Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Ekonomika VD (KPD / 33AEF)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / 33AEF - Ekonomika VD, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Předmět Ekonomiky vzdělávání dospělých (dále EVD)a charakteristika základních kategorií2. Cíle, význam a funkce EVD; trendy pro 21. století;3. Obsah EVD4. Investice do, na vzdělání - součást obecného životního stylu 21. století5. Investice do lidského kapitálu z pohledu firmy6. Vztahy vzdělání a ekonomiky - makroekonomické zaměření7. Vnitřní ekonomika v oblasti vzdělávání - mikroekonomické zaměření8. Racionalizace a efektivnost edukace dospělých - ekonomický a neekonomický rozměr9. Určování a měření ekonomické efektivnosti vzdělání; náklady - rozpočet na edukační akci pro dospělé (vzorový manažerský kurz pro top-úroveň - v rozsahu 200 hod. prezenční výuky) - rozbor položek10. Ekonomická návratnost investic do edukace dospělých - dlouhodobá, krátkodobá, výnosy ze vzdělávání v profesní a kulturní sféře11. Ekonomická komparace efektivnosti uplatnění klasických metod a prostředků - a moderních metod a technologií v edukaci dospělých (aplikace na příkladě z praxe)

Získané způsobilosti

- způsobilost pracovat s primární a sekundární literaturou - schopnosti orientace v odborných pojmech/nebo upevnění si pojmů- schopnost kriticky interpretovat jednotlivé složky odborného textu- kompetence - zpracovat esej na zadané téma- rozvíjení schopnosti analýzy a vyhodnocení výchozí situaci- schopnost formulovat výsledky analýzy a veřejně na semináři prezentovat - schopnost vytvoření a zdůvodnění vlastního návrhu zefektivnění výchozí situace, na základě výsledků provedené analýzy

Literatura

Kalnický, J. Efektívne v samoštúdiu. 63 s. Bratislava: ÚVPR, 1985. KAMIAČ, A. Ekonomika a racionalizácia vzdelávania. 149 s. Bratislava: SPN, 1973. LIVEČKA, E. Ekonomika vzdělání a vzdělávání. I. a II. část. Praha: ITP, 1968. PREINEROVÁ, A. Ekonomika vzdelávania. Bratislava, 1993. Benčo, J. Ekonomika vzdělávania. Bratislava, 1992. Fleischmann, K., Livečka, E. Problémy efektivnosti vzdělávání dospělých. Praha: SPN, 1987. Barák, L. a kol. Vzdělávání a ekonomika. Praha: Svoboda, 1979. VLČEK, J. a kol. Ekonomie pro neekonomy. Praha : Codex Bohemia, 2000. Zielke, W. Jak racionálně studovat. Praha: Svoboda, 1984. REIZENTHALER, V. Problémy ekonomiky vzdělání. Brno, 1970.

Požadavky

Student je povinen v průběhu semestru nastudovat řešenou problematiku a aktivně se zúčastnit diskuse na seminářích. Student je povinen v průběhu semestru nastudovat a osvojit si probíranou látku natolik, že ji bude schopen aplikovat u konkrétní, studentem zvolené společnosti - podniku.Student písemně zpracuje esej v předem určeném rozsahu o konkrétním přístupu a postoji vybraného podniku k dalšímu vzdělávání svých zaměstnanců s uvedením návrhu na zlepšení a zefektivnění dosavadního způsobu vzdělávání v daném podniku. Esej je společně s účastí na seminářích podmínkou pro udělení zápočtu. Rozsah práce 6 - 8 normo-stran o konkrétním přístupu vybraného podniku k dalšímu vzdělávání svých zaměstnanců (zajištění vzdělávacích aktivit, motivační filozofie, vyčleněné peněžní prostředky na vzdělávání zaměstnanců atd.) s uvedením návrhu na zlepšení a zefektivnění dosavadního způsobu vzdělávání v daném podniku.Pokud student náležitě splní všechny požadavky udělení zápočtu, získá 100 bodů. Výsledný počet bodů se převede na klasifikační stupeň podle platné směrnice rektora OU.100 - 51 bodů započteno 50 - 0 bodů nezapočteno

Garant

doc. PhDr. Josef Malach, CSc.

Vyučující

Ing. Jana Uhlařová