Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Edukační technologie a multimediální apl (KPD / 33AET)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / 33AET - Edukační technologie a multimediální apl, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Předmět, základní kategorie2. Pedagogika, andragogika a jejich hraniční discipliny3. Nové směry v pedagogice a andragogice s užitím IKT4. Tvorba a evaluace vzdělávacích objektů5. Metodika využití multimediálních vzdělávacích pomůcek ve výuce6. Metodika aplikace internetu ve vzdělávání7. eLearning - moderní forma vzdělávání8. Digitální knihovny - Informační zdroje

Získané způsobilosti

- znalost z oblasti technických prostředků v rámci informačních a komunikačních technologií,- dovednosti ve využití informačních a komunikačních technologií ve výuce,- dovednosti ve využití multimediálních vzdělávacích objektů ve výuce,- dovednosti v práci s internetem.

Literatura

NAGYOVÁ, I. Audiovizuální prostředky - fotografie a zvuk. Ostrava:OU, 2004. Kalnický, J. Didaktická a výpočtová technika ve vzdělávaní vedoucích pracovníků. In Učební pomůcky. 1988, roč.1987/1988, s.62-63. KOLIBÁČ, R. Distanční forma vzdělávání. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě. ISBN 80-7368-077-7.KOLIBÁČ, R. eLearning - moderní forma vzdělávání. Ostrava: OU, 2003. ISBN 80-7042-970-4.KAPOUNOVÁ, J., KOSTOLÁNYOVÁ, K., NAGYOVÁ, I. Multimédia v práci učitele. Ostrava : Ostravská univerzita, 2004. ISBN 80-7042-366-8.MALACH, J. Technologie tvorby didaktických prostředků. 50 s. Ostrava: OU, 2003. KOSTOLÁNYOVÁ, K. Vzdělávací technologie. 89 s. Ostrava: OU, 2006. PAVLÍČEK, J. Základy e-didaktiky pro e-tutory. Ostrava : Ostravská univerzita, 2003. ISBN 80-7042-921-6.HUDEC, T., MALČÍK, M. Metodická příručka ke kurzu Příprava na ECDL. 43 s. Ostrava:OU, 2005. HUDEC, T., MALČÍK, M., RANGL, M. Příprava na ECDL I a II. Ostrava: Ostravská univerzita, 2005. ISBN 80-7368-074-2.Průcha, J. Moderní pedagogika. 495 s. Praha: Portál, 1997. ISBN 8071781703.KANTORKOVÁ, H. Pedagogická tvořivost studentů učitelství. Ostrava : PdF, 2000. ISBN 80-7042-162-2.BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha : Portál, 1998. PUNIE, T., CABRERA, M. The Future of ICT and Learning in the Knowledge Society. Luxembourgh: Office for Official Publications of the European Communities. ISBN 9279019023.KVĚTOŇ, K. a kol. Závěrečná zpráva projektu " Spolupráce vysokých škol při tvorbě Standardizovaných multimediálních vzdělávacích pomůcek.". Ostrava: OU, 2005.

Požadavky

Úkoly - podmínka pro udělení zápočtu - na bázi studia literatury:a) plnění úkolů (mailová komunikace s vyučujícím) ze studijních opora určených pro část distančního studia)b)Zpracování a přednesení referátu v semináři na zadané téma. Písemně 5 stran ve wordu a PowerPointová prezentace. Součástí je - zpracování myšlenkové mapy zvoleného problému. c)Zpracování námětu scénáře instruktážního, komentovaného videa jako návodu pro použití libovolného SW (3 normo strany).

Garant

doc. PhDr. Josef Malach, CSc.

Vyučující

doc. RNDr. Martin Malčík, Ph.D.