Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika (KPD / 33ADI)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / 33ADI - Didaktika, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Přehled probírané látky:1. Proces vyučování - učení se, jeho kategorie a jejich funkce a možnosti vytváření procesuálních modelů.2. Proces vyučování - učení se z hlediska plánování, rozhodování a řízení a jeho fáze.3. Vybrané teorie vzdělávání se zaměřením na vzdělávání dospělých -spiritualistické, personalistické, kognitivně psychologické, technologické sociální a akademické teorie.4. Zkušenostní teorie učení, Kolbův cyklus učení.5. Základy procesu vyučování-učení se.6. Zákonitosti procesu vyučování - učení se. Specifika vzdělávání dospělých.7. Řídící subjekt vzdělávání dospělých, jeho kompetence, profesní požadavky, specifikace podle vybraných kritérií.8. Řízený subjekt - pojetí jeho rolí ve vybraných teoriích vzdělávání dospělých, sebevzdělávání a jeho uplatnění v praxi. Učební styly dospělých.9. Cíl jako určující kategorie procesu vzdělávání, jeho funkce, domény, formulace, taxonomie. Profesní standardy.10. Strategie vzdělávání, jejich třídění a volba. Současné vzdělávací technologie a jejich perspektivy.11. Hodnocení v procesu vzdělávání a sebevzdělávání, funkce, principy a metody hodnocení, výstupy a certifikáty.12. Vnější a vnitřní efekty vzdělávání dospělých, kvalita vzdělávání a její měření.13. Ekonomické, právní, koncepční, personální a organizační a podmínky procesu vzdělávání a sebevzdělávání.

Získané způsobilosti

Student získá obecné kompetence k analýze, projektování a hodnocení vzdělávacích aktivit pro dospělé účastníky.

Literatura

BARTÁK, J. Jak vzdělávat dospělé. Praha : Alfa Nakladatelství, 2008. ISBN 978-80-87197-12-7.SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha : Grada, 2007. ISBN 80-85866-33-1.BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha : Portál, 1998. KNOWLES, M.S., HOLTON III, E.F., SWANSON, R.A. Edukacja doroslych. Warszava : Wydawnictwo Naukowe, 2009. ISBN 978-83-01-15659-6.MALACH, J. Klíčové kompetence lektora. PdF OU Ostrava, 2003. ISBN 80-7042-945-3.BEDNAREK, J., LUBINA, E. Ksztalcenie na odleglosc. Podstawy dydaktyki. Warszawa : Wydawnictwo Naukowe, 2008. ISBN 978-83-01-15471-4.MALACH, J. Obecná didaktika pro učitelství odborných předmětů. Ostrava : PdF OU, 2002. ISBN 80-7042-235-1.KALHOUS, Z. OBST, O. a kol. Školní didaktika. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X.MALACH, J. , ZAPLETAL, B. Vybrané problémy andragogiky. Ostrava: PdF OU, 2005. ISBN 80-7368-043-2.OKOŃ, W. Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. Warszawa : Wydawnictvo Akademickie "Źak", 2003. ISBN 83-86770-21-X.

Požadavky

- Student v předmětu vypracuje hodnocenou seminární práci se strukturovaným zadáním. Práce o rozsahu 10 normostran bude vyžadovat prostudování významné části některého z titulů povinné literatury a provedení průzkumu v reálném vzdělávacím procesu nebo analýzu dokumentace: 30 bodů.- Ústní zkouška v rozsahu učiva předmětu: 0-70 bodů.Body se sčítají. Výsledný počet bodů se převede na klasifikační stupeň podle platné směrnice rektora OU:100 - 91 bodů výborně 90 - 71 bodů velmi dobře 70 - 51 bodů dobře 50 - 0 bodů nevyhověl

Garant

doc. PhDr. Josef Malach, CSc.

Vyučující

PhDr. Zuzana Sikorová, Ph.D.Mgr. Nikola Sklenářová, Ph.D.PhDr. Zuzana Sikorová, Ph.D.