Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Andro-edukační výzkum (KPD / 33AEV)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / 33AEV - Andro-edukační výzkum, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Metodologie andragogického výzkumu - geneze, charakteristika, pojmy, základní úkoly2. Andragogický výzkum - oblasti (horizontální, vertikální - dle R.M.Traverse)3. Obsahová stránka výzkumu - problém, cíl, hypotézy4. Metodologická stránka výzkumu - fáze procesu vědeckého poznání5. Zásady a význam andro-didaktického výzkumu6. Předmět bádání - učící se dospělý7. Klasifikace - typy andragogického výzkumu - podle sběru a zpracování dat, účelovosti (základní/aplikovaný), vkladu výzkumníků (kvantitativní / kvalitativní), prostředí (terénní/laboratorní)8. Metody andro-edukačního výzkumu - pozorování, experiment, teoretické analýzy, statistická (introspekce/extrospekce)9. Techniky andro-edukačního výzkumu - interview, dotazník, škála, test, anketa, terénní zápis, záznam10. Tvorba dotazníků a didaktických testů - struktura, principy, vážení položek, pilotní ověření11. Základní měrné charakteristiky technik výzkumu - validita/reliabilita12. Statistické zpracování dat13. Výzkumné zprávy - struktura (nutné údaje), charakteristika

Získané způsobilosti

- způsobilost pracovat s primární a sekundární literaturou (i v cizím jazyku) včetně strategických materiálů - v souvislosti zejména se simulací prognózování edukačního vývoje a provázaností na operační programy ČR pro 1. polovinu 21.st.- schopnost orientace v pojmech, které se vztahují k analýze odborného textu; - schopnosti určit základní znaky a podstatu odborného textu; způsobilost argumentovat- schopnost kriticky interpretovat jednotlivé složky odborného textu- schopnost citovat, odkazovat tak, aby to odpovídalo soudobé citační normě a etice oboru- schopnost formulovat a veřejně na semináři prezentovat - způsobilost připravit písemnou analýzu vybraného odborného textu, včetně námětů na prognostickou simulaci

Literatura

Kalnický, J. Determinanty profesionality a efektívnosti výchovno-vzdelávacej činnosti dospelých. In KALNICKÝ, J. Progresívna andragogika. Androdidaktika. s. 49-75. Bratislava, 1994. ISBN 8071210625.Chráska, M. Didaktické testy. Paido, Brno, 1999. ISBN 8085931680.HILLEBRANDT, F. Elementárna štatistika pre psychológov, sociológov a pedagógov. 360 s. Bratislava: SPN, 1968. Gavora, P. Metody pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-85931-79-6.Malach, J. Typy a metody andragogických výzkumů. In MALACH J. Andragogika. s. 16-22. Ostrava: PdF OU, 2003. ISBN 80-7042-936-4.SKALKOVÁ, J. Úvod do metodologie a metod pedagogického výzkumu. 204 s. SPN : Praha, 1983. PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-569-8.NICKOVIĆ, R. Metodológia pedagogického výzkumu. 232 s. Bratislava: SPN, 1968. REISENAUER, R. Metody matematické statistiky a jejich aplikace. 239 s. SNTL, Praha, 1970. MUNZAR, Z. Možnosti a meze didaktických testů v kursech podnikové výchovy. 94 s. Praha: IPVVP MPČSR, 1979. Skalka, J. a kol. Výzkumné metody v pedagogice dospělých. In SKALKA, J. a kol. Základy pedagogiky dospělých. 255 s. Praha, SPN, 1989. ISBN 8004216366.Vyškovský, P. Základy měření výsledků výuky. Praha: VÚIS, 1983. RUBENSON, K. Adult Education Research. In HUSEN T.; POSTLETHWAITE T.N. The International Encyclopedia of Education. New York: Oxford, 1985. Payne, D. A. Measurig and Evaluating Educational Outcomes. New York: Macmilan Publ., 1992. Kalnický, J. The Comparation of the Historical view and Current Situation on the CSFR Adult Education. In Jug J.; Pöggeler F. (Eds.) Democracy and Adult Education. pp. 195-205. Berlin, NY, Paris, Wien etc.: Peter Lang, 1996. ŠKODA, K. The History of Andragogy as a University Research Subjekt in the Kontext of International Cooperation with Speciál Respekt to Slovenia. In Jug J.; Pöggeler F. (Eds.) Democracy and Adult Education. pp. 301-304. Berlin, NY, Paris, Sien, etc.: Peter Lang, 1996. ISBN 3631491557.

Požadavky

Student je povinen v průběhu semestru nastudovat zadané téma a aktivně participovat na seminárních úkolech, včetně plnění úkolů ze studijní opory pro distanční část studia. Zpracuje též (i za podpory e-mailových konzultací) seminární práci - vybraný výzkumný problém z oblasti andragogiky. Rozsah práce - 8 normo-stran. Seminární práce je přístupovou podmínkou k vykonání testu. Musí být odevzdána vyučujícímu nejpozději týden před zápočtovým týdnem. Student absolvuje i závěrečný test, ověřující osvojení získaných poznatků - rámcově uvedených v přehledu probírané látky (minimum - 75% zvládnutí položek testu).Pokud student splní výše uvedené požadavky získá 30 bodů. Za zkoušku může získat 0-70 bodů (min. 36 bodů). Body za splněné požadavky a za zkoušku se sčítají. Výsledný počet bodů se převede na klasifikační stupeň podle platné směrnice rektora OU.100 - 91 bodů výborně 90 - 71 bodů velmi dobře 70 - 51 bodů dobře 50 - 0 bodů nevyhověl

Garant

doc. PhDr. Josef Malach, CSc.

Vyučující

doc. PhDr. Josef Malach, CSc.