. Pedagogická psychologie - B. Olomouc : PdF UP, 2001. DRAPELA, V. J. Přehled teorií osobnosti, 5. vyd. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-505-9.ŠIMÍČKOVÁ-ČÍŽKOVÁ, J. et al. Přehled vývojové psychologie. 3. upr. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2010. ISBN 978-80-244-2433-0.HEIDBRINK, H. Psychologie morálního vývoje. Praha : Portál, 2003. ČÁP J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha : Portál, 2001. SOBOTKOVÁ, I. Psychologie rodiny. Praha : Portál, 2007. FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. Praha : Portál, 2004. FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi, 2. vyd. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-626-8.ATKINSONOVÁ, R. et al. Psychologie. 2. aktualiz. vyd. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-640-3.VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. rozš. a přeprac. vyd. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-802-3.PLHÁKOVÁ, A. Učebnice obecné psychologie. Praha : Academia, 2004. ISBN 80-200-1086-6.LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. Praha : Grada, 2007. VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I. Dětství a dospívání. Olomouc : UP, 2003. HAYESOVÁ, N. Základy sociální psychologie. Praha : Portál, 2003. HAYESOVÁ, N. Základy sociální psychologie, 5. vyd. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-639-1.Nakonečný, M. Lexikon psychologie. Praha : Vodnář, 1995. NAKONEČNÝ, M. Lidské emoce. Praha : Academia, 2000. ISBN 80-200-0763-6.NAKONEČNÝ, M. Motivace lidského chování. Praha : Academia, 1996. ISBN 80-200-0592-7.NAKONEČNÝ, M. Motivace lidského chování. Praha : Academia, 1996. ŠIMÍČKOVÁ-ČÍŽKOVÁ, J. Poznávání duševního života člověka. Olomouc : UP, 2004. ATKINSONOVÁ, R. L. a kol. Psychologie. Praha : Victoria Publishing, 2003. ČAČKA, O. Psychologie duševního vývoje dětí a dospívajících. Brno : Paido, 2000. PIAGET, J. Psychologie inteligence. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-309-9.KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie nemoci. Praha: Portál, 2002. VÁGNEROVÁ, M. Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha : Karolinum, 2001. VAŠINA, B. Psychologie zdraví. Ostrava : PdF OU, 2008. KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie zdraví. Praha : Portál, 2001. ŘEZÁČ, J. Sociální psychologie. Brno : Paido, 1999. MOŽNÝ, I. Sociologie rodiny. Praha : SLON, 2002. ŘEHULKA, E., ŘEHULKOVÁ, O. Učitelé a zdraví I. - V. Brno : Psychologický ústav AV ČR, 1998. HRABAL, V. Diagnostika. Pedagogickopsychologická diagnostika žáka s úvodem do diagnostické aplikace statistiky. Praha : Karolinum, 2002. RAUCHFLEISCH, U. Doprovázení a psychoterapie delikventů. Boskovice : Albert, 2000. ISBN 80-85834-83-9.NAKONEČNÝ, M. Encyklopedie obecné psychologie. Praha : Academia, 1997. ISBN 80-200-0625-7.ŘÍČAN, P., JANOŠOVÁ, P. Jak na šikanu. Praha : Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2991-6.VÁGNEROVÁ, M. Kognitivní a sociální psycholoogie žáka základní školy. Praha : Karolinum, 2001. COOK, P., O´DELL, N. Neposedné dítě. Jak pomoci hyperaktivním dětem. Praha : Grada Publishing, 1999. ISBN 80-7169-899-7.KOLÁŘ, M. Nová cesta k léčbě šikany. Praha : Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-871-5.HRABAL, V. Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka s úvodem do diagnostické aplikace statistiky. Praha : Karolinum, 2002. MUNDEN, A., ARCELUS, J. Poruchy pozornosti a hyperaktivita : přehled současných poznatků a přístupů pro rodiče a odborníky. vyd. 3. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-430-4.ŠIMÍČKOVÁ-ČÍŽKOVÁ, J. Poznávání duševního života člověka. Olomouc : UP, 2003. ISBN 80-244-0329-3.LOKŠA, J., LOKŠOVÁ, T. Pozornost, motivace, relaxace. Praha : Portál, 1999. SMÉKAL, V. Pozvání do psychologie osobnosti : člověk v zrcadlení vědomí a jednání. 3. opr. vyd. Brno : Barrister & Principal, 2009. ISBN 978-80-87029-62-6.ŠIMÍČKOVÁ-ČÍŽKOVÁ, J. Přehled sociální psychologie. Olomouc : UP, 2003. HENDL, J. Přehled statistických metod zpracování dat. Praha : Portál, 2006. ŠIMÍČKOVÁ-ČÍŽKOVÁ, J. a kol. Přehled vývojové psychologie. Olomouc : UP, 2003. LANGMEIER, J., MATĚJČEK, Z. Psychická deprivace v dětství. Praha : Avicenum, 1974. BAŠTECKÁ, B. Psychologická encyklopedie : aplikovaná psychologie. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-470-0.HARTL, T., HARTLOVÁ, H. Psychologický slovník. Praha : Portál, 2002. SMÉKAL, V. Psychologie osobnosti. Brno : Barrister - Principal, 2002. NAKONEČNÝ, M. Psychologie osobnosti. Praha : Academia, 1997. NAKONEČNÝ, M. Psychologie osobnosti. vyd. 2., rozš. a přeprac. Praha : Academia, 2009. ISBN 978-80-200-1680-5.VÁGNEROVÁ, M. Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha : UK, 1997. ISBN 80-7184-803-4.SOBOTKOVÁ, I. Psychologie rodiny. 2., přeprac. vyd. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-250-8.VÝROST, J., SLAMĚNÍK, I. Sociální psychologie. Praha : Grada, 2008. NAKONEČNÝ, M. Sociální psychologie. Praha : Academia, 2004. HELUS, Z. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha : Grada, 2006. BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha : Portál, 1998. BAŠTECKÁ, B. a kol. Terénní krizová práce : psychosociální intervenční týmy. Praha : Grada, 2005. ISBN 80-247-0708-X.SVOBODA, J. Texty k inspiraci vyučujícím : zvláště rodinné a sexuální výchovy. Ostrava : Repronis, 2011. ISBN 978-80-7368-918-6.DUNOVSKÝ, J., MATĚJČEK, Z., DYTRYCH, Z. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. Praha : Grada, 1995. ISBN 80-7169-192-5.PAULÍK, K. Základy psychologie. Ostrava : FF OU, 2003. MLČÁK, Z. Základy psychopatologie. Ostrava : PdF OU, 2003. VAŠINA, L. Základy psychopatologie a klinické psychologie. Brno : Institut mezioborových studií, 2008. ISBN 978-80-87182-00-0.

Požadavky

Student má při ústní státní závěrečné zkoušce prokázat orientaci v teoretických poznatcích z absolvovaných psychologických disciplin a dovednost aplikovat tyto poznatky v pedagogických situacích.

Garant

doc. PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.